Браво за труда, Ангелов Од. !  :thumbup:
Мдаа...във ф-рата на gizdova няма ддс, защото ...... доставчика на нейния доставчик....и т.н.
Надявам се, при продажбата - гиздова да се е начислила ДДС....другото е алабала.
Смятам, че статията в borba.bg не е написана коректно, тъй като слага под един знаменател много типове автомобили.

N1 е подкатегория на сегмента N на товарните автомобили, който е удобен за извършване на различни търговски и транспортни дейности и при който компанията собственик ползва данъчен кредит при покупка, а след това - и при консумативите и разходите му.
Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници, т.е. автомобилът да има преобладаваща товарна функционалност. Като такива автомобили могат да бъдат регистрирани обикновени хечбеци като Peugeot 308, 3008, Renault Megane, Hyundai i30 и много други, които притежават съответния сертификат от производителя.

Проблемът, или по-скоро объркването е, че в категорията се класират съвсем обикновени леки автомобили, които не изглеждат като товарни.
Също така често се бърка категория N1 с категория M1 – леки автомобили с монтирани допълнителни седалки. Докато при M1 се извършва допълнителен монтаж, при N1 не е нужно да се правят каквито и да било промени по серийния автомобил, те просто пристигат така от завода производител.
И на второ място – допуска се незнание относно едни и същи автомобили: като модел, външност, двигатели…и т.н. Та, такива автомобили има с категория М1, но има и с категория N1.
Например модела на  Хюндай - i30 се представя от производителите като пътнически и като товарен.  Ей това е основното неразбиране н проблема. Единият идва хомологиран с N1 – защото е преустроен от производителя като товарен, а другия - пътническия с М1.

Знаем за  желанието  на финансовия министър да прибара ДДС-то, но то не може да се случи за автомобили от клас N1. Автомобилите от този сегмент са товарни автомобили и  имат право на  всички екстри по ЗДДС.

Тази класификация не е измислена от С.Д., а е за целия ЕС.
Производителите издават общоевропейски сертификатът N1, който важи за всички страни от ЕС.
Национален сертификат, издаден от отделна страна - членка на съюза, също се   
признава у нас!
 
Значи - нямате проблеми. 
Супер!
Ами, правилно е да се ползва ДДС-то за изграждане на настилката и оградата, но само ако са в включени в общия план на обекта, заверен от общината! Иначе - не! 
Че то, физическото лице може да иска и виенско колело  да му изградите в двора :)
Но мисля - чак за това няма да се сетят данъчните при една проверка..
Правил съм го това, когато за 5-6 лв. ми "светва" кл.80.  Няма проблем..
Мисля, няма да е безпредметен. Нищо не свършва с подаване на тия първоначални бумаги. От там насетне - трябва ясно да се знае какво правим.
Хубав уикенд на всички!  :wave:
Благодаря на екипа на КиК инфо за помощта по регистрацията ми!  :yahoo:
Благодарности за хубавия сайт, който вече разгледах!
Бъдете все така готини!  :thumbup:
Приходна сметка. Не ти ли прилича на извънреден приход?
По интересно е, коя сума ще запишеш срещу сметките.
Въпроса буди учудване, защото в чл.50 няма така формулиран  текст.
Накратко - ако попадате в хипотезата на ал.2 на същия член - имате право да не начислите ДДС на продавания автомобил.