Наемодателя Ви фирма или физичеко лице е ? Ако е физическо лице до 30.04 трябва да подадете Справката по чл.73 ЗДДФЛ
тези 24 месеца служат за определяне на Дневното парично обезщетение при бременност и раждане ,което ще взимате , използвайте калкулатора за майчинство на сайта http://www.kik-info.com/calculators/maichinstvo.php :)
Ако имате 12 месеца стаж по ТД значи имате и 12м. стаж като осигурена за фонд Общо заболяване и  майчинство, защото по ТД сте осигурена за всички осигурителни рискове . Другото което е освен тези 12 м. стаж трябва и към деня на настъпване на риска бременност и раждане да сте осигурена за фонд ОЗМ т.е да сте назначена на ТД .
Здравейте , основанието  за начисляване на ДДС в протокола във Вашия случай е чл. 82, ал. 2, т. 3 от ЗДДС – лицето е получател на услуга от чуждестранен доставчик
Не ви ли изпратиха уведомление за отстраняване на грешката в 3 дневен срок? За да си спестите таксата поне.

Аз преди време имах отказ, понеже подавах по ел. път и ел. подпис издаден на булстата на фирмата и вписани моите имена и не съм сложила пълномощното за съставител. Подавах по ел. път, но то и на гише пак трябва да е същото, та ми обясниха да не прикрепям пак гфо-то а да впиша номера на предходното заявление по което имам отказ и когато го попълвах по ел. път веднага ми излизаха документите от него и съответно си ги чеквах.
ако ще подавате на хартия може за всеки случай пак да ги прикачите, че да не стане пак да се плаща таксата.
Това за отчева за 2012 или за 2011 е? Питам понеже ако е за 2011 може да изчакате и да публикувате с една такса и този за 2012 г.

Кети , ти с ел.подпис издаден на физическо лице ли подава /тоет теб / или фирмен подпис  и подаваш като съставител на друга фирма
Ето становище на на Министерство на финансите за публикуване на годишен финансов отчет от предприятията без дейност :) http://www.tita.bg/downloads/Edition_7_2011/PDF157.PDF.pdf
Остава за следващото тримесечие , водещо е момента на изплащане на дохода т.е изялатен през ,.Април и попада във второто тримесечие , трябва да се внесе по 31.07 и да се подаде Декларацията по чл.55 в същия срок :)
Ето и нещо полезно :)

Скрит текст :
Ето и таблица за това  какви осигурителни вноски се правят върху обезщетенията, може да Ви е от полза  :smile1:
с Искането за издаване на осигурителна книжка отивате в НОИ, носете си и декларацията за започване на осигурявнето ,защото няколко пъти вече ми я искат , заплащате 2.50лв и Ви издават Осигурителна книжка :)
Здравейте,искам да попитам какъв стаж трябва да имам,зада получавам две години мойчинство? И още един въпрос.
Първата и втората година калко майчинство получаваш? Благодаря ви!!!
За да можете да получавате обезщетение трябва да отговаряте на следните условия:

1. Да сте осигурена за фонд Общо заболяване и майчинство към момента на настъпване на риска.
 
2.Да имате 12 месеца осигурителен стаж като осигурена за фонд Общо заболяване и майчинство.

Осигуряването по трудов договор винаги е за всички осигурителни случаи.Изискването за 12 месеца осигурителен стаж с осигуряване за общо заболяване и майчинство преди отпуска за бременност и раждане не означава, че това е непрекъснат стаж и трябва да е непосредствено преди началото на отпуска. Тези дванадесет месеца могат да са придобити когато и да е, т.е разпокъсано, важното е общо да имате 12м.

