Разбира се. НМЕ си има регламентирано какво се прави. Личният лекар не е запознат или...
ами явно му е все тая..за съжаление
Иначе току-що разбрах, че болничния е анулиран и лицето е получило разпореждане за отказ за изплащане на обезщетение...още през м.Януари, само дето трябваше лично да го потърся, за да разбера...А нас като работодател никой не ни е информирал...При това положение какво да правим-да си мълчим като НОИ или?!  :noexpression:
Човекът може да си поиска нов болничен от компетентния здравен орган и е добре да го направи, за да не губи парите.
Този болничен вероятно ще бъде анулиран.
И аз това го посъветвах, но личния лекар /който е издал въпросния болничен/ е казал, че нищо не може да се направи и човека да не се занимава  :noexpression:
Благодаря за отговора!
Никой ли не е имал такъв служител "късметлия", разболял се не по правилата на наредбата  :smile1:
Здравейте,
получихме уведомително писмо от НОИ, че представен от нас болничен на работник "е предаден за проверка и/или обжалване от лекарите, експерти по експертиза на врем.неработоспособност на ТП на НОИ". Причината е, че след болничен от ЛКК от болнично заведение след претърпяна операция в деня, в който трябва да се яви на работа човека пада и се контузва, за което си взима болничен от личния лекар. /нарушени чл.13 и 14 от НМЕ/. Лошо съвпадение-ама как да прецени човека да е нетрудоспособен поради 2 напълно различни причини с един ден прекъсване, та да няма проблеми с НОИ?!  :blink:
Питането ми е, ако някой е имал подобен случай, при положение, че за съответния месец са подадени Д1 и Д6 със съответните дни в болнични, внесени са ЗО от болнични, ако откажат изплащането на обезщетение ще трябва ли да се направят корекции и изобщо някой ще уведоми ли фирмата или ние трябва да търсим НОИ?
Благодаря предварително!
Благодаря много за отговорите. Ще се спра на първия вариант  :good:
Здравейте,
въпросът може да е коментиран вече тук, за което предварително се извинявам. Интересува ме как е правилно да се издаде фактура при следния случай: извършва се услуга на клиент по договор на няколко етапа, като при завършването на всеки отделен етап извършената работа се приема с протокол и се издава фактура. Първият етап е приключен и сега предстои плащане. Получен е аванс преди това, а възложителят ще удържа сума като гаранция за добро качество. Според мен ако стойността на извършената услуга е 1000 лв примерно следва да се приспадне аванса - 300 лв и ДДС да се начисли върху разликата от 700 лв. Стойността на гаранцията /50 лв. примерно/ следва да се приспадне от размера на плащането, а не от дан.основа за определяне размера на ДДС? Или греша?
благодаря ви много
Здравейте,
да попитам в тази тема- ако трябва да залича Д1 поради сгрешен вид осигурен - т.12, като за същото лице в същия месец има  още една Д1 с друг код за вид осигурен, която е подадена коректно, ще трябва ли след заличаването да подам отново и двете Д1 с редовни данни?
Да, аз също не съм сигурна в отговора на въпроса за изтичане давността конкретно на вземания и задължения по фактури. Иначе за публичните задължения няма спор. Повече клоня 2013 г. да изтичат по давност вземания/задължения по фактури, издадени през 2008 г.  :question:
По принцип и аз така мислех, но ме притеснява това, че основанието е едно - един договор и ако сумарно плащанията по него надхвърлят 15 000 лв /което обаче към момента на сключване няма как да се определи, тъй като има договорено месечно възнаграждение, но срокът е неопределен/, то и отделните мес.плащания да трябва да са по сметка, въпреки, че са малки суми?  :hmmm:
Здравейте,
Имам следното питане - възможно ли е по договор за управление възнаграждението да се изплаща в брой от каса? Размерът на месечното възнаграждение ще бъде доста под 15 000 лв и в договора няма да има определен срок, за който се сключва т.е. няма как да се определи общия размер на плащанията по него?
Ще бъда благодарна да споделите Вашите мнения по въпроса!
Във връзка с това Постановление 77 да попитам как процедирате, когато има болничен / първите 3 дни за сметка на работодателя/? Сумата, която плаща работодателя за тези дни как е по-правилно да се определя - като обезщетение или като възнаграждение  :smile1: Нетното възнаграждение за Д1 се определя от брутното и други допълнителни доходи от трудова дейност. В Наредбата за структурата и организацията на РЗ няма такъв елемент на БРЗ? В същото време това е сума, върху която се внасят осигуровки. Питането е трябва ли да участва при формирането на нетно възнгр.за Д1?
Да споделя и аз по темата от личен опит. В трудовите договори записваме трудовия стаж, процента за прослужено време с текст, че се отнася за всяка прослужена година, без да записваме сумата на допълнителното възнагражднение за ТСПО. Имали сме две проверки от ИТ, при различни инспектори и няма никакви забележки относно начина на оформяне на трудовите договори на служителите.  :smile1:
Благодаря!
А по отношение оформянето на трудовата книжка как смятате?
Благодаря за бързия отговор!
В този случай ако подам уведомленията /за прекратяване на стария и за сключване на новия от 01.05.2013/ така, че да няма прекъсване, в Д1 т.14 /за май/ и т.15 /за април/ не попълвам нищо, а т.13 Д1 за май да бъде "осигуряването продължава от предходен месец?  :hmmm:
Също така оформянето на трудовата книжка как следва да бъде - като при преназначаване или като при прекратяване? Май станаха доста въпросите  :give_rose:
Благодаря предварително!
Здравейте,
Имал ли е някой следния казус: работник е нает по чл.68 ал.1 т.2, като този месец завършва определената работа и съответно договорът следва да бъде прекратен. Искаме обаче да го оставим на постоянна работа във фирмата, без да има прекъсване на стажа. Може ли промяната да стане с допълнително споразумение или е по-редно прекратяване на договора и сключване на нов за неопределено време?
Много благодаря!  :give_rose:
А по отношение на надвнесения данък - след отпадането на чл. 94 от ЗКПО - някаква яснота какво да правим, някакви допълнителни указания да има някъде?
Здравейте отново!
Никой ли няма желание да се включи по горните въпроси?  :blush:
Благодаря предварително!
Здравейте,
Обръщам се и аз с питане по темата. За пръв път приключваме годината на загуба. След преобразуването данъчният финансов резултат също е загуба съответно няма дължим данък. В същото време има надвнесен корпоративен данък от минали години, който заедно с направени авансови вноски през 1-во трим. на 2012 г. остава като надвнесен данък /ред 26.2 в ГДД/. И сега... :) :
1. Задължително ли трябва да се посочи възстановяване по реда на ДОПК или мога да оставя сумата като надвнесена /но дали изобщо ще мога да прихващам бъдещи задължения от нея/
2. Попълвам ли Справка 4 - Пренасяне на данъчни загуби или това се прави в ГДД в годината, в която излезем на дан.печалба?
3. Спрямо размера на НПП за 2012 през 2013 следва да правим 3мес.вноски, НО размерът им се определя от прогнозната данъчна печалба, която най-вероятно ще е такава, че няма да стигне за приспадане на загубата. При това положение не е ли по-добре да посоча прогнозен резултат 0 и да не правя вноски или греша?
Ще бъда благодарна да споделите мнение!