§ 7. В Закона за данък върху добавената стойност (обн., ДВ, бр. 63 от 2006 г.; изм., бр. 86, 105 и 108 от 2006 г.; Решение № 7 на Конституционния съд от 2007 г. – бр. 37 от 2007 г.; изм., бр. 41, 52, 59, 108 и 113 от 2007 г., бр. 106 от 2008 г., бр. 12, 23, 74 и 95 от 2009 г., бр. 94 и 100 от 2010 г., бр. 19, 77 и 99 от 2011 г., бр. 54, 94 и 103 от 2012 г. и бр. 23, 30 и 68 от 2013 г.) се правят следните изменения и допълнения:

1. В чл. 92 ал. 3 се изменя така:

„(3) Независимо от ал. 1 данъкът за възстановяване по чл. 88, ал. 3 се възстановява в 30-дневен срок от подаване на справка-декларацията, когато:

1. лицето е извършило за последните 12 месеца преди текущия месец облагаеми доставки с нулева ставка на обща стойност повече от 30 на сто от общата стойност на всички извършени от него облагаеми доставки, включително доставките с нулева ставка; на доставки с нулева ставка се приравняват и доставките на следните услуги с място на изпълнение на територията на друга държава членка, по които получател е лице, регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка: транспорт на стоки в рамките на Европейския съюз и оказвани във връзка с този транспорт спедиторски, куриерски и пощенски услуги, различни от услугите по чл. 49; транспортна обработка на стоки; услуги във връзка с транспорта, оказвани от агенти, брокери и други посредници, действащи от името и за сметка на друго лице, както и услуги по оценка, експертиза и работа върху движими вещи;

2. лицето – земеделски производител, е извършило за последните 12 месеца преди текущия месец облагаеми доставки със ставка 20 на сто на произведените от него стоки по приложение № 2, част втора, на обща стойност повече от 50 на сто от общата стойност на всички извършени от него облагаеми доставки.“

2. В чл. 117, ал. 2 се създават т. 9 и 10:
„9. идентификационен номер на доставчика за целите на ДДС, под който номер е осъществена доставката, когато доставчикът е регистриран за целите на ДДС в друга държава членка, и номер и дата на фактурата – когато такава е издадена до датата на издаване на протокола;
10. идентификационен номер по чл. 84 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс на доставчика на стоки по приложение № 2, част втора, и номер и дата на фактурата.“

3. В чл. 163б, ал. 2 се създава т. 7:
„7. наименование и идентификационен номер по чл. 84 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс на доставчика на стоки по приложение № 2, част втора.“

4. В глава деветнадесета „а“ се създава чл. 163г:
„Ограничение на обхвата
Чл. 163г. Разпоредбите на тази глава не се прилагат, когато за доставка на стоки или услуги по приложение № 2 са налице условията по чл. 7, 13, 15, 16 и 28.“

5. В допълнителните разпоредби:

а) в § 1 се създава т. 71:
„71. „Код по КН“ са тарифни кодове по Комбинираната номенклатура, установена с Приложение I към Регламент (ЕИО) № 2658/87 на Съвета от 23 юли 1987 г. относно тарифната и статистическа номенклатура и Общата митническа тарифа.“;

б) в § 1а се създава т. 7:
„7. Директива 2013/43/ЕС на Съвета от 22 юли 2013 г. за изменение на Директива 2006/112/ЕО относно общата система на данъка върху добавената стойност по отношение на незадължително и временно прилагане на механизма за обратно начисляване във връзка с доставки на някои стоки и услуги, при които съществува риск от измами (ОВ, L 201/4 от 26 юли 2013 г.).“

6. Приложение № 2 към глава деветнадесета „а“ се изменя така:

http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=80194

Въпрос:
Фирмата ни се занимава с международен транспорт на товари. Назначените шофьори работят при условията на трудов договор при сумирано изчисляване на работното време. За дните на командировка, включително почивните и празничните дни, на шофьорите се изплащат дневни пари в размер на определените в приложение 3 от Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина. Понякога се налага шофьор да бъде командирован за по-дълго време с продължителност от 3-4 месеца, като той пребивава в различни държави-членки.

