Благодаря за отговорите. Подадох в НОИ молба за приемане на неподадена редовна декларация1 за м.11,2012г.Сега чакам за видя предписанието им.Въпроса ми бе за санкции по този казус,че психически да се подготвя.В дългогодишната ми практика това е първият ми случай.По вероятно да съм се опитала да подам м.10,2012г,вместо11,2012.Но грешката си е моя.Не съм видяла отказа.Нямаше и да разбера за него ,ако не бяха спряли изплащане на болничен на служител,тъй като не събира 6 месеца стаж,защото няма инфо за м.11,2012г.Отново благодаря,ще напиша отново, като се обадят за предписанието.
Здравейте, за м.11,2012 подадох я редовна тъй като на Протокола пише - "Деклараията е извън периода дефиниран в придружителното писмо",което означава, че изъбщо не е приета. При новото подаване, ми се върна отговор , че "Декларацията не може да бъде приета защото е подадена след срока определен в наредба Н-8 от 2005г",но само за хората на трудов договор-изброени са по ЕГН, но за самоосигуряващият се собственик е приета.
А за м.2,2013- при първо подаване -"Грешен файлов формат",при второ- "Неправилна последователност на подаване на декларация по отношение код корекция-предишна декларация:няма намерени"- /явно съм решил да я пусная с код корекция/,трето подаване - Приети! :)
Благодаря ви ,сега ще отида с молба и дискета с Придр.писмо до НАП само за м.11,2012г.Ще пиша след това какво е станало там.
Много спешно - неприети декларация 1 за м.11,2012 и м. 2,2013? Декларации 6 са приети и осигуровките са платени.Опитах се да подам днес Декл.1 за м.11,2012 и ми се върна, че Декларацията не може да бъде приета т.к е подадена след срока определн в наредба Н-8 от 2005г.А за м.2,2012 пише че е грешен файловият формат??? Даже не знам какво е това.Незнам защо съм пропуснала да проверя отговорите по тези деклараци,но е факт.Опитах се да намеря каква е процедурата за да оправя кашата-но не откривам нищо.Някой ако е имал подобно нещо ,моля да помогне.Предварително благодаря.
"С текста на новата ал. 13 от чл. 113 се дава възможност за две или повече извършени доставки на стоки или услуги, данъкът за които става изискуем през един и същ данъчен период, може да се издаде сборна фактура." - Следва ли от този текст ,че отпада задължението да издаваш фактура при постъпване на пари по банка /или каса /до 3 дни от датата на постъпване, ако имаш 3-4 доставки в месеца?
може ли едно питане относно Декларация 1 за Граждански договор на лице 100% инвалид за м 11,2012 за сумата от 300 лв. Лицето няма други доходи през годината и е освободено от ДОД.В програма с която работя в Д1 ми излиза като име и с код 14,но нататък е празно. Трябва ли да го подам или да го оставя за годишна Справка за изплатени суми на физически лица?
Споразумението с Русия...имах предвид както с Украйна/имаше едно за мита и ддс-не че съм внасяла от там /.
Русия не е в ЕС и затова се чудех дали трябва да Протокол по чл117. Но тъй като е начислено ДДС на митницата и е платено - значи мога да си го ползвам като данъчен кредит.
Колкото за месеца, мисля да  начисля  МД в м9,2012, тъй като излизам на въстановяване на ДДС в м 8,2012 и  не ми е удачно.
Благодаря !
Тъй като ще ми е за сефте -иска ми се да се консултирам.Казуса ми е следния - Първи внос на стоки от Русия с Митническа декларация на 17,08,2012 и с начислено ДДС/което е и внесено/. И сага?
Не намирам никъде да имаме споразумение с Русия за ползване на ДДС.
Какво трябва да направя?
 Сумата е малка 1537,28лв на внесената стока. На МД не виждам да има такса опаковка, а само 20% ДДС. Мито също не виждам.
Въпросите са  ми  - Трябва ли да напиша Протокол по чл117 и да си самоначисля ДДС-то и в 4531/4532?