ЗА обезщетението :
Чл. 49.  (1) ( В СИЛА от 1.01.2012 г. ) Дневното парично обезщетение при бременност и раждане се определя в размер на 90 на сто от среднодневното брутно трудово възнаграждение или среднодневния осигурителен доход, върху който са внесени или дължими осигурителни вноски, а за самоосигуряващите се лица - внесени осигурителни вноски за общо заболяване и майчинство за периода от  24 календарни месеца,    предхождащи месеца на настъпване на временната неработоспособност поради бременност и раждане

През втората година ще взимате 240лв. / поне тази година толкова е обезщетението за отглеждане на малко дете/
Аз лично за подобни продажби си съставям ПКО с общата сума на продажбите с клиент Население , след това в Дневник продажби си задавам вид документ -ОП  и не въвеждам Идентификационен номер защото не се исиква при посочен вид документ-ОП
Здравейте!
Освободиха ме от работа със заповед, на която пише следното:
-На основание чл.71, ал.1 от КТ прекратявам трудов договор.
-На лицето да се изплатят следните обезщетения:
=На основание чл.224, ал.1 от КТ за неизползван годишен отпуск в размер на 0 дни - 0лв.
=Обезщетението по чл.222, ал.1 от КТ, се определя след представянето на необходимите документи.
Днес от НОИ ме върнаха, защото тази заповед за освобождаване с ч.л 71 и този по-долу чл.222 били в разрез един с друг.
В този случай, ако грешно са я написали имам ли право по чл.222 да си получа обезщетението, в рамките на 1 месец (както е по КТ) или не. Да, бях в изпитателен срок, но щом са го отбелязали как трябва да постъпя? И вторият ми въпрос е, какви са необходимите документи по този чл. 222, както са описали, че трябва да представя?

За да имате право на обезщетение по чл.222 ал.1 КТ трябва трудовият Ви договор да е прекратен въз основа на чл.328 ал.1 КТ да е съкращение, т.е. уволнение по една от следните причини:
 -закриване на предприятието или на част от него;
 -съкращаване в щата;
 -намаляване обема на работа;
 -спиране на работата за повече от 15 работни дни;
 -отказ на работника или служителя да последва предприятието или неговото поделение, в което той работи, когато то се премества в друго населено място или местност;
 -заеманата от работника или служителя длъжност трябва да бъде освободена за възстановяване на незаконно уволнен работник или служител, заемал преди това същата длъжност.
здравейте,
имам въпрос относно декларацията по чл.55 ал.1 в нея следва ли да се включват и удържаните авансови данъци за управител (по ДУК)
не се посочва авансовият данък върху доходи на лице, получаващо доходи по договор за управление и контрол,  тъй като за целите на ЗДДФЛ това са доходи от трудово правоотношение т. 26, б. “з” и “и” от § 1 на ДР на ЗДДФЛ
За да Ви заверят осигурителната книжка трябва дължимите осигурителни вноски да бъдат ефективно внесени, за давностния срок е пет години- Чл. 171. (1) Публичните вземания се погасяват с изтичането на 5-годишен давностен срок, считано от 1 януари на годината, следваща годината, през която е следвало да се плати публичното задължение, освен ако в закон е предвиден по-кратък срок.
Не се обявява анекса в ТР , принципно и самият ДУК нямате задължение да го публикувате в АВ. Това са договорни отношения между дружеството и управителя
Дт с дан. основа - на разход, стока - където трябва да си отиде доставката по фактурата
Дт отложен дан. кредит със сумата на ДДС
КТ доставчици или каса

Като решиш да ползваш кредита:
Дт 4531/ КТ отложен дан. кредит - пак със съответната аналитичност по № на фактури, клиент, ДО и т.н

Поне при мен на програмата ,кояро ползвам става
Разглеждайки Експертис попаднах на подобно на Вашето питане :
Авансово облагане на доход от наем

05.03.2013

Отговаря Лорета ЦВЕТКОВА – данъчен експерт

  Въпрос: Юридическо лице сключва договор за наем с физическо лице - земеделски производител, регистриран по ЗДДС. Ще се издава ежемесечно фактура с ДДС, въпросът е ще се дължи ли авансов данък съгласно ал. 4 на чл. 44 от ЗДДФЛ от юридическото лице?