 • Следва ли шофьорите да подписват писмено съгласие пред работодателя, че са съгласни да бъдат командировани за срок по-дълъг от 30 календарни дни?

 • Следва ли да се прилага чл. 121, ал. 3 от КТ в нашия случай, при положение че става въпрос за шофьори и как следва да се прилага?
 

Отговор от експерт:


доц. д-р Десислава Йосифова


Отговор:


1.Следва ли шофьорите да подписват писмено съгласие 4 пред работодателя, че са съгласни да бъдат командировани за срок по-дълъг от 30 календарни дни?
 
В КТ в раздела за Командироване на работници или служители, чл. 121, ал. 2 (изм. ДВ, бр. 100 от 1992 г.) е постановено базовото нормативно изискване, че когато командироването е за срок, по-дълъг от 30 календарни дни, то се извършва с писмено съгласие на работника или служителя. Специално в Наредбата за командировки и специализации в чужбина (НСКСЧ) не съществува изрично нормативно изискване за подобно съгласие, но предвид, че КТ е фундаменталната правна основа, не пречи такова да бъде подписвано от командированите шофьори. Още повече, че в чл. 121, ал. 1 се постановява, че когато нуждите на предприятието налагат, работодателят може да командирова работника или служителя за изпълнение на трудовите задължения извън мястото на постоянната му работа, но за не повече от 30 календарни дни без прекъсване.

От значение е обстоятелството, че в тази наредба (НСКСЧ) има и други приложения – специално следва да се отбележи Приложение № 2, по което размерите за дневни са различни – по-високи с 20 % от тези в Приложение № 3, но те не се отнасят за персонала на сухоземни, въздухоплавателни и водни транспортни и специални средства. Именно по тази причина за шофьорите (и останалия екипаж на сухоземните транспортни средства) няма нормативно ограничение, което по принцип действа в чл. 22 от НСКСЧ (изм. ДВ, бр. 86 от 2004 г., в сила от 01.10.2004 г.), а именно, че пълният размер на дневните пари при командировки се изплаща до 30 последователни календарни дни, а за дните над тях дневните пари се намаляват с 25 на сто от размерите, определени в Приложение № 2. Ограничението за „до 30 дни“ се отнася само за други видове командировани лица, с изключение на персонала на сухоземни и др. видове транспортни средства (командировани по чл. 31).

При преглед на богатата съдебна практика се установява, че във всички случаи когато е командирован персонал на сухоземни (и други) транспортни средства, независимо, че общият брой дни е бил над 30, командировъчните разходи за дневни са били безспорно в пълен размер, съгласно Приложение № 3 на НСКСЧ.


 2.Следва ли да се прилага чл. 121, ал. 3 от КТ в случая и как?
 
В чл. 121, ал. 3 (Нова ДВ, бр. 15 от 2010 г., в сила от 28.08.2010 г.) се регламентират правилата за командироване, когато срокът на командировката в рамките на предоставяне на услуги в друга държава-членка на ЕС е по-дълъг от 30 календарни дни. Там действително се постановява, че страните уговарят за срока на командировката поне същите минимални условия на работа, каквито са установени за работниците и служителите, изпълняващи същата или сходна работа в приемащата държава. Указано е още, че условията, по които страните следва да постигнат съгласие, се установяват с акт на Министерския съвет. Това е направено в чл. 5, ал. 3 (Нова ДВ., бр. 73 от 2010 г., в сила от 28.08.2010 г.) на НСКСЧ, където ясно е казано, че при командироване по чл. 121, ал. 3 от КТ работодателят и работникът или служителят следва да постигнат съгласие по отношение на:

 • продължителността на работния ден и размера на междудневната и седмичната почивка и на почивките в работния ден;
 • размера на платения годишен отпуск;
 • размера на трудовото възнаграждение;
 • заплащането на извънреден труд;
 • безопасните и здравословните условия на труд.
 
