1081
ПОЛУЧАВАМЕ СТОКИ ОТ УНГАРИЯ ,ЗА КОИТО СЪСТАВЯМЕ ПРОТОКОЛ ПО ЧЛ.117 ЗА САМОНАЧИСЛЯВАНЕ НА ДДС.КАКВА Е КОНТИРОВКАТА ПРИ ОСЧЕТОВОДЯВАНЕ НА ТЕЗИ СТОКИ( ПРОТОКОЛ ПО ЧЛ.117)?
304/ С-КА?
ЧАСТ ОТ ТЕЗИ СТОКИ ИЗПРАЩАМЕ В ТУРЦИЯ- КАТО ПОСРЕДНИК В ОПЕРАЦИЯТА . КАКВА ФАКТУРА ИЗДАВАМЕ ЗА ТЕЗИ СТОКИ?
Често допускани грешки при декларирането на вътреобщностни придобивания в дневник покупки са:
- Отразяване на осъщественото вътреобщностно придобиване, чрез включването на фактурата, издадена от чуждестранния контрагент в дневник покупки.Фактурата, издадена от търговеца от друга държава членка на ЕС на българския търговец по повод вътреобщностната сделка, не съдържа размер на данъка и не следва да се отразява в отчетните регистри. В съответствие със ЗДДС, получателят по фактурата изготвя протокол с указаните в закона задължителни реквизити. Декларирането на вътреобщностно придобиване става чрез запис на документ в дневник продажби с код (09), а не с код (01).
В тази връзка аз фактурата я осчетоводявам Дт304/ Кт 401 в левова развностойност без да се включва в дневниците по ДДС.
С самия протокол по чл.117 осчетоводявам / изпозлавам сметка 999 / :
Покукпи -
Д-т 999 – 1000 лева
Д-т 4531 – 200 лева
---------------------------
К-т 999 – 1200 лева
Продажби -
Д-т 999 – 1200 лева
----------------------------
К-т 999 – 1000 лева
К-т 4532 – 200 лева
1082
26. "Трудови правоотношения" са:
.....................
з) (нова - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) правоотношенията по договори за управление и контрол, включително с членовете на управителни и контролни органи на предприятия;
И за тях няма как да е приложима новата ал.10 , алфичка.
Вярно ,че и те бяха приравени на трудови Само за ГД ще важи това изискване . Ето заедно стигнахме до истината .... е ще почакаме и някое указание от НАП-а
1083
26. "Трудови правоотношения" са:
.............
и) (нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) правоотношенията, независимо от основанието за възникването им, със съдружници и член-кооператори, както и с акционери, притежаващи повече от 5 на сто от капитала на акционерното дружество, за полагане на личен труд в дружествата и кооперациите, в които те са съдружници, член-кооператори или акционери.
Това нещо колко пъти сме си го повтаряли и чели и като дойде такъв момент пак се чудим.......какъв смисъл са вложили "законотворците" в Н8 .
" (10) Алинея 9 не се прилага за лицата, осигурени на основание чл. 4, ал. 1 от Кодек- са за социално осигуряване за пълен месец върху максималния месечен размер на осигурителния доход и са получили възнаграждение за работа без трудово правоотношение за същия месец.“
Личният труд ще си го "отглеждаме" като трудово правоотношение и няма да се отнася за него новата ал.10 ми се струва.........
Май найстина само ГД имат предвид ... / но за ДУК май ще се прилага ..../
1084
Да. Права си. Това е само за възнаграждение за работа без трудово правоотношение при наличие на предходно осигуряване на максимума.
Остава да изясним как ще тълкуваме "личния труд" на собствениците -СОЛове? Дали като доход от работа без трудово правоотношение или доход от работа приравнена към трудово правоотношение.
Да и аз това се замислих .
Разбирам го , че се отнася за отделни основания за осигуряване - да кажем ТД на макс. + СОЛ с личен труд. Тогава явно за СОЛ-а с личния труд може би не трябва да се подава.
Но ако съм си само СОЛ на макс + си получавам личен труд във фирмата , мисля че трябва да си подам Д1 тъй като това ми е единтсвено основание за осигуряване.
1085
Снощи го четох това. Излиза, че ако едно лице, осигурено по чл.4 ал.1 КСО е осигурено на максимума за пълен месец и едновременно има граждански договор, то за този ГД не се подава обр.1. Така ли го разбирате ?
