:hi: Здравейте компанията. Дойде една фирма, която искда да й бъде публикуван ГФО-то за 2011 год. в АВ
Аз се явявам приносител да данните. Доколко си спомням по електронен път могат да публикуват годишни отчети търговецът и съставителите (счетоводителят, изготвил и подписал годишният отчет), както и адвокати, като за целта те трябва да са изрично упълномощени и да притежават електронен подпис.
Значи аз като приносител не мога. Следователно трябва да ръка да се носят искам да Ви попитам това ли е пълният списък документи:
- Заявление за обявяване на го
дишни финансови отчети, образец Г2;
 
- Годишен финансов отчет;
 
- Протокол от решение на управляващия орган;
 
- Декларация по чл. 13 ал.4 от ЗТР (Декларация относно истинността на заявените за вписване обстоятелства и приемането на представените за обявяване актове). ;
 
- Документ за внесена държавна такса.

- Декларация по чл. 13 ал. 5 от ЗТР;
 
- Изрично писмено пълномощно от заявителя към приносителя за подаване на Заявление за обявяване на годишни финансови отчети, образец Г2. Пълномощното трябва да е нотариално заверено.
 
- Заявление Г2 също трябва да е с нотариална заверка на подписа.

Декларация по чл. 13 ал. 5 от ЗТР аз ли трябва да я разпиша? и на Г2 ,което трябва да е нотариално заверено пак търговеца ли се подписва?
Намерих това относно запитвания към НАП

Правно основание

Данъчно-осигурителен процесуален кодекс (ДОПК)

Закон за Националната агенция за приходите (ЗНАП)

Характеристика
Предоставянето на отговори и становища при писмени запитвания, свързани с прилагане на законодателството цели повишаване нивото на информираност на клиентите на Националната агенция за приходите (НАП) и данъчно-осигурителната култура.
По този начин се реализира правото на задължените лица да получават информация, както и разясняване на данъчното и осигурително законодателство и процедурите за неговото прилагане.

Процедура по извършване на административната услуга

1. Компетентен орган
Компетентни да предоставят отговори и становища са териториалните дирекции на Националната агенция за приходите (ТД на НАП) по постоянен адрес на физическото лице, включително едноличните търговци (ЕТ), по седалище или адрес на управление – за юридическите лица и неперсонифицираните дружества; дирекциите "Обжалване и управление на изпълнението" (ОУИ) и централно управление (ЦУ) на НАП. Независимо къде са постъпили запитванията, те се препращат за отговор или становище до съответната структура, съгласно определените нива на компетентност.

2. Заявител
Всяко физическо или юридическо лице, желаещо да получи информация и разясняване на данъчното и осигурително законодателство и процедурите за неговото прилагане.

3. Необходими документи
Заявителят следва да подаде писмено запитване. Могат да се прилагат и документи, свързани с изясняване на въпроса или казуса.

