1. " При кои случаи СОЛ внася осигуровки по МОД на икон.дейност (ако има такива)"

СОЛ не внася осигуровки на МОД . Това е задължение на съдружника -управител, с когото има сключен ДУК и получава възнаграждение за това.

2. за отдаването под наем
" Как гледат данъчните на това? "

Като на упражняване на дейност и произтичащо от това задължение за осигуряване.

Личните осигуровки на СОЛ са за негова сметка и не следва да се удържат от възнаграждението му за положен личен труд. Приспадат се от сумата на това възнаграждение единствено с цел определяне на данъчната основа за изчисляване на ДДФЛ.
" член 74 от Директивата за ДДС трябва да се тълкува в смисъл, че не допуска национална разпоредба, която в случаите на преустановяване на облагаемата икономическа дейност предвижда, че данъчната основа на доставката е пазарната цена на наличните към датата на това преустановяване на дейността активи, освен ако тази цена съответства на практика на остатъчната стойност на посочените активи към същата дата и по този начин се отчита промяната на стойността на тези активи от датата на тяхното придобиване до датата на преустановяването на облагаемата икономическа дейност."

Най-честата практика е намерила и нормативно основание или обратното - нормативното основание отразява най-честата практика - пазарната цена да е остатъчната стойност.



В бележката отразявате брутната сума за съответния месец на изплащане на дохода.
ЗКПО
..........
Непризнати разходи от липси и брак

    Чл. 28. (1) Не се признават за данъчни цели счетоводните разходи от липси на дълготрайни и краткотрайни активи, с изключение на произтичащите от непреодолима сила.
(2) Не се признават за данъчни цели счетоводните разходи от липси и брак на материални запаси.


(3) Алинея 2 не се прилага, когато разходите се дължат на:
1. непреодолима сила;
2. технологичен брак или промяна на физико-химичните свойства, установени с нормативен акт или с фирмени стандарти, когато не е налице нормативен акт, и в обичайните за съответната дейност размери;
3. изтичане срока на годност съгласно нормативен акт или фирмени стандарти, когато не е налице нормативен акт, и в обичайните за съответната дейност размери;
4. (нова, ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) липси на стоки, произтичащи от търговска дейност в обекти, в които клиентите имат пряк физически достъп до предлаганите стоки, в размер до 0,25 на сто от размера на нетните приходи от продажби на съответния търговски обект.
(4) Не се признава за данъчни цели разходът за данък по чл. 79, ал. 3 от Закона за данък върху добавената стойност на активи, непризнати по реда на ал. 1 - 3.
(5) Не се признават за данъчни цели последващите счетоводни разходи, отчетени по повод на вземане, възникнало в резултат на липси и брак на активи, непризнати по реда на ал. 1 - 4.

Сумата трябва да съответства на подадената СД за март, а това, че има и приспадане за януари ще рефлектира в остатъка за възстановяване, посочен на ред 14.

М.март е приспаднато ДДС-то за м.януари и остава разликата. Няма как да се посочи на ред 5 цялата сума.
Съгласна съм с допълнението, направено от Марпан , но в СД ЗДДС за март приспаднато в клетка 70 е 255.34 и така справката е готова за подаване. :wave:
Сумата от 387.05 трябва да фигурира и в клетка 80 на СД по ЗДДС за април 2013.
Процедурата от януари е приключила март с ДДС за внасяне , което е покрило ДКредит от 103.41 лв. и е започнала процедура от февруари, която приключва април и да, правилно трябва да подадете Приложение 6 и да попълните клетка 80 на СД по ЗДДС.
За попълването - ако имате възможност качете една бланка Прил.6, на която може да се пише .
"..........дали това няма да се приеме като скрита продажба на продукция, но на занижена цена - 7 пъти под себестойността.
 И нали знаете - после счетоводителя виновен."

Дали ще се приеме или не за скрита продажба едва ли някой може тука да потвърди или отрече - Вашето задължение като счетоводител се свежда до това да изискате разходна норма от управителя с подписи на съответните длъжностни и компетентни за това лица. А счетоводителят не може да бъде виновен за разходна норма, която му е предоставена от собственика на фирмата и след като сте изказали Вашите съображения по въпроса.
Трябва да имаме точната преценка докъде се простира границата на нашите задължения , а в случая смятам , че я прекрачвате.
Чувството за вина не е счетоводна категория. :smile1:
Сумата , изплатена еднократно следва да се "разпредели" за месеците на полагане на труда по съответния договор и тогава да се прецени дали за всеки от тези месеци е под или над МРЗ след приспадане на НПР.
Подава ОкД5 , с която уведомява, че в новата фирма упражнява дейност .Ако на максимума се осигурява по трудов договор посочва в ОкД5, че се осигурява за всички осигурителни случаи или само за пенсия, но не внася осигуровки поради осигуряването си на максимума на друго място.  Ако на максимума се осигурява като СОЛ другаде в новата фирма просто не посочва за какви случаи ще се осигурява, защото като СОЛ вече е избрал вида на осигуряването си.
След като в новата фирма има назначен управител, то собственикът може и въобще да не упражнява дейност , а това значи и да не подава ОкД5 и да получава само дивидент.
МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ
РЕШЕНИЕ № 945
ОТ 15 НОЕМВРИ 2012 Г.
за разместване на почивни дни през 2013 г.
На основание чл. 154, ал. 2 от Кодекса на
труда и чл. 55, ал. 2 от Закона за държавния
служител
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
РЕШИ :
1. Обявява 2 май (четвъртък) за почивен
ден, а 18 май (събота) за работен ден.
.........

Не, дните просто са обявени за работен и неработен.
неработен  :smile1:
Всъщност така , както си го обяснила - документът е отчет продажби с 999999999 и като контрагент население си е съвсем правилно, но така се въвежда отчетът за продажби, а не фактури за населението.
Като въведете отчет продажби, а не фактура не се изисква идентификационен номер.
То излиза, Ирена, че в отчета продажбите са си обединени, но фирмата ги разединява по фактури и обединява фактурите........... :laugh:

inikolaeva , в твои ръце е възможността да промениш тази практика......... :give_rose:
Стоката може да се изпише количествено и чрез отчета за продажби - представете си магазините как изписват стоката - да не би да пускат фактури за населението например...........има си отчет за продажби и той е напълно достатъчен. Представете си например един Кауфланд що фактури трябва да издаде............да не говорим колко е правилно това..........
Не е нужно да издавате фактури, а да осчетоводите отчета за продажби от касовия апарат, включващ продажбите за населението.