Говорих с НАП и казаха че за дневника няма да има проблем - приемат данни и с отр. стойности.
В клетка 31 и 41.
Разиграх примера и май е 4531/4532 - 3000 лв и 4532/4539 - 5000 лв.А как би стояла тази отрицателна сума в дневника по ДДС.
Добро утро, случи се следното:
до вчера DT 4531 - 3000 лв. KT 4532 - 2000 лв.И получавам КИ където ДДС е 6000 лв.Така с-ка 4531 е с отрицателна стойност - 3000 лв.Според мен отивам на ДДС за внасяне в размер  на 5000 лв.
Така ли е и как да го осчетоводя ? Не съм имала друг такъв случай до сега и се обърках.Моля за помощ!
И защо мислите че е с 20 % . Това е ВОД - 0 % ДДС.
Благодаря много.
Добро утро колеги , ситуацията при нас е следната:
Работодателя отправя предизвестие на работник на 20,06,2023 и на 21,07 ще бъде освободен поради намален обем на работата.Ще му бъде изплатено обезщетение за оставане без работа.
Вчера разбирам , че на 04,07 ще подава документи в ТЕЛК, които ще разглеждат на 14,07. Не знаем кога ТЕЛК-а ще се произнесат и ще ни пратят решението.Ако  е след 21,07.  лицето няма да е при нас вече. А ако решението е с дата 14,07 - той все още е на работа. Какво следва от всичко това?
Длъжни ли сме да го оставим ? Помагайте моля!
Така и направих.Добре че не я бяха получили и платили.Благодря.
По погрешка съм издала две фактури с един и същ номер .Едната е с дата 01.04 и е ВОД , а другата е с дата 03,04 - нормална.Едва сега видях грешката си и не знам какво да правя.Помогнете.
И защо да не мине?Аз бих го отразила като соц. разход / без ДДС/ и 10 % данък
Ако го приемат е някакво безумие. Въведох данни в калкулатора  и се ужасих. Авансово ще ни вземат парите , за да попълнят огромната дупка в бюджета. А след това ще ни ги връщат.Ами ако в бизнеса няма пари ?
Как бихте го направили? И при нас ще има такъв случай.
И какво ако се заплати лечение на управителя, който е и собственик ?
Здравейте , тъй като никога не съм работила с доставчик регистриран по тоя режим се обърках.
Получаваме ф-ра от доставчика си / КО/ която веднага плащаме и получавам протокол. Какво да го правя тоя протокол? Как да си осчетоводя ф-рата , след като е платена изцяло ? Аз мисля да е по стандартния начин все едно няма касова отчетност.Да не би пък да сгреша?
Ами и аз така ще го направя.Благодаря.
И аз имам такъв случай. Титуляра се завръща,но работника ще остане на работа на същата длъжност. Как е правилно - да прекратя договора по заместване и нов договор  или с допълнително споразумение да го преназнача , което ще подам в НАП.
И какво излиза? За да спестите неголяма сума за банков превод ще трябва дя платите минимум 660 лв. на общината.
Да , подават се ваучерите и другите когато има такива.
Благодаря.