4. Вътрешен ход на административната услуга
Срокът за предоставяне на отговор е 30-дневен, считано от датата на постъпването на писменото запитване в съответната структура, компетентна да изготви отговора/становището.
За отговор се приемат писмени запитвания, съобразени с разпоредбата на чл. 85 ДОПК, които съдържат следните, идентифициращи подателя данни:
- за физическите лица – трите имена, ЕГН (личен номер на чужденец), а за ЕТ и номер по БУЛСТАТ и наименование на регистрираното лице; постоянен адрес или за ЕТ – вписан в регистър БУЛСТАТ друг адрес за кореспонденция;
- за останалите регистрирани в регистър БУЛСТАТ лица – наименованието (фирмата) на лицето, ЕИК по БУЛСТАТ, адрес на управление (по място на извършване на дейността) и адрес по чл. 8 ДОПК.
В случай, че тези изисквания не са изпълнени, подателят се уведомява да отстрани нередностите в 7-дневен срок от получаване на обратната разписка. Когато нередностите не бъдат отстранени в срок, запитването не се разглежда.
Въпроси, подадени повторно от същия клиент, по които е изразено становище от компетентното ниво на приходната администрация, се връщат на подателя без да се разглеждат, освен ако се посочват нови факти и обстоятелства.
Не се изготвя отговор/становище на писмено запитване, когато се поставят въпроси, свързани с неприключило производство, в което клиентът е страна. В тези случаи запитването се връща на подателя, без да се разглежда, като причините се посочват в придружително писмо.
Поставените въпроси, които не са от компетентността на приходната администрация, се изпращат за отговор на компетентния орган.
Всички запитвания, които са анонимни или не са подписани, не се разглеждат.
Всички неясно формулирани въпроси се връщат на клиента, за изясняване.
Отговорът на запитвания по електронната поща, когато са спазени всички изисквания за електронна кореспонденция и са подписани с електронен подпис, се изпраща по електронен път.
Независимо от начина, по който постъпват всички запитвания се регистрират.
В зависимост от предмета и обхвата на въпросите, се изготвя отговор или запитването се препраща по компетентност на съответните нива, определени със заповед на изпълнителния директор на НАП.
След като бъде подписан и изведен, отговорът/становището се изпраща на лицето по начин, посочен от него.
 От писмо на НАП : "Понятието "стаж в областта на счетоводството" включва в себе си всички извършвани дейности или изпълнявани функции, които са пряко свързани с организацията, методологията и осъществяването на счетоводството на предприятия.
Съответният стаж следва да бъде доказан с трудов или осигурителен документ. "

Според мен осигурителната книжка би следвало да се счита за доказателство
За периода на неплатен отпуск за отглеждан ена дете до 8 годишна възраст не се дължат осигурителни вноски за пенсия. За този период се дължат само здравни осигуровки за сметка на работодателя.
Според наредбата:
1. Правото за получаване на допълнително трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит възниква при придобит трудов стаж и професионален опит не по-малък от една година (чл.12, ал. 9);
2. Размерът на допълнително трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит се изменя на период, не по-малък от една година придобит трудов стаж и професионален опит (чл.12, ал. 10);
3. Конкретният размер на допълнителното възнаграждение се определя на база на минимален размер, който е определен с ПМС №147/29.06.2007 г. и е 0.6% за всяка година трудов стаж и професионален опит;
4. Това възнаграждение се заплаща за действително отработено време в рамките на съответната месечна продължителност на работното време само по основното трудово правоотношение, а при непълно работно време - по всеки отделен трудов договор, до допълването им до съответната месечна продължителност на работното време (чл.12, ал.8
Наредбите са написани за да се четат и прилагат и ти го правиш!  :thumbup: Не виждам основание да се съмняваш в себе си.  :smile1:

Влияят ми разни чужди мнения , но щом от теб имам вдигнат палец съм ОК.  :give_rose:
 :hi: Здравейте, обръщам се към Вас за мнение по въпроса кога трябва за собственика на ООД, който не си плаща осигуровките да му се подава Д1? Ходих 2 пъти в НАП  да питам и двата пъти ми казват различни неща. Съмнението ми е от това че 3-ма счетоводители  в аналогичен случай ми казват че те си му подават Д1 заедно с Д1 на лицата по трудови договори  :blink:
Не знам, аз изхождам  от Наредба Н-8: от самоосигуряващите се лица:
а) не по-късно от 10 дни след внасянето на дължимите авансово осигурителни вноски за съответния месец;
и подавам Д1 и Д6 в края на месеца само за работниците . На господина ще му подам Д1 до 10 дни след като си заплати дължимите осигуровки. Кажете и Вие ....
От първия ден за бременност и раждане се зачита 8 часов работен ден и трябва да се оправи в Д1.Имах такава корекция за майка по предписание на НОИ.

