9621
За времето, през което ще сте в болнични работодателят ще трябва да внася здравни осигуровки в размер на 20.16 ст. за месец и да, да придвижва болничните , които ще представяте , да подава и обр.1 за Вас.
9622
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
03.04.2014, 19:34Корекции на грешки при декларирането
Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията, се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.
" И аз съм за нормална последователност на събитията: Грешка - Откриване на грешката - Анулиране на сгрешената фактура - Издаване на правилна фактура. "
Според мене в този случай правилната вече фактура с февруарска дата не би трябвало да се включи в априлската СД , а да се спази разпоредбата на т.2 въпреки, че това по никакъв начин няма да промени резултата .
Така мисля, че следва да се постъпи.
Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията, се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.
" И аз съм за нормална последователност на събитията: Грешка - Откриване на грешката - Анулиране на сгрешената фактура - Издаване на правилна фактура. "
Според мене в този случай правилната вече фактура с февруарска дата не би трябвало да се включи в априлската СД , а да се спази разпоредбата на т.2 въпреки, че това по никакъв начин няма да промени резултата .
Така мисля, че следва да се постъпи.
9623
Данъци и счетоводство » Re: услуга с мотокар
03.04.2014, 14:369624
Данъци и счетоводство » Re: услуга с мотокар
03.04.2014, 14:109625
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
03.04.2014, 12:03Не е необходимо номерата да са последователни и точно от този кочан , който сте започнали - можете да използвате друг кочан фактури .
Така примерно работят фирмите, които разнасят стоки по магазините и всеки техен представител има отделен кочан , от който издава фактури .
Така примерно работят фирмите, които разнасят стоки по магазините и всеки техен представител има отделен кочан , от който издава фактури .
9626
Данъци и счетоводство » Re: Разходи,несвързани с дейността
03.04.2014, 11:43За увеличаването е ясно ,но аз все си мисля че не са разход на фирмата и нямат място в гр.60...?
Не са данъчно признат разход, но счетоводен са .
9627
Данъци и счетоводство » услуга с мотокар
03.04.2014, 10:24Фирма има мотокар, който се използва за дейността на фирмата - товаро-разтоварна работа . Предстои да се извършва същата работа и за друга фирма като ще се издава и фактура за договорената сума. Сещате ли се за необходимостта от някакво разрешително или каквото друго би могло да е, необходимо за извършване на тази дейност от фирмата / не е транспортна услуга / ?
да не попадна някъде, където не мога сега да съобразя, че ме " дебне" нещо......
да не попадна някъде, където не мога сега да съобразя, че ме " дебне" нещо......
9628
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
02.04.2014, 20:28Да разбирам, че не е проблем фактурата да е от април а фискалния бон да е от февруари!
Нали фактурата се издава до 5 дни от плащането, когато то е предшестващо издаването на същата ? Как фактурата ще е априлска, а касовият бон от февруари ? Фактурата трябва да си е февруарска със същия касов бон според мене.
9629
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
02.04.2014, 20:17Защо да не може датата да е правилната - датата на данъчното събитие през февруари ? Ако фактурите са компютърни би могъл да се използва кочан ръчни фактури .
9630
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
02.04.2014, 19:26Защо правилната да е с априлска дата - напишете си я с правилната дата и същия бон.
9631
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
02.04.2014, 19:18Включена в СД на издателя на фактурата, но не и на доставчика - така го разбрах, но дали е така..........
9632
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
02.04.2014, 18:46" ЗДДС
Чл. 116. (4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа::"
В случая издадената фактура не е отразена в дневника на доставчика.
Чл. 116. (4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа::"
В случая издадената фактура не е отразена в дневника на доставчика.
9633
ТРЗ и осигуряване » Re: Таблица 2 за здравни осигуровки от ГДД за физ.лица
02.04.2014, 18:16В колона 5.1 съгласно указанията :
5.1 Тази колона се попълва от едноличните търговци. Те формират годишния си осигурителен доход като на ред 13, колона 5.1 от Таблица 2 вписват облагаемия доход, деклариран в Приложение 2, част ІІІ, ред 9.1 от данъчната декларация. Месечният осигурителен доход се определя като тази сума се разделя на броя на месеците, през които е упражнявана дейността.
