Зададох въпрос на е-мейла на Информационен център НАП ,във връзка с ФЛ,работило по ТД във Великобритания за три месеца и продължаващо да работи на същия ТД, но вече от България. Отговориха ми ,че не са компетентни и да  изпратя въпроса до ЦУ на НАП. Обаче към кого да го адресирам? Може би към някой от служба СИДДО, ако изобщо има такава?
Вече съм в шах ,от това мое ФЛ. Бях писала и към едно издание, за което съм абонирана. Но и от там ми отговориха,ч е не могат да отговорят.
Чак толкова не бързам да я подавам, обаче имам проблем с ел. подписа и по неведоми причини мога да подавам справката по ДДС и Д1 и Д6.Обаче Декл. по чл.55 не мога. Реших да подам и Декларацията за ув. на авансовите вноски, за да проверя дали там има проблем. Та затова се заех да я попълвам.
До вчера нямах никакви проблеми, но исках да проверя нещо в ТР и нещо се ъпдейтна джавата и ето ти проблем.
Ако не става да я подготвям и да я нося за подпис на хартия.
И още нещо да попитам: сега отбелязвам промяна в трето тримесечие-дали трябва да се напише променена вноската само за това тримесечие или сбор от промяната и за предните тримесечия?
Тъй като явно не сме определили точно авансовите вноски, реших да подам декларация за промяна. От 850лв. на тримесечие да стане 2270лв. на тримесечие. Чекнах трето тримесечие, но по-надолу квадратчетата са сиви и не мога нищо да напиша. Някой подал ли е вече такава декларация и евентуално да ме насочите къде може да е проблемът?
Благодаря, а дали ще ми искат пълномощно?
Имам МД на която за изпращач пише: АМ Полша чрез АМ Скопие.
Инвойсът е от името на АМ Полша/АМ е името на фирмата-явно има клонове и в двете държави/Обаче пък в самия инвой си пише ,че страната изпращач е Македония. Объркана работа. Щом имам митническа си я описвам в дневника? В ЧМР-то пише Македония. Имам и спецификация-тя пък е от АМ Люксембург. Каша.
Здравейте, вчера една майка на дете на 1г.ме помоли да й занеса в НОИ декларация за банковата сметка -прил.7,защото си е променила банковата сметка. От фирмата, където работи са й казали, че може да си я занесе сама, но тя няма как да остави детето.
Не би ли следвало от фирмата й да я занесат с придружително писмо? Как така само Прил.7 като хвърчащ лист?
overseas Employee-това е думата, която отразява статута на ФЛ.
Аз навярно много ви досадих с моите въпроси, относно едно ФЛ, но просто не знам вече какво да го правя. Значи това ФЛ-български гряжданин си живее в България,но е назначен по трудов договор в Лондон. До 30.09.2015 се водеше, че живее там и заплатата си получаваше, намалена с техните данъци и осигуровки по банкова сметка в Лондон. От 01.10.2015 е обявил ,че вече няма да живее там и ще си живее в България. Обаче пак си остава на ТД там-overseas Employee. Сега щели да му привеждат заплатата в българска сметка, без да му удържат нищо. Т.е той да си декларира дохода в България и да си се осигурява тук.
В този случай като какъв ще се осигурява той в България-като самоосигуряващо се лице ли? И след като доходът е по ТД,не би трябвало да има НПР и също не би следвало да включва тези суми в СД по ЗДДС.
Правилно ли разсъждавам?
Щом няма да работите повече ,прекъснете самоосигуряването си.Пуснете Окд5 за прекъсване на осигуряването и ще плащате само ЗОВ по 16.80лв като безработен.За целта ще трябва да подадете декл.чл.7.