т.е от началото на 45 дневния болничен преди раждането , така ли :) ?
 :hi:   Съгласно чл. 209, ал. 1 от ЗКПО, не се облагат с данък социалните разходи по чл. 204, т. 2, буква “б” от ЗКПО в размер до 60 лв. месечно, предоставени под формата на ваучери за храна на всяко наето лице, когато са налице едновременно следните условия:

    1. Договореното основно месечно възнаграждение на лицето в месеца на предоставяне на ваучерите е не по-малко от средномесечното му договорено основно възнаграждение за предходните три месеца;

    2. Данъчнозадълженото лице няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към момента на предоставяне на ваучерите;

    3. Ваучерите са предоставени на данъчнозадълженото лице от лице, получило разрешение за осъществяване на дейност като оператор от министъра на финансите, въз основа на конкурс;

    4. Сумите по предоставените ваучери, изплатени от данъчнозадълженото лице на оператора, може да се използват само за разплащане по банков път с лицата, сключили договор за обслужване с оператора, или за възстановяване на данъчнозадълженото лице до размера на номиналната стойност на ваучерите, в случаите, когато същите не са използвани;

    5. Лицата, с които операторът е сключил договор за обслужване на наетите лица, са регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност.

 Ако са  изпълнени  всички условия на Закона, но раздадените ваучери са на стойност над 60 лева месечно- в този случай върху разликата над 60 лв. се дължат осигурителни вноски и данък.
20:12= 1,67:31 дни през август= 0.054х 8 календарни дни/ щом е напуснало на 09.08/ = 0.4301<1 т.е според мен за август не му се полага отпуск и би следвало за иплатите 12 дни
Здравейте, а може ли ДОД  да си го внася наемодателя ( физическо  лице ) и той да си пуска и декларацията, като наемател ( ЕООД ) аз ли трябва да му плащам данъка


http://www.nap.bg/page?id=269 вижте тук подробно е описано за доходите от наем
Относно това дали за лице работещо по чл.114 КТ се внасят осигуровки за ОЗМ :

Съгласно чл. 114 от КТ трудов договор може да се сключва и за работа през определени дни от месеца, като това време се признава за трудов стаж.Осигуряването зависи от това дали тези дни са повече или по-малко от 5 работни дни през календарния месец.
Съгласно чл. 4, ал. 1, т. 1 от КСО задължително осигурени за общо заболяване и майчинство, инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт, трудова злополука и професионална болест и безработица са работниците и служителите, наети на работа за повече от пет работни дни, или 40 часа, през един календарен месец.
Съгласно чл. 4, ал. 2 от Кодекса за социално осигуряване работниците и служителите, наети на работа при един или повече работодатели за не повече от 5 работни дни (40 часа) през календарния месец, се осигуряват задължително за инвалидност, старост и смърт и за трудова злополука и професионална болест.
Следователно само когато договорът по чл. 114 от КТ е сключен за повече от 5 работни дни се провежда и осигуряване за общо заболяване и майчинство по реда и при условията на КСО.
докато е работило по чл.114 не му е внасяно за фонд ОЗМ, защото е работило до 40 часа месечно единствено тр. правоотношение. Следователно, не би следвало да има право на обезщетение за болничен докато не навърши 6 мес. осиг стаж за всички осиг. рискове

Относно обезщетението, дори лицето да няма 6м. стаж вие пак сте длъжни да му изплатите 70% обезщетение за първите три дни
По чл.114 също подлежат на осигуряване за фонд ОЗМ

 
Скрит текст :
 Носи ми болничен за 6 дни. Няма 6 мес. осиг. стаж- няма право на обезщетение.  Внасят ли се ЗО за времето, в което е в болнични 4.8%?