5.1 Тази колона се попълва от едноличните търговци. Те формират годишния си осигурителен доход като на ред 13, колона 5.1 от Таблица 2 вписват облагаемия доход, деклариран в Приложение 2, част ІІІ, ред 9.1 от данъчната декларация. Месечният осигурителен доход се определя като тази сума се разделя на броя на месеците, през които е упражнявана дейността.
9634
ТРЗ и осигуряване » Re: Таблица 2 за здравни осигуровки от ГДД за физ.лица
02.04.2014, 18:05В колона 3 съгласно указанията :
" 3. Колона 3 се попълва от лицата по т. 1 от указанията, имащи доходи, върху които се дължат осигурителни вноски : от трудови, служебни и приравнени към тях правоотношения; от пенсии; доход върху който се внасят здравноосигурителни вноски за периодите на временна неработоспособност "
В колона 4 :
" 4. В колона 4 се попълва избраният осигурителен доход, върху който лицата, изброени в т. 1 от указанията, дължат авансово осигурителни вноски."
Ако лицето е работило примерно 10 дни и е имало 10 дни болнични / при хипотетично 20 р. дни в месеца / при осигурителен доход 420 лв. то в колона 3 се попълва 210 и в колона 4 също толкова. В колона 5.1 делите общата сума на месеците на упражняване на дейността.
" 3. Колона 3 се попълва от лицата по т. 1 от указанията, имащи доходи, върху които се дължат осигурителни вноски : от трудови, служебни и приравнени към тях правоотношения; от пенсии; доход върху който се внасят здравноосигурителни вноски за периодите на временна неработоспособност "
В колона 4 :
" 4. В колона 4 се попълва избраният осигурителен доход, върху който лицата, изброени в т. 1 от указанията, дължат авансово осигурителни вноски."
Ако лицето е работило примерно 10 дни и е имало 10 дни болнични / при хипотетично 20 р. дни в месеца / при осигурителен доход 420 лв. то в колона 3 се попълва 210 и в колона 4 също толкова. В колона 5.1 делите общата сума на месеците на упражняване на дейността.
9635
ТРЗ и осигуряване » Re: Шофьор товарен автомобил
02.04.2014, 13:54Според мене - 83322010 Шофьор, товарен автомобил .
Категорията не зависи от кода .
Категорията не зависи от кода .
9636
ТРЗ и осигуряване » Re: Дневник за издаване на трудови книжки
02.04.2014, 13:19При промяна на длъжност, на заплата. А в дневника записваме, работникът е представил ТК на ... дата, подпис. Оформяме промените, и после дата на връщане, и пак подпис.
Абе, направо е......
Самият дневник носи наименованието " Дневник на издадените трудови книжки " . На какво основание правите тези вписвания - то направо щатна бройка трябва да има за лице, водещо дневника при това положение.......
9637
Данъци и счетоводство » Re: въпрос за касов апарат
02.04.2014, 12:59Не е ли вариант просто да си стои и да бездейства в изчакване или на започване на дейност или на продажба , а може и бракуване ? Няма проблем да имате касов апарат, а да нямате дейност .
9638
ТРЗ и осигуряване » Re: Дневник за издаване на трудови книжки
02.04.2014, 12:57" В него са отбелязани всички новоиздадени тр. книжки, на напусналите, както и всякакви вписвания в трудовите книжки."
Какви вписвания отбелязвате интересно ми стана ?
Какви вписвания отбелязвате интересно ми стана ?
9639
Данъци и счетоводство » Re: ДОГОВОР ЗА НАЕМ МЕЖДУ ЕООД И СОБСТВЕНИК
01.04.2014, 15:41ДА ПОЛЗВА ИМОТА - И КАКВО ПРАВИМ????
Ако не желаете да имате избягване на данъчното облагане сключвате възмезден договор за наем.
Отклонение от данъчно облагане
Чл. 16
......................
(2) За отклонение от данъчно облагане се смята и:
1. значителното превишение на количествата на влаганите материали и суровини за производство и други производствени разходи над обичайните за извършваната от лицето дейност, когато превишението не се дължи на обективни причини;
2. договорите за заем за послужване или друго безвъзмездно предоставяне за ползване на материални или нематериални блага;
9640
Данъци и счетоводство » Re: ДОГОВОР ЗА НАЕМ МЕЖДУ ЕООД И СОБСТВЕНИК
01.04.2014, 14:55Щом физическото лице е собственик на имота, то договорът трябва да е сключен с него, а не с ЕООД-то му.
Така де, но ако ЕООД-то ползва имота какво правим изключваме го от кръглата маса ли?