В случая назначеният управител няма за цел да избегне осигуровки и плащане на данъци.Ще си бъде на пълен работен ден и заплатата му ще бъде много над макс.осиг. доход. Просто така ще има правата по КТ-като отпуски,както редовни така и за дете.
До колкото знам,управителят държи да бъде назначен по Трудов договор.В този случай дали в самия трудов договор или в Длъжностната му характеристика да се впише,че има право да упълномощава трети лица да подават от името на фирмата разни документи ?
В момента се подготвя за регистрация ЕООД,чийто собственик на капитала ще е чужденец-гражданин на Обединеното кралство.Той изобщо няма да е в България,ще има назначен българин за управител.Това означава,че тук не е задължен да плаща никакви осигуровки,щом няма да извършва трудова дейност.Въпросът ми е ,кой трябва да ме упълномощи да подавам от името на фирмата разни декларации и документи в НАП,собственикът на капитала или назначеният управител?
Зададоха ми въпрос и аз нещо не съм сигурна в отговора,който дадох и затова да ви питам и вас.Ето каква е ситуацията.Майка на дете навършило 2г. през м.07.2016г. сега е в платен отпуск.Обаче се наложи да влезе в болница и са й дали болничен за 20 дни/16 р.д./Съответно отпускът й се прекратява и тя ползва болничния.Пърните три дни се плащат от работодателя -70% от среднодневното възнаграждение.Обезщетен ието от НОИ,как ще се определи? На база 18 месеца преди месеца на болничния-обаче в последните две години е получавала обезщетение по майчивство.През първата година 90% от ср.дневния осиг.доход,за предходните 24м. и втората година 340 лв.Сегашното обезщетение за болничните за общо заболяване на каква база би трябвало да се изчислят?

Обаждате се на фирмата,на която сте издали фактурите и обяснявате ситуацията.Те ще ви върнат екземплярите,които сте им дали.Ако са ползвали ДК за неправомерно начисленият ДДС , ще направите и протокол за анулиране.Вие ще издадете нова фактура без да начислявате ДДС.А в кочана/ако издавате фактурите от кочан/ ще пазите всички екземпляри на анулираните фактури.
Дали да се регистрира ФЛ по ЗДДС не зависи от неговото желание или нежелание,а от това дали е достигнало прага от 50х.лв за последните 12м.Ако наемът е 4000лв. на месец и няма други облагаеми доходи,то за 12 месеца оборотът му ще е 48000лв.Така,че може и да не му се наложи да се регистрира.
Подавате заявлението за регистрация по избор и ще ви дадат Искане за представяне на документи,където си пише какво трябва да представите.Но по принцип искат :Справка за оборота за последните 12м.,Описание на дейността ,която извършва дружеството и начина на финансиране,Договор за наем или документ за собственост,Договор за счетоводно обслужване ,банкови сметки,дали има назначени и т.н.Ако нямате някои от тези неща,пишете декларация от управителя .
Може в някой момент при необходимост от удостоверение ,собственикът да е внасял суми с вносна бележка ,която не е осчетоводена. Аз съм имала подобен случай-бърза се ,да се вземе "чисто удостоверение" и се внасят веднага исканите от НАП суми.Чак след време ,като се направи обвързването се установява надвнесеното.може и при вас да е станало така.
Прагове по чл. 97 а няма.Задължен сте да се регистрирате преди да започнете да получавате сумите.Имайте в предвид ,че при регистрацията ще ви искат извлечения от банковите сметки.
И още да попитам,само редовните студенти ли се осигуряват от Висшите училища?Тези ,които са приети задочно,ползват ли се от това или сами си плащат и докато учат?
А,този договор за счетоводни услуги като каква сте го сключили? Ако имате регистрация като свободна професия или някаква фирма,то тогава няма би трябвало да сте СОЛ и да сте го декларирали пред фирмата.В този случай няма СИС,вие трябва да издадете фактура и ако сте св.професия да си подадете Декларация по чл.55.