В случая обаче, когато се командироват шофьори, те не се наемат от европейска организация /предприятие за предоставяне на услуги в друга държава-членка на ЕС и тук не следва да се прилага нито цитирания чл. 121, ал. 3, нито пък свързаната с нея алинея 5, а именно че условията на заплащане в приемащата държава в случаите по ал. 3 не включват заплащането на пътни, дневни и квартирни пари по българското законодателство. На практика нормативният ред в случаите при командироване на шофьори са специфични и те са регламентирани по специален ред в НСКСЧ в раздел Раздел IV. Командировъчни пари на персонала на сухоземни, въздухоплавателни и водни транспортни и специални средства. Следователно за шофьорите не се прилага режима на чл. 121, ал. 3 от КТ, доколкото на практика няма приемаща страна в държавата членка, на която те да предоставят съответната услуга. Услугата се извършва в полза на българския работодател, който ги командирова и техните разходи се определят изцяло по реда на НСКСЧ, като се имат предвид и специфичните ставки за този вид персонал в Приложение № 3.
Здравейте, имам фактура за транспорт на стока от ЕС/доставчика е фирма рег по ддс в друга страна членка на ЕС, транспорта от там до БГ/, във фактурата нямам начислено ДДС, сега с протокол по чл. 117 начислих.
Въпроса ми е протокола и в двата дневника ли включвам, като в дневник покупки като получени доставки, ВОП, с право на ПДК, а в дневника за продажби като доставки по чл.82, ал. 2-5?

Точно така ! :)
В нашата лаборатория собственика на ЕООД е лекар и се самоосигурява като СОЛ , няма проблеми , ще си му извадите осигурителна книжка в НОИ и ще си му превеждате дължимите осигурителни вноски , задължително трябва да има лекар в лабораторията / при нас нова си е собственика на лабораторията /  , отделно си има клинични лаборантки назначени на ТД .
Чл.17 ал. 2  , чл.86 ал.3  . След като ще ги монтирате там в Германия , мястото на изпълнение на доставката е на територията на Германия. Вижте и за аналогичен член на нашия чл.97 в Германия
С риск да нахалствам, ще попитам още нещо!
Може ли управитела да бъде самоосигуряващ или задължително трябва да бъде на трудов договор(ДУК), предвид това,че е здравно заведение или си важът всички правила както при едно ЕООД?
И проходите са съвкупност от пуснати приходни фактури, отчетите от касовия апарат(потрбителска такса, пациенти без направление) и тази приходна фактура към РЗОК, тя какво представлява, че за първи път се сблъсквам с тази ситуация!
Трябва ли да имат спешен шкаф с медикаменти и мед.консумативи, които винаги трябва да са налични и в срок!

Може да е СОЛ да , важат си правилата за ЕООД , спешен шкаф задължително трябва да има . За приходите така е - месечния отчет от касовия апарат и издадените фактури към РЗОК и всеки друг, който е поискал .
 Какъв е редът за възстановяване изплащането на ПОБ при отпадане на обстоятелствата, довели до прекратяване изплащането на обезщетението?
Безработното лице е длъжно да декларира отпадането на всяко обстоятелство, довело до прекратяване изплащането на ПОБ, в срок до 7 работни дни с подаване в ТП на НОИ на декларация по образец, към която се прилагат съответните доказателства - акт за прекратяване на правоотношението, удостоверение за нова регистрация в Агенцията по заетостта и др. За неспазване на този срок лицето носи административнонаказател на отговорност.
Пример 1:
Безработно лице има отпуснато парично обезщетение за безработица за периода от 01.08.2011 г. до 30.04.2012 г. вкл. - 9 месеца. От 01.12.2011 г. лицето започва работа по трудово правоотношение, което е прекратено, считано от 01.02.2012 г. Ако лицето се регистрира като безработно в Агенцията по заетостта в срок до 7 работни дни от тази дата, изплащането на паричното обезщетение, прекратено от 01.12.2011 г. поради започване на трудова дейност, за която лицето подлежи на задължително осигуряване, се възстановява за периода от 01.02.2012 г. до 30.06.2012 г. - 5 месеца, тъй като оставащият към датата на прекратяване - 01.12.2011 г. период от първоначално определения е 5 месеца.
Пример 2:
Безработното лице от пример 1 е с прекратена регистрация в Агенцията по заетостта, считано от 01.12.2011 г. Изплащането на паричното обезщетение е прекратено от тази дата. От 01.02.2012 г. лицето отново се е регистрирало като безработно. Изплащането на паричното обезщетение се възстановява за оставащия към тази дата период от първоначално определения, т. е. до 30.04.2012 г.
 :smile1: В ЗДДС чл. 39

