Имахме Покана за доброволно изпълнение. В него имаше всякакви данни-най вече банковата й сметка, но ЕГН или Булстат липсваха.
Мария, много ти благодаря!
Включвате ли в справката таксите,които събират ЧСИ? И ако да с кой код?Аз до сега съм имала запори на служители,но никога не съм се сещала за ЧСИ,че евентуално трябва и те да фигурират в тази справка.Но тази -т.е миналата година фирмата имаше едно неприятно приключение с ЧСИ Ренета Милчева Василева,която за 1.05лв. се опита да направи голям удар и направи запор на стойност 850лв ,а после присъедини още около 55000лв по един ДРА,по който водим дела и дори данъчните си траят и не ни натискат да ги плащаме.Та в крайна сметка както ги беше изтеглила от сметката, така още след два дни ги върна-този път адвокатът си свърши работата.Но останаха едни 147 лв. такса,която си задържа по основното дело.И сега от къде да й търся ЕГН-то.Нотариусите са лесни-пишат си хората Булстата,който им е ЕГН и готово.А  на тази госпожа сега къде да й търся ЕГН-то .В Гугъл нищо по този въпрос.Някой имал ли е допирни точки с нея?
Сега пък имаме Указание за прилагане на Указанието.
Какво ли да очакваме още?!!
Хрили,благодаря за отговора.Обаче моето лице не е ли наето,след като е по ТД в Англия.
Самонаето е тук в България-на основание регистрацията като св.професия.Направо вече се обърках.
Значи-Българско ФЛ с регистрация в Б-я като св.професия и до сега се самоосигуряваше на тази база с вид осигурен 12.
Отделно има ТД с Лондонска фирма като"overseas employee"-т.е нещо като изнесено работно място-работи си от България.Ходи там един път на два ,три месеца.Запхлатат му превеждат в Българска банка,но без никакви удръжки-той тук да си се оправя сам.
Не знам дали му трябва А1 изобщо.Но ще подам това Окд,пък каквото стане.
Просто искам всичко да си е законно-той и без това внася осигуровки на максимума.
Нещо не стана с прикачването на файла
Прикачам писмото-маже да е полезно и на други.
На база на този отговор попълвам Окд238,но се чудя ,дали да чекна само уведомление или и искане за издаване на А1.
В отговора на въпроса не се споменава А1.
И ми изникват още въпроси-като какъв ще се осигурява в случая ФЛ-като самоосигуряващ -вид на осиг.12 или като по ТД-с вид на осиг.01
И как точно ще се попълва Д1.Май ще трябва да им пиша ново писмо.Ама отговорът ще го получа сигурно през м.май.
До сега лицето се самоосигуряваше на база,че е св.професия.
Много ти благодаря.В крайна сметка като ги разгледах всичките,май е Окд 238
Предполагам,че трябва в офис на НАП по л.к. да се занесе?Тия от офис център,като ги знам колко са любезни :(
Намерих един материал за определяне на приложимото законодателство-и като чета май е Окд 237-Лице,което обичайно осъществява дейност като заето лице на територията на две или повече държави-членки.
Обаче има и Окде 240-за лице ,което е заето и самостоятелно заето лице в различни държави -членки.
В моя случай лицето работи по ТД с фирма в Англия и осъществява и услуги на фирми в ЕС,като св.професия.Лицето си е в България-тук си живее,има жилище и семейство-ходи в Англия по един път на два ,три месеца.
Къде да ги търся тези бланки-като напиша Окд-който и номер да пиша ,все Окд5 ми излиза или разни писания за А1
Благодаря, ще го видя кое за какво е. Ако има срок, а явно има ,отдавна сме го изпуснали.
И глоба? За това че чаках отговор 5 месеца.
И тук бях писала за моето ходене по мъките ,за да разбера как и като какъв ще се осигурява едно Българско ФЛ, което работи по ТД с английска фирма и на което нищо не му се удържа там. Той трябва сам да си плаща осигуровките и данъците. Най накрая ми дадоха отговор-малко общи приказки, но все пак е нещо.
Та съгласно чл.16 от Регламент 987/2009г. лицето трябвало да уведоми ,компетентната институция на държавата по пребиваване за това ,че извършва работа и в друга държава членка-т.н нашия НАП.И от там да му определят приложимото законодателство.
Има ли специална декларация за това или може в свободен текст?
Знае ли някой нещо по въпроса?
Аз подадох СД по ЗДДС по старому . Нищо никъде не съм декларирала. Обясних на собствениците на фирмите за какво става дума и какви ще са евентуалните последици, ако не се декларира нищо. Казаха ми нищо да не декларирам-"Евентуално при ревизии, тогава ще му мислим". Коя съм аз, че своеволно да им определям кой какво ползва за лични нужди.
Вече пуснах с ел. подпис две нулеви ДДС-та и на една фирма с доста редове и в двата дневника по старата програма и са приети. Така,че явно приемат по стария начин.
Стара тема,но пак е актуална.Явно не правя нещо както трябва-попълвам Прил.10 ,част четвърта за даренията.Вписвам сумата на ред 5,на не ми позволява да я напиша и на ред 6 и съответно после не ми се разнася и в самата декларация.Изобщо не ми позволява да нанеса сумата.Явно нещо пропускам,но какво ли е?
Не. Достатъчно е публикуването в ТР.
Честно да си призная, изобщо нямам никакво виждане по въпроса.
В една от фирмите имам нежилищна сграда,една част от която се отдава под наем.Другата част се ползва от фирмата за Год.техн. прегледи.Няма спални,няма бани и т.н които да се ползват от собствениците и персонала.
В друга фирма има товарен бус и камион.Всички имат климатици,телефони,компютри и т.н.
Каква методика, каква база?-просто нямам думи.

Подадох една декларация по чл.55 за 4-то трим.на 2015г.Сумата за плащане е малка. От миналата година имаше надплатена сума. Сега гледам справките -няма дължим данък и е отбелязано ,че е погасена сумата .Обаче пък остатъка в другата справка пак си е същият. Явно още не са прехвърлили остатъците за новата година. Надявам се наистина да са погасили сумата, а не после да се окаже, че е трябвало да се внесе отделно и да начислят лихви, а надвнесеното да трябва да се иска за възстановяване.
При вас как са справките?
Е,аз ще вися по цял ден в циганската махала,да гледам дали си стоят с гащеризоните и в къщи и то с хронометър, че да не пропусна някоя минута от личното ползване.И един пазач пред офиса,да  гледа да не излизат навън с очилата. Нямам думи просто.

17 страници указание и пак никаква яснота. Повечето примери са за апартаменти и автомобили.
Обаче какво става с компютрите? В повечето фирми има закупени климатици-топлят се и се охлаждат не само клиентите, но и самите работници-това значи ли ,че имаме лично ползване?Все пак на тези работници трябва да се осигуряват благоприятни условия на труд.Примерно имам закупени облекла-ватенки ,гащеризони-работниците работят на вън-ринат сняг, почистват алеите и т.н. Това лично ползване ли е?
Купени са очила за работа с компютър за ландшафтни архитекти и отделно диоптрични за едниния-тези според мен са за лично ползване.
И още много примери,които още нямат отговор.Поне за мен.
Мисля, че няма промяна от миналата година-20лв по ел. път и 40 лв. на хартия.