Не, гледа се оборота за последните 12 месеца, независимо дали имате прекъсване на деността.
Това ли е Декларацията, която се  подава при регистрацията? Скоро не съм регистрирала по ЗДДС и да не би да има някаква промяна.
Разходите, направени за тестове за COVID-19, признават ли се за данъчни цели
Публикувано на 11.09.2020

Отговаря проф. д-р Али ВЕЙСЕЛ - д.е.с., рег. одитор
    Признават ли се за данъчни цели разходите, направени за тестове за COVID-19?

   Разходите се признават за данъчни цели, когато отговарят на изискванията на Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО). Основания за непризнаване на разходи за тестове за COVID могат да бъдат например т. 1 и т. 2 от чл. 26 на ЗКПО:
• разходи, несвързани с дейността;
• разходи, които не са документално обосновани по смисъла на закона.
В данъчното законодателство липсва дефиниция за “разходи, несвързани с дейността”. Затова е необходимо да се извърши преценка. В Становище на Националната агенция за приходите с изх. № 20-00-67 от 07.03.2019 г. е посочено, че “в категорията на разходите, несвързани с дейността, се включват всякакви разходи, които не са присъщи, или иначе казано са чужди (извършват се в чужд интерес) и потенциално не създават доход за данъчно задълженото лице”.
В конкретния случай трябва да се определи дали тестовете за COVID са необходими за генерирането на приходи от стопанската дейност на предприятието. Например ако предприятието е задължено да плати за тестове, за да може да продължи своята дейност, те са необходими.
Относно документалната обоснованост има значение разпоредбата на чл. 10, ал. 1 от ЗКПО - счетоводен разход се признава за данъчни цели, когато е документално обоснован чрез първичен счетоводен документ по смисъла на Закона за счетоводството, отразяващ вярно стопанската операция.
ЮЛНЦ на своя конференция връчва награда на ФЛ в размер на 300 лв. Освен РКО, какви други документи според вас трябва да се подготвят? Данъкът ще се поеме от ЮЛ и ще трябва да се подаде Декл. по чл.55.Освен това трябва да се подаде догодина и справка по чл.73. Нещо друго сещате ли се ?
ФЛ, ригистрирано като свободна професия ще се регистрира по чл.97а ,във връзка с  услуги ,които ще извършва на фирма от ЕС. Скоро не съм регистрирала фирма или лице по ЗДДС, още повече във връзка с избягване на контакти заради пандемията. Та въпросът ми може ли заявлението да се подаде по ел.път от упълномощено лице и освен самото заявление ,договора и нулева справка за оборота на лицето за последните 12 месеца, друго трябва ли? И ако става по ел.път има ли къде да се прикачат тези документи? Договорът трябва ли да е преведен от заклет преводач?
Благодаря ,добавих го. Пак не става. А , за какво служи изпратения на е-мейла КИН ? Той използва ли се за нещо?
Регистрирах се успешно. Пробвах тестово подписване ,но не стана. Явно ще трябват нови настройки.
Здравейте, някой подавал ли е ГФО през новия портал на ТР? Предстои ми да подам и реших да разгледам. Изисква предварителна регистрация. Вече само през новия портал ли става подаването?
А,  новата декларация като какво се прикачва? Може би на мястото на протокола?
В ЮЛНЦ са взели решение да се плаща допълнително доброволно здравно осигуряване за служителите-сумата е около 1000 лв. на човек за годината.
Ето какво разбрах от всичко ,прочетено в тази връзка:
1. 60 лв. месечно на човек са необлагаеми
2. Сумите над 60 лв. се облагат с данък 10%
3. Признат разход е цялата сума
4. за да се ползват от това облекчение служителите не трябва да имат дължими суми към НАП.
5. Трябва да има решение на ОС и да се ползват всички служители от това
Има ли още нещо на което трябва да се обърне внимание?
Явно ще трябва да се носи на място. Трябва ли искането да е придружено от писмо,описващо точно какво е сгрешено или  и грешните платежни?
Плащал ги е с интернет банкиране,но си е направил грешни шаблони. Както и да е .Има ли начин да се пусне искането по електр. път или трябва да се носи на място?
Един клиент е объркал и вместо по ЕГН,както съм му изпратила платежното ,наредил осигуровките по ЕИК. Преди ставаше с писмо до НАП с искане да ги прехвърлят по ЕГН. Сега става ли така? Много отдавна не съм имала такъв случай.
Мерси ,пропуснала съм това разяснение. Има надвнесен корпоративен данък от ав. вноски.
Разглеждам справките за плащанията и установявам,че от 2019г. стоят едни 500 лв.надплатени. Не са ги прехвърлили в 2020г. за да се ползват за бъдещи плащания. Там фигурират като остатък ,а има сегашшни неплатени суми пак по същия параграф, а не ги приспадат. Дали трябва да се пише молба за приспадане или чакат да мине срокът за подаване на ГДД?
А ЕООД, което продава автомобили втора употреба и няма назначени работници,дали може да се възползва? През април няма никакъв оборот. През 2019 има оборот повече от 30000 лв.
Мерси много.Намерих го.Обаче пък не ще да приема файловете ,че били много големи.Колко пък да са големи-копия на фактури и счетоводни справки.  Накрая ще ги изпратя на е-мейла на проверяващата и няма да се занимавам.
Имам насрещна проверка . Искам да подам документите с ел.подпис . До сега не съм ги подавала по този начин и реших да се възползвам,обаче не намирам от къде точно трябва да ги подам.Влизам  с ел.подписа  в Подаване на документи от ЗЛ в рамките на контролни производства.Вижда се номера на насрещната проверка ,тип на проверката ,начална дата..
Обаче къде трябва да  прикача документите?
Здравейте, имам една чуденка- Имам фактура от Италия-АУТО 1.сом за кола втора употреба ,купена по марж.Фактурата е от 10.03.2020.-платена.Към нея има и фактура за съпътстващи комисионни.За тази кола има клиент,платил авансово.Издали сме фактура за аванса-без ДДС,защото колата прадаваме по марж-чл.143. Всичка точно.Обаче няма кола-поради ситуацията колата не успя да стигне до България.И сега се чудя-тази фактура за аванса трябва ли да я включвам в протокола по марж за м.03.2020 или трябва да изчакам другия или не знам кой месец за да се финализира сделката? Пък може и човекът да си поиска обратно парите и да трябва да му ги връщаме и да правим КИ.