И аз така го разбирам , явно ключа е думичката "пълен месец" .
1086
Създава се нова ал. 10:„(10) Алинея 9 не се прилага за лицата, осигурени на основание чл. 4, ал. 1 от Кодек- са за социално осигуряване за пълен месец върху максималния месечен размер на осигурителния доход и са получили възнаграждение за работа без трудово правоотношение за същия месец.“
Aлинея 9 :
(9) (Нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 1 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г., предишна ал. 7 - ДВ, бр. 103 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) За лицата, осигурени на повече от едно основание по чл. 4 КСО, се подава декларация обр. № 1 и в случаите, в които на едно от основанията осигурителните вноски са внесени върху максималния месечен осигурителен доход.
Aлинея 9 :
(9) (Нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 1 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г., предишна ал. 7 - ДВ, бр. 103 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) За лицата, осигурени на повече от едно основание по чл. 4 КСО, се подава декларация обр. № 1 и в случаите, в които на едно от основанията осигурителните вноски са внесени върху максималния месечен осигурителен доход.
1087
да , добре ще е .Дано при разминаване / явно в стотинки ще е / между обр.1 и обр.6 софтуерът на НАП да ни изписва и сумата на неравнението, за да го " равним " .
1088
И за корекциите на осигуровки и данъци ще важи принципа на равенство между декларациите 1 и 6. Не, че досега не е следвало да е така, промяната е , че няма да се приемат декларации без това равенство. Сега е важно трз софтуера ни и този на НАП да закръглят по един и същ начин. Имаше го този проблем със СОЛ /в болнични/ в началото на годината.
За месец декември 2013 г., до 25 януари 2014 г. ще си подаваме по сегашните образци на д1 и д6 и това важи за всички стари периоди.
Това с закръгленията ще е голямо шоу ми се струва , добре че поне до 25.02.2014 ще имат време да подготвят трз софтуерите.
1089
На практика се получава същото като сделките с изкупуване на метални отпадъци . Те също са по Приложение № 2 към ЗДДС . Ако фирмата ми е регистрирана по ЗДДС и препродавам също на рег. по ЗДДС фирми , нито дължа ДДС на продаденото от мен желязо / дължимо е от рег. получател/ , нито пък ще платя ддс-то което си самоначилявам за изкупените от мен отпадъци / без значение дали от физ.лице , рег.по ДДС фирма или нерегист. по ДДС фирма / тъй като имам право на данъчен кредит за него.
1090
Равняване на Декларация 1 и Декларация 6 .
(4) Всяко от декларираните месечни
задължения по ал. 2, т. 2 трябва да бъде равно на изчислените
задължителни осигурителни вноски и/или вноските за фонд "Гарантирани
вземания на работниците и служителите", от подадените декларация/и
образец № 1.
(4) Всяко от декларираните месечни
задължения по ал. 2, т. 2 трябва да бъде равно на изчислените
задължителни осигурителни вноски и/или вноските за фонд "Гарантирани
вземания на работниците и служителите", от подадените декларация/и
образец № 1.
1091
Прочетете и Проекта на ЗИД на ЗДДС 2014. Когато едно лице се е регистрирало, то според чл. 151а, ал. 2 от проекта, специалният режим се прилага по отношение на всички доставки на стоки или услуги, с изключение на тези, които са изброени в ал. 2.
Но ако платя на доставчика ми в брой , въпреки че е регистриран по КО режима не може да се приложи /чл. 151а, ал. 2, т. 10 от предложения Проект / .
1092
Декларация образец 1 и Декларация образец 6 от 01,01,2014г. ще се подават заедно
1093
ТРЗ и осигуряване » Промени в Наредба Н-8, Декларации 1 и 6 от 01.01.2014
15.11.2013, 19:29Здравейте
В Държавен вестник, бр. 99 от 15.11.2013 г. са публикувани промени в Наредба Н-8.
В Държавен вестник, бр. 99 от 15.11.2013 г. са публикувани промени в Наредба Н-8.
Скрит текст :
1094
Данъци и счетоводство » Re: Отразяване на ф-ра на външен транспорт
14.11.2013, 18:53Здравейте.
Казусът е следния: българско дружество. Закупена стока от Турция, превозена с турски транспорт до Швеция.
Как се отразява фактурата за транспорта в дневниците на българската фирма ?
Благодаря на отзовалите се ...