Ето :
Скрит текст :
Моля, помогнете с такава длъжностна характеристика, код по НКПД 32573007 ИНСПЕКТОР БЕЗОПАСНОСТ НА ПРОДУКТИ


Вижте  дали това ще върши работа :

ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА  ИНСПЕКТОР по БЕЗОПАСНОСТ НА ТРУДА и ПРОИЗВОДСТВЕНИТЕ ПРОЦЕСИ

Наименование Инспектор качество на производствените процеси
Код по НКПД 3152 3004

Структурно звено Дирекция „Производствено-техническа”
Структурна единица Отдел „Техническа безопасност и хигиена на труда“
Териториално звено

Подчиненост, връзки и взаимодействия
Длъжността е подчинена на: Началник на отдел „Техническа безопасност и хигиена на труда“
Задачите се получават и отчитат:
-месечно;
- седмично;
- ежедневно;
- текущо, в процеса на работа.
Длъжността ръководи:
Административно –
Методически – Дейността на ръководителите, работниците и служителите по осигуряване на безопасност и хигиена на труда в предприятието съобразно установените норми
Място в структурата:

Началник отдел „Техническа безопасност и хигиена на труда”

ИНСПЕКТОР по БЕЗОПАСНОСТ НА ТРУДА и ПРОИЗВОДСТВЕНИТЕ ПРОЦЕСИ

Цел на длъжността:
Да организира и изпълнява работата по осигуряване на безопасност и хигиена на труда в предприятието съобразно установените норми

Основни взаимоотношения:
В предприятието:
При изпълнение на длъжността се осъществяват необходимите функционални и организационни връзки и взаимоотношения с ръководителите и работниците от отдел „Техническа безопасност и хигиена на труда“, от другите отдели и служби, както и от всички производствени и административни звена.
Възникналите спорни въпроси се разрешават от началника на отдел „Техническа безопасност и хигиена на труда“.
Извън предприятието:
Поддържа връзки с производители и доставчици на контролно-измервателна апаратура за измерване и контрол на параметрите на работната среда

Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения:
1. Организира и провежда възложените му дейности по осигуряване на безопасност и хигиена на труда в предприятието в съответствие с установените норми.
2. Организира измервания на параметрите на работната среда и проверява техническото състояние на машините, съоръженията и технологиите и съответствието им с изискванията.
3. Участва в подготовката и изпълнението на проекти за изграждане на безопасни работни места и на системи за техническо осигуряване на безопасни условия на труда.
4. Прави заявки за доставка на необходимите резервни части, контролни и работни уреди и инструменти и следи за изразходването им съобразно предписанията.
5. Участва в разработката и след утвърждаването им, контролира изпълнението на вътрешните правила за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда.
6. Контролира работата на инсталираните системи и съоръжения за защита на здравето и предлага мерки за повишаване на тяхната ефективност.
7. Организира и участва в провеждането на встъпителни и периодични инструктажи по безопасност на труда в предприятието.
8 Анализира причините за нарушаване предписаните условия на труда и предлага мерки за отстраняването им.
9. Следи за правилното и целесъобразно използване на специалното работно облекло, както и на колективните и личните средства за защита от вредното въздействие на работната среда.
10. Предлага налагане на санкции спрямо нарушителите на правилата и изискванията за безопасност и хигиена на труда
11. Участва в приемането на ремонтирани от външни изпълнители съоръжения и апарати за осигуряване на безопасни условия на труда и подписва протоколите за тяхната експлоатационна годност.
12. Следи за изправността на предоставените му техника, контролно-измерителни уреди и инструменти.
13. Лично спазва изискванията за безопасна работа и пожарна безопасност, носи изискващото се работно и специално облекло и лични предпазни средства.
14. Изпълнява и други задължения, възложени от началника на отдел „Техническа безопасност и хигиена на труда“.