Сега ми се обадиха от статистиката ,за да ми кажат че ще сменят кода на ИД на фирмата и да си имам в предвид това за догодина.Аз съм писала КИД 4520-техническо обслужване и ремонт на автомобили,зящото всички 7 бр.работници са заети в тази дейност-ГТП.Обаче освен тази дейност се отдава под наем една сграда-на фирма,която продава автомобили и от там приходите са по -големи.Та сега КИД е 6820-Отдаване под наем.....
Мисля,че въпреки че КИД за статистиката ще е 6820,работниците пак трябва да останат с КИД 4520?Имате ли мнение по въпроса?
ами в такъв случай ,се чудя ,дали изобщо да се подновява осигуряването -така или иначе до сега получените доходи са достатъчни за осигуровки на макс за месеците от 01-07.2015.Ако обяви пак осигуряване,ще трябва да плаща и за останалите месеци,а то дефакто работата е била до м.юли.Иначе,получената сума ще се разхвърли за 11м. и ще трябва да доплаща до макс за 11м.,а не само за седем.Май ще го посъветвам да не възобновява осигуряването,щом няма да има още доходи от св.професия.
дано и някой друг се включи със съвет.
Елена ,много ти благодаря!
Това с признаването дейност месец за месец ли става?Защото до м.06.2015 си имаше редовна дейност и всеки месец издаваше фактура.После започна преговори с фирмата в Лондон и от юли го назначиха там.Аз лично нищо не съм видяла като документ,а и не съм много наясно с тяхното законодателство,но ми беше казано че е на ТД ,както ако е англичанин .За сега този договор остава,само че ще си работи от България-програмист е.Парите ще му превеждат както и до сега в сметка в тамошна банка и ще си му удържат данъци и осигуровки там.Та затова се чудя,дали изобщо е необходимо даа се самоосигурява и тук.
Имате ли представа какъв документ да поиска от там,за получените доходи и платените осигуровки и дали изобщо тези суми трябва да се декларират в българската му декларация?
Питам,защото и аз точно не съм наясно със ситуацията.Дано описвайки случая с ваша помощ да достигна до правилното решение.
Българско ф.л. е регистрирано като св.професия.Извършваше услуги на фирми от Великобритания и се осигуряваше като самоосигуряващо се лице.През м.07 ми се обади и каза да му спра осигуряването като самоосигуряващ се,защото са го назначили по ТД в Лондонска фирма и там ще го осигуряват по тяхното законодателство.От 01.08.2015 подадох Окд5 за спиране на осигуряването и подадох декл.7 за здравните осигуровки.
Имал е намерение да се премести с цялото си семейство в Лондон,но нещо не са се получили нещата и днес ми се обади пак да му подам Окд 5 за възобновяване на осигуряването.
До тук всичко е ясно, обаче доколкото разбрах няма да има никаква дейност от св.професия, само ще получи суми от предишните месеци като такъв. Освен това получава от време на време и малки суми -за авторско право от едно Лондонско издателство за написана от него книга-но доколкото знам,тези суми не подлежат на осигуровки.Ще продължава да се води по ТД в Лондонската фирма,но ще работи за тях от България.
При тази ситуация трябва ли да се самоосигурява като самоосигуряващ се в България?Като няма да има работа като св.професия,да не се окаже,че не е трябвало да се осигурява?
Знам,че никъде не е описан срок за заличаване на уведомление по чл.62,но 20 дни ми се виждат доста.ТД от 01.08.2015г.Подала съм уведомлението още на 01.08.2015.Даже за да може да започне още на 01.08.2015 станах в 5ч. и го подадох,че до 8ч. да има вече справка.И чак днес ми казват,че този човек изобщо не е дошъл на работа и изобщо не е започнал.
Мислите ли,че ще е проблем да подам днес уведомление за заличаване на този ТД?
Да използвам тази тема: Фирмата продава ,закупен преди 2г. автомобил 6+1 за 42000лв..Ползван е ДК.Остатъчната му стойнос е 21000лв.Обаче страните са се договорили за 10000лв.