Отговор: На основание чл. 29а, ал. 1 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) облагаемият доход от стопанска дейност на регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност физически лица, които са регистрирани като тютюнопроизводители и земеделски производители, се определя по ред, идентичен с прилагания за едноличните търговци. За целите на цитираната разпоредба „доход от стопанска дейност на физически лица” е доходът от дейността за производство на преработени или непреработени продукти от селско стопанство, с изключение на доходите от производство на декоративна растителност, на физическите лица, регистрирани като тютюнопроизводители и земеделски производители, които не са търговци по смисъла на Търговския закон. Доколкото доходите от наем на физическото лице не са свързани с дейността му по производство на преработени или непреработени продукти от селско стопанство, предвид цитираната дефиниция, те не следва да се включват в облагаемия доход по чл. 26, ал. 1 от ЗДДФЛ. Наличието на регистрация по реда на Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС) не променя характера на дохода на физическото лице за целите на облагането му с данък по ЗДДФЛ.

Облагаемият доход от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на движимо или недвижимо имущество се определя по реда на чл. 31, ал. 1 от ЗДДФЛ, т.е. като придобитият доход се намалява с 10 на сто разходи. В тези случаи доходът се облага авансово по реда на чл. 44 от същия закон. Съгласно чл. 44, ал. 4 от ЗДДФЛ, когато платецът на дохода от наем или друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество е предприятие, както е и в конкретния случай, размерът на данъка се определя и данъкът се удържа от платеца на дохода при изплащането му. В тези случаи размерът на дължимия авансов данък се определя, като облагаемият доход по чл. 31 от ЗДДФЛ се умножи по данъчна ставка 10 на сто. Следователно ангажиментът за авансовото облагане на дохода от наем в конкретния случай е на юридическото лице – платец на дохода. Това задължение не се отменя, когато физическото лице (наемодателят) е регистрирано по ЗДДС и в тази връзка е задължено да издава данъчен документ по смисъла на този закон.

Имайте предвид, че на основание чл. 45, ал. 4 от ЗДДФЛ за изплатения облагаем доход и за удържания данък по реда на чл. 44, ал. 4 юридическото лице е задължено да издаде сметка за изплатени суми и служебна бележка, които се предоставят на физическото лице. Документът се издава от платеца и когато е издаден данъчен документ по ЗДДС от наемодател – физическо лице, регистрирано за целите на ДДС. В този смисъл е и указание УК-2/23.03.2011 г., издадено от министъра на финансите.
За данъка : 420  лева  - осигуровките 123,06 = 296,94лв х 10%  и м.Април има 30 дни  :on_the_quiet:
ГФО се публикува в АВ, а не в НСИ или НАП , в НАП ще си подадете до 30.04 ГДД и ГОД /Годишен отчет за дейността/ , а относто ГФО :

Чл. 40. (*) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) Предприятията публикуват годишния си финансов отчет и консолидирания си финансов отчет, годишния доклад за дейността и годишния си консолидиран доклад за дейността, приети от общото събрание на съдружниците/акционерите или от съответния орган, както следва:

1. чрез заявяване и представяне за обявяване в търговския регистър публикуват:

а) едноличните търговци - в срок до 31 май на следващата година;

б) дружествата с ограничена отговорност - в срок до 30 юни на следващата година;

в) всички други търговци по смисъла на Търговския закон - в срок до 31 юли на следващата година;

2. чрез заявяване за вписване и предоставянето им в Централния регистър при Министерството на правосъдието при условията и по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел публикуват юридическите лица с нестопанска цел, определени за осъществяване на общественополезна дейност - в срок до 30 юни на следващата година;

3. чрез икономическо издание или чрез интернет публикуват останалите предприятия - в срок до 30 юни на следващата година.

.......

(8) (Доп. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) Алинеи 1 - 7 не се прилагат за бюджетните предприятия, eдноличните търговци, чиито годишни финансови отчети не подлежат на задължителен независим финансов одит, както и когато в закон е предвидено друго.
 
Предприятия, прилагащи облекчена форма на финансова отчетност не подлежат на задължителен одит и те са са предприятията, които в текущата или в предходната година не надвишават показателите на два от следните критерии:
1.балансова стойност на активите към 31 декември - 1,5 млн. лв.;
2.нетни приходи от продажби за годината - 2,5 млн. лв.;
3.средна численост на персонала за годината - 50 души


Ако не подлежите на независим одит не публикувате ГФО в АВ :)