Окд 5 не се подава за спиране на дейност на фирмата,а за СОЛ.Сега пак ще подадете Окд5 и ще си включите фактурата в дневника по ЗДДС и ще си подадете Спр. декларация. Ако повече СОЛ-а няма да извършва тр.дейност отново ще подадете Окд5.
Но послушайте хиксовете и наистина си намерете счетоводител,защото понякога евтиното излиза много скъпо.
Почетох тук ,там и реших,че по скоро маже би при мен не става дума за бракуване ,а за обезценка на стоки.Средната доставна стойност на тези стоки е 1 лв/кг.А ще се продадат по 0.42 лв./кг за скрап.
Може би трябва да ги обезценя до тази цена или до по-ниска и тогава да ги предадем на фирмата за скрап,а не да ги бракувам?
За съжаление няма такива правила.Тези стоки нямат срок на годност както хранителните примерно.Но са стари-някои ръждясали.Има парчета.Фирмата е ЕООД,няма работници-т.е няма как и комисия да се състави.Просто Заповед от ЕСК за ракуване ,поради непригодност.
Здравейте,имам следната ситуация:Фирмата е рег.по ЗДДС и отдавна не извършва дейност.Обаче има стока-разни железа-черна ламарина,тръби,винкел,които са купувани преди повече от 13-14г. Сега ги предадоха за скрап на лицензирана фирма .
Ето как процедирах :
1.Бракуване на стоката и заприхождаване на отпадък-Д609-разликата в цената,Д 304 стойността на отпадъка/К 304 стойността на бракувания метал.Не правя протокол за ДДС-то,защото са минали повече от 5г.Даже повече от 10 години от ползване на ДК.
Със стойостта в см.609 догодина ще увелича ФР-т.е непризнат разход.
Продаваме скрапа  на същата цена,като стойността на отпадъка.
Според вас ,има ли нещо притеснително в тази ситуация?
Току що подадох ГФО на една фирма по ел.път.Имам вх.номер. Реших да прегледам подаденото в документи без партида и установи,че  за платежното и декларацията за истиността не съм чекнала че са оригинали.Та сега се чудя дали да подам пак?Дайте съвет,моля.Предполагам че ще има отказ,може и догодина да е.Миналогодишните ,които съм подала миналата година по товареме още се обработват.
И какво излиза в крайна сметка, ЕТ,което е извършвало дейност,но не подлежи на одит не публикува ГФО в ТР,а ЕТ,което не е извършвало дейност трябва да подаде декларация за неактивност. :blush:
Имаме издаден РА и няма да го обжалваме.Пиша платежното,но малко се притесних да не объркам нещо,че сумата изобщо не е малка.В акта има дадена сметка-това е сметката ,по която си плащаме ДДС,ДОД,корп.данък и т.-с вид плащане 110000.
Колебанието ми идва от факта ,че по данъчната ни сметка има надвнесени 550лв.,които си стоят  и не ги ползват за погасяване на акта,а в същото време за една седмица от връчването на акта лихвите вече са нараснали с 120 лв.
Някой има ли идея ,защо става така.Притеснявам се,че като пусна сега парите ,да не стане така,че не ги усвояват.Написаните в акта сметки са същите,по които си плащаме данъците ежемесечно.
До миналата година ЕТ,които извършват дейност и не е задължителен одит,независимо дали са регистрирани или не по ЗДДС не бяха задължени да обявяват ГФО в ТР. Нали в крайна сметка подаването да една ,т. наречена единна декларация ,че съответното предприятие не е извършвало дейност е направено с цел да облекчи самите предприятия.Имайки в предвид мотива на новата декларация ,подавана в ТР,си мисля,че ЕТ с дейност или без дейност ,които не подлежат на одит не са задължени да подават такава декларация в ТР.
Маже да прехвърли част от дяловете на съпругата и тя да стане управител.Разбира се ако й има доверие. :wink1:
Според мен справката е правилна.Тя вече не се подава към ГДД ,а е помощна.Направете си я  и я имайте в случай на проверка.