Застрахователната му сума  е 16500лв.
ДДС върху коя сума трябва да се начисли?Таксите ще са за сметка на купувача.Как според вас трябва да изглежда фактурата?
Има ли проблем,че продажбата е "на загуба"
Нашият адвокат бил"задвижил" нещата.Бил подал жалба,ама явно няма никакви последствия.
И на по горните въпроси-да знаем още от 26.06.2015,че сметката е запорирана,но мислихме че е за 823-те лв.,защото нямахме нищо от ЧСИ-то освен поканата за доброволно плащане.Наистина нямаше движение по сметката,защото собственикът предупреди клиентите да не плащат по сметката,а да изчакат докато се изяснят нещата.
Само че явно са постъпили суми и ЧСИ-то си ги е дръпнал в своята си сметка.И то доста повече от 823лв.Тогава чак поискахме от банката обяснение и те ни изпратиха тяхното запорно писмо,което се оказа от 26.06.2015,но вече там бяха описани и въпросните присъединени суми.Обадихме се по телефона да питаме ЧСИ-то ,но нищо не ни беше обяснено и после на 27.07.2015г. получихме съобщението по е-мейл,че ако тази сума не бъде платена ,ще последва принудително вземане на парите.А,тя ги беше вече взела .Та това е.Благодаря ви ,че ми обърнахте внимание и отделихте от времето си.Сега вече адвокатът е на ход ,макар че явно действа доста бавно.Но нали адвокатите все се сърдят,че сме им изземвали функциите.Та да се оправят.Аз само ще регистрирам "стопанските операции".
За съжаление истината е точно такава-главница 1.05лв. и това довежда след себе всичко което съм описала.Да сметката е блокирана преди месец,за това научихме от банката.А съобщението,че ще баде запорирана ,ако не платим и вече за 59х лв. еот вчера по е-мейл.
Сега се връщам от НАП.В счетоводството дигат рамене-нищо не знаят за случая.Като им казах,че ЧСИ е дръпнала парите от банковата сметка,провериха да видят дали не е превела и на тях.Ама нямаше.
Отидох при юриста и момчето беше много любезно и ме прие.Също остана много учуден от случая.Поне ми обясни,че ЧСИ имали право да присъединяват и други вземания,въпреки че изобщо не е морално за 1.05лв да става по тази начин.Ама кой ти гледа морал.ЧСИ ще си гушне таксите .Освен това е запорирала сметките на 26.06.2015г. а съобщение за това получаваме на 27.07.2015  и то по е-мейл.
Освен всичко друго този акт е обжалван и делото е спечелено на първа инстанция и сега за м.09.2015 е насрочено последното дело във върх.съд.
И какво става като спечелим делото,сигурно ще трябва да я съдим пък нея да връща парите.
Да добавя само,че всъщност Запорно писмо,нашата фирма не е получавала.От банката ни препратиха тяхното,за да видим за какво става дума.
РА е от 2012г. Обжалван е и е в съда.Делата продължават.Но за този РА,задълженията просто си стояха в справките от НАП и срещу тях имаше отметка -Обжалван.И така две години и повече.И сега след като получихме покана за доброволно плащане за въпросните 1.05лв.,които бяха нараснали на 823лв. и съответно не ги платиха,както им препоръчах.Изведнъж без никакви други предупреждения от НАП или друга инстанция ,се получава Запорно съобщение от същата ЧСИ и на базата на Изп.дело-същото за горната сума се запорира сметката ни,но вече в това запорно съобщение пише-на осн. чл.450,ал.3,чл.507,чл.508 във вр.с чл.446 от ГПК и вече са вмъкнати и сумите по РА,заедно с още лихви и още такса за ЧСИ от 4250.73лв-авансова.
Честно казано,нищо не разбрах и утре ще ходя до НАП да питам защо.Обадихме се на ЧСИ,но от там ни казаха да се обърнем към НАП.