След като транспорта Ви е с релация трета страна - държава членка Швеция , прилагате 0% ставка при самоначисляването с протокол по чл.117 ЗДДС.
Вижте и това
Скрит текст :
1095
ТРЗ и осигуряване » Re: Обезщетение за неизползван отпуск
13.11.2013, 11:46За мен са 9 дни :
5х 1.67 = 8.35
16 х 0.056 = 0.896
----------------------------------
9.246 , което са 9 дни .
5х 1.67 = 8.35
16 х 0.056 = 0.896
----------------------------------
9.246 , което са 9 дни .
1096
Данъци и счетоводство » Re: наем на помещение
13.11.2013, 11:36Малко да допълня нещо по темата. Да си представим, че пенсионерът е СОЛ . Получава доход от наем и на основание на обстоятелството, че е СОЛ следва да попълни и Т1 и 2 , независимо, че не е безработно лице. И респективно ще впише , съгласно изискванията на Т2 в колона три и размера на пенсията си. Единственият вариант, при който няма да попълва Т 2 е, ако е физическо лице, което не е СОЛ и е пенсионер.
И не получава доходи от наем или не е СОЛ .
1097
Данъци и счетоводство » Re: ВОП с включен транспорт
13.11.2013, 11:11Ето я цялата статия :
Христо Досев – д.е.с., регистриран одитор
В бр. 7 от 2013 г. на сп. “Форум на счетоводителя” Христо Досев – д.е.с., регистриран одитор, разглежда следния казус: Във връзка с ВОП на стоки от Германия германският ни доставчик издава фактура за стоката, в която на отделен ред са посочени транспортните разходи (представляващи куриерска такса).
Колко протокола по чл. 117 от ЗДДС следва да бъдат издадени във връзка с тази доставка?
Независимо от факта, че във фактурата за ВОП на отделен ред е посочена стойността на транспортните разходи, от гледна точка на доставката на стоката транспортните разходи представляват съпътстваща доставка, т.е. транспортната услуга не би се предоставила самостоятелно, ако не е била доставена самата стока, обект на вътреобщностната търговия. От друга страна, чл. 64, ал. 1 от ЗДДС определя, че данъчната основа при вътреобщностното придобиване (т.е. сумата, върху която данъчно задълженото лице следва да начисли 20% данък при осъществяване на вътрешнообщностното придобиване) следва да се определи по правилата на чл. 26 от закона. Чл. 26, ал. 2 регламентира, че данъчната основа по силата на ЗДДС се определя на базата на всичко, което включва възнаграждението, получено от или дължимо на доставчика във връзка с доставката. Към така определената сума чл. 26, ал. 3, т. 3 от ЗДДС изисква данъчната основа да бъде увеличена с всички съпътстващите разходи, начислени от доставчика на получателя, пряко свързани с доставката - като например опаковка, застраховка и транспорт на стоката. Ето защо считаме, че с транспортните разходи следва да се увеличи данъчната основа на вътреобщностното придобиване на стоката и за целта начисляването на ДДС от получателя на стоката следва да се документира само с един протокол по чл. 117, ал. 2 от ЗДДС.
В случай че наред с вътреобщностното придобиване на стока данъчно задълженото лице е получило услуга по смисъла на чл. 21, ал. 2 от закона с място на изпълнение на територията на страната и която не се счита за съпътстваща услуга към основната доставка - вътреобщностното придобиване на стоките, следва да се приложи разпоредбата на чл. 64, ал. 4 от ЗДДС и за получената услуга получателят следва да начисли дължимия по реда на чл. 82, ал. 2 данък с отделен протокол по чл. 117, ал. 2 от ЗДДС.
Христо Досев – д.е.с., регистриран одитор
В бр. 7 от 2013 г. на сп. “Форум на счетоводителя” Христо Досев – д.е.с., регистриран одитор, разглежда следния казус: Във връзка с ВОП на стоки от Германия германският ни доставчик издава фактура за стоката, в която на отделен ред са посочени транспортните разходи (представляващи куриерска такса).
Колко протокола по чл. 117 от ЗДДС следва да бъдат издадени във връзка с тази доставка?
