Аз наистина се нуждая от вашата помощ. Случаят е следния.Фирмата ни направи внос от страна извън ЕС . Пристига стоката и от DHL ни искат ф-ра и опис на стоката към нея. Но никой не ни казва че кашоните са два. И тъй като аз не я знам тази информация подавам целия инвойс на стойност 13000 долара. Обмитихме , преведохме мито и ДДС и я освободихме. На следващия ден ни информират , че има още една пратка. А всяка пратка пътува с отделна ф-ра на различна стойност от инвойса, но те дори не обръщат внимание на това. След разговор с техния митн.отдел и н-к на митницата , където си получаваме стоката разбрах, че не може да се направи абсолютно нищо.И тук пак обмитихме втория кашон , пак си внесохме мито и ДДС.Осчетоводих и двете МД. Два пъти приспадам ДДС -4531 /457. Стоката по втората грешна МД я намалих с червено сторно, защото тя е заведена по първата МД и става дублиране .Та въпроса ми е правилно ли е това. Според колеги трябва да сторнирам и ДДС по грешната МД , защото е неправилно начислено.Само че от митницата казаха че те пари не връщат.И така DHL ни вкара в голяма каша , а аз не знам кое е вярното решение. Моля за съвет и дано да има колеги попадали в такъв казус
Много благодаря.
Но клиента няма да я има тая фактура, защото тя е в кашона със стоката и ще се върне при мен.
Към какво да издавам кредитно известие?
Фирмата ни изпраща стока по куриер до наш клиент, който казва че ще плати с наложен падеж.Аз издавам ф-ра , чукам касов бон на стойност 1800 лв., изпращаме стоката и той се отказва.Тъй като не съм имала никога досега такъв случай за да съм сигурна че ще постъпя както трябва питам тук.
Смятам да анулирам ф-рата защото тя е със стоката,която ще си върна и да издам сторно касов бон от КА.Така ли е или трябва още нещо?
Благодаря.Просто имах нужда от потвърждение.Лек ден
Здравейте,
за да не отварям друга тема  - фирмата ни е извършила авансово плащане 100 % към румънска фирма и те ми издават инвойс за авансовото плащане.Стоката не е пристигнала и не се знае кога ще дойде.Не съм издала протокол по чл. 117. Да не би да съм пропуснала протокола.Но нали няма данъчно събитие?
В моята ф-ра за януари нямаше компенсация.
Здравейте , получаваме стока от фирма в ЕС , която идва на три пъти през м. декември. Освен че се подписваме на куриера за получаването и имаме проформа ф-ра не разполагаме с никакъв друг документ за сега. Говорихме с тях , но не ни изпращат фактура. Не знам кога и как да изготвя протокол по чл.117.Не мисля че ще е грешно ако  е до 15.01.2022 в случай че има ф-ра. Ами ако няма ? А данъчното събитие е м.декември. Моля за помощ !
Но има и друго.Защо вие не си потърсихте парите  2 години?
И толкова много ли е данъчния кредит,че ви карат да влизате в схеми от които може и да пострадате ?
Според мен си осчетоводяваме ф-рата както е.Но плащаме по - малко и разликата, която е помощта я отнасяме 401/705.
Благодаря ви.
Като продукция съм я заприходила тогава, защото ние ги произвеждаме.И сега стои в с-ка 303.
И аз си мислех че това е начина и така ще го направя.
Той иска от мен да е произведена 2021 на хартия.Какво да го питам.
Здравейте, Фирмата е произвела машина през 2011 г. с табелка ,в която се вижда и серийния номер.Реализацията й беше много трудна и затова стоя 10 г.Но сега се намери клиент.Шефа не желае да се вижда на табелката,че е произведена 2011 г.Сега ще допълним и осъвременим оборудването по нея.Какво да направя, за да стане така че все едно е произведена 2021 г.
И аз моля за следната помощ.Как да актуализирам гадната Java за да си подам ДДС то.
Реже се лист ламарина в зависимост от детайлите , които са най различни.Кантар ли трябва да имаме че да теглим отпадъка от листа ? За нас това е невъзможно както и да прилагаме  някаква норма .Затова смятам, че прихода от отпадъка ми е печалба ,защото отпадъка е в себестойността на продукцията.Сигурно в други бизнеси е възможно да се определи частта на отпадъка , да се заведе като такъв и да се отпише но при нас е неприложимо.