821
Браво за труда, Ангелов Од. !
822
Данъци и счетоводство » Re: Продажба на лек автомобил напълно амортизиран
27.11.2011, 12:57Мдаа...във ф-рата на gizdova няма ддс, защото ...... доставчика на нейния доставчик....и т.н.
Надявам се, при продажбата - гиздова да се е начислила ДДС....другото е алабала.
Надявам се, при продажбата - гиздова да се е начислила ДДС....другото е алабала.
823
Данъци и счетоводство » Re: покупка на земя и сгради
25.11.2011, 11:07аПсолютно !
824
Данъци и счетоводство » Re: Право на данъчен кредит
24.11.2011, 13:16Смятам, че статията в borba.bg не е написана коректно, тъй като слага под един знаменател много типове автомобили.
N1 е подкатегория на сегмента N на товарните автомобили, който е удобен за извършване на различни търговски и транспортни дейности и при който компанията собственик ползва данъчен кредит при покупка, а след това - и при консумативите и разходите му.
Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници, т.е. автомобилът да има преобладаваща товарна функционалност. Като такива автомобили могат да бъдат регистрирани обикновени хечбеци като Peugeot 308, 3008, Renault Megane, Hyundai i30 и много други, които притежават съответния сертификат от производителя.
Проблемът, или по-скоро объркването е, че в категорията се класират съвсем обикновени леки автомобили, които не изглеждат като товарни.
Също така често се бърка категория N1 с категория M1 – леки автомобили с монтирани допълнителни седалки. Докато при M1 се извършва допълнителен монтаж, при N1 не е нужно да се правят каквито и да било промени по серийния автомобил, те просто пристигат така от завода производител.
И на второ място – допуска се незнание относно едни и същи автомобили: като модел, външност, двигатели…и т.н. Та, такива автомобили има с категория М1, но има и с категория N1.
Например модела на Хюндай - i30 се представя от производителите като пътнически и като товарен. Ей това е основното неразбиране н проблема. Единият идва хомологиран с N1 – защото е преустроен от производителя като товарен, а другия - пътническия с М1.
Знаем за желанието на финансовия министър да прибара ДДС-то, но то не може да се случи за автомобили от клас N1. Автомобилите от този сегмент са товарни автомобили и имат право на всички екстри по ЗДДС.
Тази класификация не е измислена от С.Д., а е за целия ЕС.
Производителите издават общоевропейски сертификатът N1, който важи за всички страни от ЕС.
Национален сертификат, издаден от отделна страна - членка на съюза, също се
N1 е подкатегория на сегмента N на товарните автомобили, който е удобен за извършване на различни търговски и транспортни дейности и при който компанията собственик ползва данъчен кредит при покупка, а след това - и при консумативите и разходите му.
Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници, т.е. автомобилът да има преобладаваща товарна функционалност. Като такива автомобили могат да бъдат регистрирани обикновени хечбеци като Peugeot 308, 3008, Renault Megane, Hyundai i30 и много други, които притежават съответния сертификат от производителя.
Проблемът, или по-скоро объркването е, че в категорията се класират съвсем обикновени леки автомобили, които не изглеждат като товарни.
Също така често се бърка категория N1 с категория M1 – леки автомобили с монтирани допълнителни седалки. Докато при M1 се извършва допълнителен монтаж, при N1 не е нужно да се правят каквито и да било промени по серийния автомобил, те просто пристигат така от завода производител.
И на второ място – допуска се незнание относно едни и същи автомобили: като модел, външност, двигатели…и т.н. Та, такива автомобили има с категория М1, но има и с категория N1.
Например модела на Хюндай - i30 се представя от производителите като пътнически и като товарен. Ей това е основното неразбиране н проблема. Единият идва хомологиран с N1 – защото е преустроен от производителя като товарен, а другия - пътническия с М1.
Знаем за желанието на финансовия министър да прибара ДДС-то, но то не може да се случи за автомобили от клас N1. Автомобилите от този сегмент са товарни автомобили и имат право на всички екстри по ЗДДС.
Тази класификация не е измислена от С.Д., а е за целия ЕС.
Производителите издават общоевропейски сертификатът N1, който важи за всички страни от ЕС.
Национален сертификат, издаден от отделна страна - членка на съюза, също се
признава у нас!
825
Данъци и счетоводство » Re: Право на стреж и ДДС
23.11.2011, 15:18Значи - нямате проблеми.
Супер!
826
Данъци и счетоводство » Re: Право на стреж и ДДС
23.11.2011, 15:02Ами, правилно е да се ползва ДДС-то за изграждане на настилката и оградата, но само ако са в включени в общия план на обекта, заверен от общината! Иначе - не!
Че то, физическото лице може да иска и виенско колело да му изградите в двора
Но мисля - чак за това няма да се сетят данъчните при една проверка..
Че то, физическото лице може да иска и виенско колело да му изградите в двора
Но мисля - чак за това няма да се сетят данъчните при една проверка..
827
Данъци и счетоводство » Re: Право на ДДС, но не го искат
23.11.2011, 12:25Правил съм го това, когато за 5-6 лв. ми "светва" кл.80. Няма проблем..
828
Мисля, няма да е безпредметен. Нищо не свършва с подаване на тия първоначални бумаги. От там насетне - трябва ясно да се знае какво правим.
Хубав уикенд на всички!
Хубав уикенд на всички!
829
За отзиви и предложения към КиК Инфо » Благодаря, КиК Инфо!
18.11.2011, 20:01Благодаря на екипа на КиК инфо за помощта по регистрацията ми!
Благодарности за хубавия сайт, който вече разгледах!
Бъдете все така готини!
Благодарности за хубавия сайт, който вече разгледах!
Бъдете все така готини!
830
ТРЗ и осигуряване » Re:Граждански договор със студент
18.11.2011, 18:11Не, няма.
831
Данъци и счетоводство » Re:Дарение на земя
18.11.2011, 18:09Приходна сметка. Не ти ли прилича на извънреден приход?
По интересно е, коя сума ще запишеш срещу сметките.
По интересно е, коя сума ще запишеш срещу сметките.
832
Данъци и счетоводство » Re:Продажба на лек автомобил напълно амортизиран
18.11.2011, 17:56Въпроса буди учудване, защото в чл.50 няма така формулиран текст.
Накратко - ако попадате в хипотезата на ал.2 на същия член - имате право да не начислите ДДС на продавания автомобил.
Накратко - ако попадате в хипотезата на ал.2 на същия член - имате право да не начислите ДДС на продавания автомобил.