Отговорности:
1. Отговаря за спазването на техническите и нормативните изисквания при функционирането на системите и апаратите за осигуряване на безопасност и хигиена на труда.
2. Носи отговорност за настъпили вреди от трудови злополуки и професионални заболявания поради нарушени изисквания за безопасна работа в предприятието.
3. Носи отговорност за целесъобразното и съобразно с нормите използване на контролно-измервателната апаратура, инструментите и материалите, във връзка с осигуряването на безопасни и здравословни условия на труда.
4. Отговаря за своевременното спиране на всяка машина, съоръжение или инструмент, който създава опасност за живота и здравето.
5. Отговаря за вреди, причинени на предприятието поради некомпетентност, забавяне и неизпълнение на възложените му задачи.

Профил на длъжността:
Инспекторът безопасност на труда на производствените процеси трябва добре да познава и да използва в работата си:
1. Нормативните актове и вътрешните правила във връзка с осигуряването на безопасни и здравословни условия на труда.
2. Реда и изискванията за установяване и документиране на настъпили трудови злополуки и професионални заболявания.
3. Методите и формите за контрол и отчет на производствения травматизъм и общите заболявания.
4. Параметрите и качествата на използваните контролно-измервателни и работни уреди, инструменти и материали и на възможните им заместители.
5. Основните положения на Кодекса на труда и Закона за здравословни и безопасни условия на труд и подзаконовите актове по прилагането им.

Професионални изисквания:
1. Да притежава образование – средно специално или висше техническо.
2. Да има професионален опит – над 3 години трудов стаж по специалността.
3. Да има умения за работа с компютър в рамките на Microsoft Office, умения за работа в Интернет среда.
4. Да познава възможностите и да умее да работи с използваните контролно-измервателни уреди и инструменти, както и с контролно-диагностичния софтуер.

Личностни изисквания:
1. Да проявява коректност в отношенията, да умее да изгражда екип и да не допуска конфликти на лична основа.
2. Да притежава висока лична дисциплина, организираност и отговорност в работата.
3. Да проявява бързи и адекватни реакции при изпълнение на служебните дейности, особено при опасност от възникване на пожар и/или производствени аварии.

Условия на труд и производствена среда:
Специфични условия на труд:
При работа в условията на вредности и опасности е задължително използването на предписаните специално облекло и лични предпазни средства.
Режим на труд и почивка:
Режимът на работа се определя в съответствие с Правилника за вътрешния трудов ред, приет във фирмата.
Битови придобивки и привилегии:
Съобразно нормативните изисквания и условията по колективния трудов договор.

Други:
Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на нейното утвърждаване.

Система за работната заплата:
За длъжността се прилага система за заплащане на труда, съобразно приетите вътрешни правила за организация на работната заплата.

ИЗГОТВИЛ: ПРОВЕРИЛ: УТВЪРДИЛ:

/…………………./ /…………………/ /………………../

(подпис, дата) (подпис, дата) (подпис, дата)
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.

…………………………………………………………………………………………………………………
(трите имена)
…………………………………………..
(подпис, дата)
Е, браво alfa :clapping:

Направо ме обзеха смесени чувства - радост :yahoo: (че най-сетне прочетох отговора на въпрос, който зададох преди седмица) и недоумение  :swoon: (защо не ми беше отговорено на мен) ......

Все пак  :thankyou:

Ирена не съм видяла твоя въпрос , прости ми  :blush: За теб винаги , знаеш !

За мое наказание ето още едно становище
Скрит текст :
Наемодателя ли е самоосигуряващ се? В такъв случай, не се ли изплаща брутната сума?

При доходи от наем на местни физически лица било то СОЛ или не винаги се удържа авансов данък от предприятието платец на дохода .