В четвъртък подадох заявление за регистрация на нова фирма ЕООД.Днес се обадиха да отида да ми връчат удостоверението.
Наред със заявлението подадох декларация:Нямам........, копие от договор за счетоводство,копие от договор за наем,справка ,че няма обороти за последните 12м. и декларация от собственика  по чл.74 ,ал.1,т.3 от ППЗДДС.
Леле,сега пък до Дружба ще ходя.Поне не е горещо :wink1:
Да,явно ще заверяваме книжките и тази година-за дейността до 31.12.2015г.Друга година до сега вече съм ги заверила,но нещо вече ме домързява.А има ли някъде да изтегля искането за заверка на ОК,че последния път като ходих до НОИ,пред вратата беше митинг и не ми се чакаше само за бланка.
Благодаря за отговора,но имах в предвид дали изобщо вече трябва да се иска нова осигурителна книжка.Предполагам,че НЕ,щом няма да я заверяват в последствие.
Да питам още нещо-Има ли промяна в адреса на КЗЛД?Преди беше до Маймекс,но пак ли е там?Пуснах в гугъла ,гледам друг адрес някакъв.А предишния им офис ,закрит ли е?
Ново ЕООД. Собственикът е СОЛ от днес-подадено ОКД5.Нали вече не се иска Осигурителна книжка от НОИ и не се вписва в нея започване и спиране на осигуряването?Миналата година някъде през юли ходих до НОИ по такъв повод и още чакаха указания.Предполагам,че вече са ги получили.За да не ходя пак напразно,питам ,ако някой вече има отговора.
Още няма назначени работници,но ще има и затова ще направим рагистрация в КЗЛД. Дали пропускам друга някоя регистрация ?
Много благодаря.Тъй като нищо не намерих като договор си съчиних един.В него съм писала,че стоките се предават с Протокол,който е неделима част от Договора.Вече му казвали"Договор за влог"-гледах от един за някакви микробиологични материали.Мисля,че се справих долу-горе.Мерси за протокола!
Търся бланка,или поне образец на Договор за отговорно пазене на стоки.Ако някой има такъв или линк към нещо подобно,много моля да ми помогне малко.
До кога се смятат здравно осигурени завършващите 12 кл.-до края на м.05.2016г. ли?Имам познато девойче,което е прието за студентка,но от университета би трябвало да започнат да ги осигуряват от септември или октомври.В този случай Декларацията  по чл.7 до 25.07.2016 ли срока,имайки в предвид,че не е осигурена ,считано от 01.06.2016г.
Ако ги осигуряват до 22.05.2016-датата на бала,тогава е трябвало да подаде до 25.06.2016г. Има ли някой,работещ в училище,да каже до кога ги водят осигурени?
Става дума за ДУ за едноличния собственик на капитала.И не ,че не знам как да се осигурява лицето.Просто той пред мен изяви желание да внася възможно най-малко осигуровки.И тъй като фирмата още беше в процес на регистриране,обясних,че за целта-плащане на най-малко осигуровки,лицето трябва да е СОЛ.Затова трябваше в ДУ да не се споменава за възнаграждение.Дори изобщо да не се публикува такъв.Уви,явно важно е било фирмата да се регистрира и да се вземе хонорара,а после "незнаещите и неразбиращи" счетоводители да си мислят какво да правят.
Благодаря.Вчера е излязла регистрацията на фирмата и днес видях този ДУ.Яд ме е,че специално наблегнах на този момент,но явно някой не ме е слушал.Ще го накарам да говори с адвоката си и да направят такъв анекс.Мисля,че не е необходимо да го публикуват в ТР,а само да си го има в документите.Да видим адвоката на какво мнение ще е.Сигурно като чуе,че счетоводител го е казал,ще се възмути ,че правя консултации.
Ама законът им още не е влязъл в сила :wink1: