Да, следва .
 :smile1:
http://balans.bg/8207-dds-pri-prodajba-na-avtomobil/

/ в линка вижте отговора на В.Дадова /

И тука има доста теми по този въпрос - трябва да потърсите .
Малко да се заям :)
...плащане на командировки на изпълнител по ГД ми се струва неправилно и ЗКПО се разминава с КТ.

Моля ти се , Бобо, отметни се от думите си доброволно ... че направи революция в мирно време. :lol:
Иначе за другите работи се включвам в заяждането ти.
Петък е...някак и заяждането е приятно. :smile1:


Всички промени правите с настоящата програма на НАП.
Може.  :smile1:

ЗКПО
Разходи за пътуване и престой на физически лица

Скрит текст :
Аз предполагам, че със същия успех може да се подаде корекция на първия и тогава втория , но резултатът би бил един и същ. Важното е застъпените дни да се намалят от единия от двата болнични. Ако първият болничен е подаден вече не се знае дали до подаването на втория не е и платен и в такъв смисъл ми се струва по-приемлив вариант да се намалят дните по втория болничен.
Не мисля , че има задължителен алгоритъм все пак. :smile1:
 Просто споделям изразеното мнение в този отговор .
Ако първия болничен от 03.10 до 01.11 е подаден в НОИ, вторият болничен го подавате и на т.9 посочвате нула работни дни.


Подкрепям този отговор, а очевидно го "подкрепят" и от НОИ.

http://www.nssi.bg/forusers/faq/388-qes/4477-question013
Не сте ме разбрали правилно. Написали сте следното :
СУМАТА ВЪРХУ КОЯТО СЕ ОСИГУРЯВА ЛИЦЕТО ВАРИРА МЕЖДУ 510.00 И 2600.00; ПРИЗНАВА СЕ ЗА РАЗХОД НА ФИРМАТА В ПЪЛЕН РАЗМЕР"

Мисля, че в изводите в табличката Ви липсва прецизност.
За разход не може да се признава "сумата, върху която се осигурява лицето" . Тази сума е всъщност осигурителния доход. За разход се признава договореното ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ.
Като пример договореното възнаграждение може да бъде и 150 лв, но осигурителният доход да е друг - примерно 510 за СОЛ.
Обратното също е в сила. Договореното възнаграждение може и да е 10 000 . То ще се признае за разход , но не и " " СУМАТА ВЪРХУ КОЯТО СЕ ОСИГУРЯВА ЛИЦЕТО " .

По повод този текст в т.2 и т.3 :
" СУМАТА ВЪРХУ КОЯТО СЕ ОСИГУРЯВА ЛИЦЕТО ВАРИРА МЕЖДУ 510.00 И 2600.00; ПРИЗНАВА СЕ ЗА РАЗХОД НА ФИРМАТА В ПЪЛЕН РАЗМЕР"

бих казала, че се признава, ако възнаграждението по ДУК или личния труд съвпада с тази сума. Не и по принцип обаче.

Това, което цитирате е за подаване на годишна декларация по чл.50. Годишна Д6 обаче не се подава за ДУК, както е писал и колегата. :smile1:

На ред 2 :
" РАЗМЕРА Е УКАЗАН В ДОГОВОРА, НО НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ПОД ПРАГА ЗА ДЕЙНОСТТА  - МОД "

Всъщност размерът на възнаграждението в ДУК  може да бъде произволен. Не може да бъде под МОД осигурителният доход на лицето .

Същото се отнася и за т.3 :
" РАЗМЕРА Е УКАЗАН В ДОГОВОРА/РЕШЕНИЕТО НА ЕДНОЛИЧНИЯ СОБСТВЕНИК, НО НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ПОД 510.00"

Размерът на възнаграждението не е обвързан с МРЗ или осиг. доход.

                   СЛУЖЕБНА БЕЛЕЖКА
за доходи от други източници по чл. 35 от ЗДДФЛ
               (по чл. 45, ал. 7 от ЗДДФЛ)
Какво ще впишете в СИС и в служебната бележка на лицето - че е удържан и платен данъка или не ? И всеки път ли ще Ви възстановява надплатената сума за наема ? Как изглежда в тази светлина счетоводителят като лице, прилагащо законовите разпоредби ? Защо вместо да правите тези врътки, които са удобни за управителя в случая не изплащате на лицето с официален документ 273 на месец , а на ръка да му додавате още 27, за да не личи какво правите ???
Само се коригирам за последната контировка :
401/501 - 273
Наемът е 300лв. месечно- по договор
Платен е на 15,08,2018 за 10 мес. напред.
Да, управителя НЕ ЖЕЛАЕ ДА УДДЪРЖА данъка от ФЛ наемодателя

Здравейте ,
удържането или не на данъка не зависи от желанието на управителя. То не може да е фактор в случая.
Поддържам мнението си , изказано по -горе.
Записванията биха били следните / вземам за пример месечните суми /:
602/401 - 300
401/454 - 27
401/501 - 270
Здравейте,
Дружество изплаща наем за 10 мес. на ФЛ. Не уддържа данъка от ФЛ, а му превежда по банка 3000лв.  Дружеството обаче е длължно да "уддържи и внесе" данъка.

Не удържате, а следва да удържате / задължени  сте/ ? Ако принципно това е така не може да имате разход за данък, а само дадена в повече сума на наемодателя.
То по-добре да беше ТД...По принцип по ДУК няма работно време - как ще се оправдаят тези 4 часа...
Бих казала, че логично е да се търси довнасяне на осигуровки, но нищо не би ме учудило. :smile1:
Не, разбира се

Попитах заради инфото, че е на 4 часа. Някак не върви сякаш да е облигационен договор за часове , но както казвате няма да умуваме сега за това.
Миналата година имах един управител с ДУК , който се пенсионира. Очаквах да се заверява осигурителна книжка или каквото там поискат, но беше лесно - достатъчен се оказа само персоналният регистър. :smile1:
Договорът по КТ ли е?
И аз бих постъпила така. Важното е да се отрази правилно ДДС със знак минус както би било редно при наличие на КИ.