Нямаше да се удърда данък примерно при доход от друга стопанса дейност , получателят на който е СОЛ и е декларирало това обстоятелство с декларация по чл.43 ал.5 от ЗДДФЛ.
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2133897735

Чл. 59. (1) (Доп. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г., отм. - ДВ, бр. 77 от 2012 г., в сила от 09.10.2012 г.)
(2) (Изм. - ДВ, бр. 41 от 1998 г., доп. - ДВ, бр. 42 от 2011 г., в сила от 03.06.2011 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2012 г., в сила от 09.10.2012 г.) За сключените на тържището и на пазара на производителите сделки с юридически лица и еднолични търговци се издава фактура. За сключените сделки с физически лица фактура се издава само при поискване от лицето.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 42 от 2011 г., в сила от 03.06.2011 г.) Продавач, който сключва сделки на стоково тържище и на пазар на производителите, е длъжен своевременно да дава на длъжностните лица, упълномощени от управлението на стоковото тържище и на пазара на производителите, верни и пълни сведения, необходими за изготвяне на информация за тържищните сделки.
Обърнете внимание на Наредбата за намалено работно време, съгласно която за определени категории работещи и особено в лаборатории то е 7 часа.


  :thumbup: + по Наредба №11 за определяне на условията и реда за осигуряване на безплатна храна по чл. 2 ал.1 т.8 за клиничните и микробиологичните лаборатории за работа с биологични агенти на работещите има се полага минимум по 2лв на ден по чл.4 ал.1 от същата наредба .
Не, че съм специалист, но тази дейност предполага и договор с НЗОК /здравната каша/. Просто се огледайте и за практиката в това направление.  :thumbup:

Ако става въпрос за лаборатория за кръвни изследвания - Трябва да има договор с РЗОК , всеки месец се прави отчет на база на приетите направления от пациентите за изследвания .  След съставянето на отчета  пишете приходна фактура към РЗОК и си чакате парите. Трябва и касов апарат да имате за деклариране на потребителската такса от всеки пациент или ако даден пациент е без направление, изследвания към друга фирма и т.н Тази дейност е освободена по ЗДДС , тъй че не трупате оборот за рег. по ЗДДС . За работниците трябва да им осигурите работно облекло - престилка и чехли поне при нас. Също така се свържете със служба по СТМ тъй като се работи с кръв и има доста документация. Трябва и договор с фирма за извозване на опасни отпадъци.
Имаме лице на граждански договор за цялата година. Сумата по договора е 300лв и ще бъде изплатена през ноември. Как трябва да се подаде декл.1? За всеки месец по отделно като разделя сумата на 12 ?
Благодаря предварително

Ето указание на НАП , само сроковете вече са до 25-то число на месеца .

5_23-22-1076/09.09.2009г.

Наредба № H-8, чл.3, ал.1, т.3, чл.3, ал.3, т.1;
КСО, чл.7, ал.6;
НЕВ, чл.3, ал.1;

Фактическа обстановка: на 01. 05.2009г. фирма сключва договор за изработка с физическо лице. Договорът е със срок 3 месеца и клауза възнаграждението в размер на 1300,00 лева да се плати след одобряване на готовия продукт-31.07.2009г..
Въпроси: 1. Кога следва да се подаде декларация 1?
2. Как следва да се отрази в нея дохода от 1300,00 лева?
3. За кой период да се подаде декларация 1 и декларация 6?

