Т.е да разбираме ,че всяка фактурираща програма е СУПТО,защото има клиенти,стоки,количество,цена.Явно няма измъкване или кочанчето и пишем на ръка.
Според мен фактуриращите програми не би трябвало да са СУПТО. Обикновено с тях само се фактурира на клиенти.както казвате може и да поддържат някаква номенклатура от имена на клиенти и артикули ,но до там.В тези фактуриращи програми не се вкарват фактурите за покупки на стоки,следователно няма как да се направи справка за наличности и продажби.
Ето какво ми излиза-в прикачения файл.Освен това не знам дали има начин като ги набера поне да ги сейфна. Всеки път-вече поне 7 пъти правя всичко отново.
Само още нещо-въпреки,че м.01.2018 и м.07.2018 не са пълни месеци-т.е безработен е от 05.01.2018г. и започва да получава обезщетение от 8.07.2018- зя януари и юли в кол.5 пак попълвам 255лв :question:
Стигам да подписване .Тръгвам да подписвам ,обаче ми излиза в червено-липсва платена такса 20 лв.-нещо такова.И отдолу има само бутон за отказ.Нямам идея,защо се получава така.Проверяват ли преди това плащането,защото аз го пуснах сутринта с ел. банкиране?
Здравейте,
Лице,което е безработно ,но от 07.07.2018г. започва да получава обезщетение от БТ и вече не плаща здравни ,има доходи от наем.В Таблица 2 трябва да попълня до м.7,нали?
И платените здравни осигуровки през годината се приспадат от дохода   :question:
Опитвам се да подам ГФО в ТР. Уж всичко точно ,обаче като отида на подпиши ми изписва в червено ,че дължа такса 20 лв.Обаче аз съм я прикачила и съм избрала документ за дължима такса.Не разбирам къде ми е грешката.Някой опитвал ли е да подава ГФО?Ако се сещате за нещо,което може би не правя правилно,моля подскажете ми.
Е,освен ако не започна да издавам фактурите на ръка-от кочан.
Доста четох по въпроса ,не че съвсем ми е ясно,но ето до какъв извод стигнах-поне за себе си.Не казвам ,че е верен на 100%.
както в по-горен пост писах -ползвам Счетоводен програмен продукт,който има справки за наличности-количествено и стойностно.Обаче аз не им издавам фактурите и те си издават касовите бележки в техните си офиси,значи няма как да има моята счетоводна програма връзка с техните касови апарати .
Обаче тъй като водя счетоводството на собствената си фирма на същата тази програма ,фактурирам си на клиентите от нея и издавам касови бележки в същия офис,значи трябва да имам връзка между Сч.програма и касовия апарат и да декларирам СУПТО-то в НАП. :blink:
Ами да,издавам ги директно от счетоводната програма-фактурите за клиентите ми.ще си купя един кочан фактури и вече ще ги пиша на ръка и без това не са чак толкова много.
Ама ,дали това ще оправи проблема?
Колкото повече разяснения,толкова повече въпроси. :blush:
Имам компютър,на който е инсталирана счетоводен софтуер към който има и складова програма.На този счетоводен софтуер водя счетоводсвото на няколко фирми.Те сами си пишат на ръка или на фактурираща програма фактурите и ми ги дават.Аз ги осчетоводявам като мога да издавам разни справки-за наличности и т.н-дали съвпадат с действителните вече е друг въпрос.В офиса имам касов апарат,на който издавам касови бележки само моите фирми,когато ми плащат за счетоводните ми услуги.
Какво имам аз-СУПТО ли или не?
Според мен : НЕ
Няма да ви върнат нищо.Вие сте се осигурявали на минимален ос.доход.
Благодаря!Той започна към края на 2017г. и тогава имаше само 3 бр. и ги сканирах.Ама сега за цялата година са 56 бр. :blink:
Новите промени в Зсч. за това,че не се слагат печати на ГФО от предприятието и от съставителя,важат и сега-за отчетите за 2018г.?
Адвокат,регистриран като свободна професия при плащане от клиент му дава екземпляр от Кочан-договор за правна защита и съдействие.При него остава един екземпляр в кочана и един дава на клиента.Сега му попълвам ГДД по чл.50 и се чудя дали трябва да сканирам тези договори и да ги прикача като друг документ към ГДД.
Ами те са над 50 бр. Какво мислите по въпроса?
Опитвам се да прикача файла,дано стане.
В самата декларация вече не се показва.Има допълнителни справки,където можете да си ги следите.
Физ. лице -свободна професия има среден мес. доход по около 5000лв. Авансово се е осигурявало на 2600лв. Попълвам Таблиците за окончателния осиг.доход-в колона 4 попълвам 2600лв. В колона 5 2600 ли трябваше да се пише или действителния доход -5000лв.?
А,каква е тази декларация 5? И ако фирмата има фирмен ел.подпис,може ли да се подаде с него?
Здравейте!Получихме си парите от акта с лихвите. Осчетоводила съм ги като извънредни приходи  и ще намаля СФР със сумата от акта.Чудя се обаче за изплатените лихви.Дали и с тях трябва да намаля ФР или те са си признат приход? На един семинар скоро лектора спомена,че не са признат приход.Коментирах с колеги и повечето изказват мнение,че тези лихви са си чист приход и не трябва с тях да намалявам СФР. Кажете и вашето мнение,моля!