Независимо от факта, че във фактурата за ВОП на отделен ред е посочена стойността на транспортните разходи, от гледна точка на доставката на стоката транспортните разходи представляват съпътстваща доставка, т.е. транспортната услуга не би се предоставила самостоятелно, ако не е била доставена самата стока, обект на вътреобщностната търговия. От друга страна, чл. 64, ал. 1 от ЗДДС определя, че данъчната основа при вътреобщностното придобиване (т.е. сумата, върху която данъчно задълженото лице следва да начисли 20% данък при осъществяване на вътрешнообщностното придобиване) следва да се определи по правилата на чл. 26 от закона. Чл. 26, ал. 2 регламентира, че данъчната основа по силата на ЗДДС се определя на базата на всичко, което включва възнаграждението, получено от или дължимо на доставчика във връзка с доставката. Към така определената сума чл. 26, ал. 3, т. 3 от ЗДДС изисква данъчната основа да бъде увеличена с всички съпътстващите разходи, начислени от доставчика на получателя, пряко свързани с доставката - като например опаковка, застраховка и транспорт на стоката. Ето защо считаме, че с транспортните разходи следва да се увеличи данъчната основа на вътреобщностното придобиване на стоката и за целта начисляването на ДДС от получателя на стоката следва да се документира само с един протокол по чл. 117, ал. 2 от ЗДДС.
В случай че наред с вътреобщностното придобиване на стока данъчно задълженото лице е получило услуга по смисъла на чл. 21, ал. 2 от закона с място на изпълнение на територията на страната и която не се счита за съпътстваща услуга към основната доставка - вътреобщностното придобиване на стоките, следва да се приложи разпоредбата на чл. 64, ал. 4 от ЗДДС и за получената услуга получателят следва да начисли дължимия по реда на чл. 82, ал. 2 данък с отделен протокол по чл. 117, ал. 2 от ЗДДС.
1098
Данъци и счетоводство » Re: наем на помещение
13.11.2013, 11:05delphine - това което казваш не се ли отнася само за тези които са безработни т.е. само тогава се внася ЗО в/у получения доход от наем.
Да , само безработните получили доход от наем през годината правят изравняване на здравните осигуровки в Таблица 2 към ГДД .
1099
Данъци и счетоводство » Re: ВОП с включен транспорт
13.11.2013, 10:54Здравейте Колеги,
Иска ми се да побутна малко темата за ВОП+транспорт
Как процедирате при такива фактури? Един или два протокола издавате?
До сега формирахме обща данъчна основа с 1 протокол и посочването й като ВОП, но мисля, че по-правилно е разделянето на транспорта от стоките... но практически как ще стане?
Посочването на един и същ номер протокол в дневник продажби на два реда, за да се отрази като ВОП и услуга?
Това ще доведе и до разминаване в датите (изискуемост при ВОП и услуга настъпва в различни срокове) ... което пък значи 2 протокола... ?!?
Забелязвам, че някои доставчици разделят транспорта като услуга, други не ...
При декларирането на Интрастат, когато не е достигнат прагът за статистическа стойност, транспортът вади ли се?
Споделете опит, моля
Здравейте Колеги,
Иска ми се да побутна малко темата за ВОП+транспорт
Как процедирате при такива фактури? Един или два протокола издавате?
До сега формирахме обща данъчна основа с 1 протокол и посочването й като ВОП, но мисля, че по-правилно е разделянето на транспорта от стоките... но практически как ще стане?
Посочването на един и същ номер протокол в дневник продажби на два реда, за да се отрази като ВОП и услуга?
Това ще доведе и до разминаване в датите (изискуемост при ВОП и услуга настъпва в различни срокове) ... което пък значи 2 протокола... ?!?
Забелязвам, че някои доставчици разделят транспорта като услуга, други не ...
При декларирането на Интрастат, когато не е достигнат прагът за статистическа стойност, транспортът вади ли се?
Споделете опит, моля
Ако във фактурата Ви за ВОП към сумата е фактурирано и транспортните разходи , с един протокол самоначислявате като данъчната основа се увеличава с разходите за транспорт . Два протокола ще имате когато имате две отделни фактури - една за ВОП и една за транспорта по чл. 21 ал.2 ЗДДС.
Скрит текст :
1100
ТРЗ и осигуряване » Re: Болничен 2013
13.11.2013, 10:31Да, управител е. Извинявам се за неточното изказване. Значи изчислявам си колко ще е хонорара за отработените дни и това ще е сумата за м. 10 + 3те дни болнични така ли?
Точно така , заплатата е пропорционално на отработените дни + 3-те дни болнични, които са за сметка за работодателя .