Гражданските договори се сключват на основание Закона за задълженията и договорите. Договорите могат да бъдат договор за изработка и договор за поръчка.
Договор за изработка се сключва, когато предмет на договора е извършването на определен обем физическа работа или изработването на материална вещ или обект. Отговорност за резултата от работата носи изпълнителя. Приемането на изработеното от страна на възложителя става с протокол, ако изработката отговаря на договорираните условия. Размерът, начинът и срокът за изплащане на възнаграждението изрично се уточнява в договора.
В действащата към момента нормативна уредба няма текст, който вменява задължение на възложителя да изплаща авансови възнаграждения на изпълнителя по договора.
Сроковете, съдържанието, редът, начинът за събиране и съхраняване на данни от работодателите, осигурителите за осигурените от тях лица се уреждат с Наредба № Н-8 /29.12.2005г., издадена от министъра на финансите.
На основание чл.3, ал.1, т.3 от цитираната наредба, за работещите без трудови правоотношения, декларация образец 1 се подава в компетентната териториална дирекция на НАП не по-късно от 10 дни след изтичане на срока по чл.7, ал.6 от Кодекса за социално осигуряване /КСО/.
Съгласно разпоредбата на чл.7, ал.6 от КСО, осигурителните вноски за лицата, които работят без трудово правоотношение, се внасят от осигурителя до 10-то число на месеца, следващ месеца , за който се дължат.
На основание чл.3, ал.3, т.1 от Наредба № Н-8,  декларация образец № 6 се подава в съответната компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите от работодателите, осигурителите и техните клонове и поделения - не по-късно от последния работен ден на календарния месец, през който са били дължими осигурителните вноски, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите" и данъкът по чл. 42 ЗДДФЛ.
От изложената в писмото Ви фактическа обстановка е ясно, че на 31.07.2009 година изплащате възнаграждение за работа без трудово правоотношение в размер на 1300,00 лева за труд, положен през периода май-юли 2009 година.
Изхождайки от цитираните по-горе разпоредби, осигурителните вноски са дължими до 10-ти 08.2009г.
Декларации образец 1 за месеците май, юни и юли следва да бъдат подадени до 10 дни след изтичане на срока по чл.7, ал.6, т.е. до 20.08.2009 година, като се попълват отработените дни и осигурителния доход за съответния месец.
Следва да имате предвид, че на основание чл.3, ал.1 от Наредбата за елементите на възнагражденията и доходите, върху които се правят осигурителни вноски, възнагражденията, отнасящи се за положен труд за минало време, се разпределят за отработените дни, през които трудът е положен.
Дължимите осигурителни вноски следва да бъдат включени  в декларация образец 6 за месец август, като в точка 8 „Вид плащане” се нанесе код 4.
Независимо от обстоятелството, че сумата от 1300,00лева е изплатена на 31.07.2009г., възнаграждението се отнася за периода 05-07.2009г. В точка 9 „Месец и година” в три последователни колони следва да се отразят месеците май, юни и юли.
В точка 18  в трите колони се нанася дата на изплащане 31.07.2009г.


Един договор за наем за лекия автомобил с командированото лице-собственик, от 01.01.13 вече би променило ситуацията, нали?



http://www.trudipravo.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=1905:201212sdpart&catid=13:fipbest&Itemid=35
Този текст си беше за обжалване.И ако си внесеш вноските на 26 например, ще ти се счита минимален осигурителен доход. То затова си има лихви."Ако вноските са внесени след тази дата, за избран осигурителен доход се счита минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващото се лице, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за съответната година."

 :ok:
Бъл­гар­с­ка фир­ма “А” (подизпълнител) извършва услуги по изграждане на метални конструкции в Ру­мъ­ния. Изпълнител е дру­га бъл­гар­с­ка фир­ма “Б”, ре­гис­т­ри­ра­на по ДДС у нас. Как­ви фак­ту­ри ще тряб­ва да издададе “А” за про­даж­ба­та на услуги?

Здравейте , може да потърсите в сайна на НАП , въпроси и оговори . Ако услугата Ви е свързана с недвижим имот , то мястото на изпълнение на тази услуга е на територията на страната , където се намира този недвижим имот във Вашия случай в Румъния и не следва да начислявате ДДС в издадената от Вас фактура.

Ето и едно становище на НАП
Скрит текст :
от по-горното става ясно ,че и двете обезщетения 222.1 и 224.1 от КТ се облагат като доход по трудово правоотншение, това ли предполага съответно ДОД 10%.,



http://plusminus.com/bg/blog/424/%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D1%89%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D0%BE-%D0%BA%D1%82-%D0%B2-%D0%BF%D0%BB%D1%8E%D1%81-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D1%83%D1%81