Регистрирайте се като лице,упражняващо свободна професия.
Ами дано на това основание поне да направят нещо.Миналата година специално ги пращах при техника на касовия апарат,но ги беше върнал,защото било глупост .Беше им обяснил,че по такъв начин били много по уязвими.
Така е,но както казах нито на касовия апарат правят някакви промени,нито ми дават някаква аналитичност.Всеки месец им нося наличността,която е по документи ,за да видят как са нещата счетоводно и да направят нещо по въпроса.Обаче глас в пустиня.Обяснила съм и за касовите апарати и за промените и че могат да ги запечатат,ама никой нищо не предприема.
Аз имам подобен магазин-за всякакви нехранителни стоки,основно перилни и почистващи.Купуват ги от различни фирми и във фактурите са посочени по видове и цени.Обаче ги продават ,като на касовия апарат има само едно перо-стоки.Много пъти се опитвах да ги накарам да си настроят касовия апарат да има различни групи ,но нищо не правят по въпроса.Тъй като продаваните стоки са извънредно много,аз съм си направила около 30 групи-прах за пране,омекотител,шампоан,балсам.......и т.н.Продажбата е с 30% надценка.
Изписвам ги по средно претеглена стойност.Правя опис на продадените и го давам на управителя да го подпише.Не знам до колко този метод ще се хареса на данъчните,защото не сме имали проверка,но друг по-добър не мога да измисля,с оглед на това,че не ми дават никаква аналитична информация за продажбите.
Благодаря ви много.В м.01.2018г ще му отразя болничния и обезщетението, пък дано няма проблеми с приемането на Д1. А човекът наистина си беше постоянно в болнични.
Човекът починал,а аз продължавам да се занимавам с него.Та това лице е в непрекъснат болничен от 28.12.2016г. Почина на 05.01.2018г.Има неползван отпуск за 2017г. Искам да начисля обезщетение за неползвания отпуск и попитах специалистите от ТРЗ програмата как да го въведа.Според тях трябвало да е в месец,който има поне 1 ден отработен-в осигуряване и трябва да начисля това обезщетение в м12.2016г. и да направя корекция на Д1 и Д6 за този месец. Вярно ли е това?Защо да се връщам 2г. назад и да начислявам обезщетение един вид за следваща година.И тъй като времето за корекции на Д6 е минало,това значи ли че трябва да искам разрешение от НАП?
Тези мои клиенти,така и не се научиха,че документите трябва да се дават навреме. Днес ми носят -фактура за купен автомобил от Германия.Купен е от фирма с Ват номер още м.11.2017г. Сега ми дават документите,защото сега продават колата.Кой знае още колко такива има,въпреки ,че сто пъти съм ги предупреждавала .И сега как да процедирам с пропуснатия ВОП? Дайте ми съвет.То друго няма какво,освен да ги слагам м януари явно.
Да използвам тази тема за свързаните лица ,за да не започвам нова. Фирма има задължение към фирма на свързано лице.До сега винаги съм ги посочвала в справката.Обаче вече е 5-та година и това задължение го отписах като кредитирах приходна сметка.И сега се чудя ,дали пак трябва да го посочвам в справката,въпреки че вече е отписано? По същия начин имам и едно вземане от друго свързано лице,което отписах на разход.Дали и това вземане трябва да се посочва?
Независимо,че клиентите не са платили е трябвало още тогава да си издадете фактурите.Ще имате вземания от клиенти.Сега ви остава да чакате да ви се размине,което е малко вероятно.Имам в предвид,че  сега като подадете заявление за регистрация ще ви поискат доста документи,свързани с оборота,стоките и т.н. Пък може и да ви се размине,знае ли човек.
Мерси много. Прил.18 както виждам се подава от наследниците.Това означава ли,че болничния не трябва да го носят във фирмата,а направо те да си го носят в НОИ?