Осчетоводяването донякъде съм го докарала-
301/401-транспорт
401/503-плащане
4531/457 нач. ДДС
457/503-плащане
301/457 платеното ДДС
304/301-начисляване на стоката
а за Протокола операциите са
4531/499-инвойса
499/4532
Правилно съм  записала операциите?
Тъй като м8,2012 съм в последния месец на ДДС за въстановяване ,мога ли да включа МД в ДДС дневници за м9,2012
Предварително благодаря на всички отзовали се -че  то днес е 11 септември.
В УП 2 След изрежданена месеците в които лицето е на 4 ч.раб. ден -след тях има едно тексче : Работно време-пиша 4 часа,но в графата месец по месец посочвам работните дни -напр 20 за май. сега ако напишете ,че не е вярно ..незнам вече на колко човека съм го направила така след дълги кконсултации. :(
Иначе в УП3 пиша дните умножени по 4 часа ,разделени на 8 часа.В случая за май-10 дни.
Когато пишеш УП за човек на 4 часов р.ден-има едно текстче...на ? часа..там пишеш 4часа,а дните са 23-правилно е да е така.
Много ми е чудно, какво подавате с код 3, при подадена с код2 !?!?

Пподавам Д6с 3ка само ДОД, защото , когато пускате Д6 с 2ка -в тях не може да има ДОД :smile1:
Все още не съм издала фактура,шефа рече да не го правя,а само да си начисля разхода..оффф
Аз имам майка по майчинство с неизползван отпуск за 2009г и го пуснах преди 31.11.2011г.веднага след приключването на майчинството. Но отпуската и за 2010г.и 2011г.-ще го ползва през 2012..нямам много голям избор нали?
"подкован" сте...това е добре.Едно не ми хареса ..." траех си" докато не "сгафи"...
За толкова години работа ..е те това, така и не го разбрах!
Благодаря за насоките...ще се възползвам от тях.
В моя казус,дори и след приспадане на загуби за 2008/2009/2010/2011-пак остава неразпределена печалба,която може да се усвои като дивидент.В ТЗ не пише нищо относно ЕООД-тата..затова се и питах.
От многото ми практика с Д1 и Д6 установих следното :
Д1-като си направите декларациите за месеца / при мен до 10число на следващия месец/
Д6-2/начислени/-до края на  месеца следваш периода, който се подава/
Д6-3/след 2 дни след плащане на осигуровки,като дата на изплащане на заплати бройте поне още 3дни от платежните/.
При тази практика - няма проблем.
Ако Д6-2,се подаде заедно с Д1-лихви течат от момента на подаването им до Д6-3 с плащане./така си спестявам поне да 20 дни лихви/.
Но ако например платите осигуровки на 10то число и пишете, че в същия ден сте изплатили заплати или на 11 или на 12ти - НАП ви начислява лихва за този период./Тъй като според техните сметки "парите " все още не са влязли в тяхната банка./И онези малки гадни лихви са по 0,01лв -до 0,05лв,които много обичам, по различните параграфи, а и не дай си боже да ви трябва "липса на задължения"да е нула - се бъркате поне с още 5пъти  по 2 лв за банкови преводи.
параграфите по които се плаща са различни за ДОО ;D
Естествено че данък 5% ще се плати за сумата на дивидента.За това и не го споменавам...
Но другия въпрос? Колко от Печалбата за 2007г може да се разпредели за дивидент?
затова да си мислят "не счетоводителите" без съответно образование и професионален опит.
Колкото да "изпит"-не са ли достатъчни изпитите през време на обучението за счетоводител ,та пак да има изпит?
По реалистично ми се вижда да се въведат някакви задължителни обучителни курсове на 2 или 5 г. от Асоциацията на счетоводителите или някоя друга, на които всички съставители на ГФО да минават и да получават сертификати .Този документ да се представя в ТР и да е достатъчен за да може да се приключва годината.
Или да се представя в ТР Диплома за завършено съответно образование.Естествено тези сертификати да не са на суми от порядъка -7дневна програма в Дубай само за 7000лв.,че няма кой да отиде. Но ако е в порядъка на 150-250лв/за 2-5г/,мисля си че всеки самоуважаващ се счетоводител би вложил средства, срещу които ще може да подписва ГФО.