:hi: Привет , поради причината, че собственикът на фирмата не знае къде е сложил фактурите за ток за доста месеци от началото на годината ходих в ЧЕЗ и от там срещу заплащане ти издават фактура за съответния месец , на която пише копие . Никъде няма вярно с оригинала. И аз съм си ги включвала в дневника за покупките. Но днес нещо почна да ме гложди това, че няма текст вярно с оригинала да не стане някакъв проблем
чл.58, ал.2 от ППЗДДС.
При изгубване, унищожаване или кражба на оригинала на документ регистрираното лице може да упражни своето право на приспадане на данъчен кредит, като уведоми за това териториалната дирекция на Националната агенция за приходите по регистрацията си и осигури фотокопие от екземпляра на издателя на документа, заверено от него с подпис и печат, което да съхранява в счетоводството си.

Да входирам ли уведомление до НАП и има ли значение кога, защото съм изпуснала срока от 24 часа отдавна?
Да трябва да подадете ГДД по чл.50 ЗДДФЛ , съотвеъното приложение и да попълните таблиците за определяне на окончателния размер на осигурителния доход. Също така трябва да приложите и Служебната бележка по чл.42 ЗДДФЛ,която работодателя Ви би следвало да Ви е издал при напускане.
От началото на годината не са плащани осигуровки, заплатите им се дават както се вика под масата .
От датата от която неплатената отпуска вече не се зачита за трудов стаж при подаване на Декларация обр. 1 за лицето в полето "вид осигурен" се посочва код 28 и само здравната осигуровка. Ако се получи в един месец да имаме два периода / с и без стаж/ подаваме два записа за лицето.
 :hi: Лице работещо при работодател ,който не плаща осигуровките на работниците си напуска. Иска да му се издаде служебна бележка по чл.45 за доходите , но според мен нямаме право да му издадем, защото тази бележка се издава за реално изплатени доходи. Сега трябва да му се издаде бележка ,че за 2012г. няма доходи . Когато се внесат осигуровките за 2012 год., тогава трябва да се издаде бележка за доходите по чл.45 ЗДДФЛ . Правилно ли мисля  :hmmm:
Ако възнаграждението се изплаща всеки месец значи се подава всеки месец Д6
Според мен ДОД се удържа и внася всеки месец. Относно Д1 и Д6 пак според мен : декл.6 се подава помесечно и  се  посочва само удържания данък. До 30.04 се подава обща Д6 с код 13
А в декл. 1, освен осигурителен доход и всички останали клетки, трябва да има облагаем доход, дод и нетно вънаграждение, което е равно на осигурителния доход.

Това според мен, да кажат по запознатите с въпроса дали е така :)
А ако лицето не си е ползвало отпуска за 2011г. и са прехвърлени 10 дни за през 2012г. тези 10 дни се погасяват по давност в края на 2013г нали така
Ако лицето е собственик, който минава от СОЛ към ДУК, това не се вписва в АВ. Прекратява се СОЛ с ОКд5 и промяната се отразява в подаваните Д1 и Д6.
Ако дружеството назначава управител, извън състава на съдружниците, който да го представлява и управлява на основание на сключен договор за управление, то тогава се вписва това обстоятелство, а не самия договор.
За пореден път благодаря :)
Да попитам и аз , не е точно по темата но Догаворът за управление и контрол трябва ли да се впише в АВ ако лицето до сега е дило примерно СОЛ и сега минава на ДУК?
Здравей alfa,
Нищо не бъркаш. По-горе пасат е имал предвид, че просто някои програми са настроени така, че не включват такива покупки в дневника. Ако тази, на която работиш я включва, но без право на кредит, не е грешка. :smile1:


 :give_rose: :air_kiss: Мерси
Здравейте на мас всеки месец една фирма ни носи фактура +  приходна квитанция към нея  от общината за разполагане на маси на общински терен, общината е регистрирана по ДДС по издадената фактура е без начислено ДДС, аз я включвам в дневник покупки и посочвам ,че е без право на данъчен кредит по чл.82 .  Я кажете да не въркам нещо.
Намерих отговор на въпросите си , дано да помогнат на някой със същите питания

1. Стажа се заверява върху реалия доход,който е реализиран, ако е внасяно авансово върху повече надвнесените осигуровки се възстановяват.

2. Ако сме ЕООД или ООД  и нямаме доход на други основания , които да са причина да подаваме декларация по ЗДДФЛ и справките за изравняване на осиг. доход  окончателния размер на месечния осигурителен доход остава минималният осигурителен доход определен със ЗБДОО спрямо реализираните доходи от предходната година/ т.е ако според закона трябва да се осигуряваш авансово на 420лв, не може по свое желание да си внасяш върху 1000лв, надвнесените осигуровки се възстановяват  или прихващат/ Ако собственика иска да се осигурява върху по-голяма сума варианта е да бъде на Договор за управление и контрол.

Ето и тълкуванията от

Скрит текст :

Скрит текст :
Здравейте случаят е следния:
1.ЕТ- осигуровките са внасяни върху 550лв/толкова си е избрало лицето/ и има облагаем месечен доход от 480лв , в осигурителната книжка кой доход записвам 550  или 480 ? Задължително ли е надвнесените осигуровки да се възстановят тъй като лицето иска да има по-голями вноски за фонд Пенсии.

2. Ако съм ЕООД и съм избрало да се осигурявам примерно върху 1000лв. и нямам доходи от други основания пак ли се възстановяват надвнесените осигуровки спрямо дохода?
Д1 и Д6 не се подават когато лицето е самоосигуряващо се
ако е осигурено, се подават
не сте уточнила ;)

Д1 и Д6 не се подават :

1. когато лицето на което се изплаща възнаграждението е самоосигуряващо се лице , декларирало това с писмена декларация.То е длъжно само да си внесе дължимите осигуровки и данък.
2. Когато сумата по договора след приспадане на нормативно присъщите разходи се получи под МРЗ и лицето не е осигурено на друго основание. Тогава се дължи само 10% ДОД.
А заплатата сме я определили на 80лв /320:4/ и си е постоянна всеки месец , ох хич не съм наясно с този чл.114 , добре че ми помогна иначе  :no:
Сега за Октомври месец , правя му картона на лицето в програмата и нещо се оплетох , иначе законоустоновеното работно време му е 7часа с МОД 345лв.
Имам още едно питане  :blush: относно сумата на МОД-а , за професията е 345лв, сега като ще работи 5 дни в месеца по 7 часа на ден получавам МОД 86.25лв, но нещо не съм сигурна че е така ?