Въпреки,че няма 6 месеца осиг. стаж за фонд ОЗМ, Вие сте длъжни на му платите обезщетение за първите 3 дни от болничния. За първите три дни от болничния се начисляват всички осигуровки/ за сметка на работодателя и за сметка на работника/ без да се удържа ДОД. За дните след третия се начислява само здравна осигуровка за сметка на работодателя 4.8% в/у 420лв. 
Лице,което работи на основен трудов договор и на договор за допълнителен труд при друг работодател се пенсионира и се освобождава и от двете места. Обезщетение за пениониране следва ли да се изплаща и от вторият работодател? Според мен само по основното правоотношение му се дължи, но за по-сигурно да Ви попитам :)

-Освен че "управлява" отговаря за транспортната дейност-има документ за компетентност - за тази дейност няма изричен трудов или друг договор


Нямаше ли изискване правоспособното лице, притежаващо документ за компетентност задължително да бъде назначено на договор, без значение дали е собственика на фирмата или не ?
Ето още неща по темата, чудя се защо няма нито един нормативен акт, в който черно на бяло да е разяснето за момента с назначаването на прокурист ....

ЕТ в майчинство може и без прокурист

« -: 27 Август 2011, 19:10 »



Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е


№……………………        2011г.        гр.Варна


В българското позитивно право липсва правна норма, която задължава майките, регистрирани като еднолични търговци и самоосигуряващи се лица, да сключват договори за прокура като единствено доказателство, че временно са прекъснали търговската си дейност за да отглеждат малките си деца. Поради това съдебната практика се беше насочила към доказване на това обстоятелство с декларация по чл.1 ал.2 от Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица, но с пар.2 т.1 от ПМС № 332/30.12.2009г. за изменение и допълнение на цитираната наредба в ал. 2 на нейния чл. 1 е добавено изречение последно, което гласи така: "Декларация за прекъсване на дейността не се подава за периодите по чл.9 ал.2 т.5 от КСО. Следователно с това изменение по нормативен път е отречена установената дотогава съдебна практика.

В случая видно от представеното с преписката нотариално заверено пълномощно жалбоподателката е възложила правата на търговски пълномощник по смисъла на чл.26 ал.1 от ТЗ на своя съпруг Р. С. П.. След като жалбоподателката не може да работи във фирмата, поради това, че отглежда детето си въпрос на нейно лична преценка е това под каква форма ще се осъществява управлението на фирмата през времето на нейното отсъствие. В случая тя е избрала именно фигурата на търговския пълномощник, а не на прокурист, давайки пълномощно на своя съпруг.

Предвид гореизложеното, съдът намира, че жалбата се явява изцяло основателна и следва да се уважи като се отмени обжалвания РА, с който на жалбоподателката са установени  задължения за задължителни осигурителни и здравни вноски, както следва:  http://www.admcourt-varna.com/site/files/Postanoveni-zakonni-aktove/2011/06-2011/0261d810/82961511.htm


Действащото българско законодателство не задължава едноличния търговец, прекъсващ трудовата си дейност поради определено правно значимо събитие, да установява това обстоятелство с договор за прокура по чл. 21, ал. 1 от ТЗ

Първоинстанционният административен съд законосъобразно е приел, че не намира нормативна опора изискването на органите на РУСО, гр. Бургас, за задължително учредена прокура по чл. 21 от ТЗ за управляване на предприятието на едноличния търговец през периода, през който лицето не осъществява трудова дейност поради отглеждане на малко дете. Едноличният търговец не е ограничен от закона в правото му сам да определи по какъв начин ще функционира предприятието му през времето, когато той самият не може лично да го управлява по обективни или субективни причини. В разглеждания случай е установено, че едноличният търговец е упълномощил по реда на чл. 26 от ТЗ търговски пълномощник с правото да извършва в пълен обем всички действия, свързани с представителството и дейността на фирмата- http://www.sac.government.bg/court22.nsf/83242668fb769a0dc225665e003f7247/102a24556c6f6bc3c22579d5003ad9d1?OpenDocument
Свои и аз има доста неща, които не знам по темата, затова преди малко реших да пиша въпрос в сайта на НОИ, сега ще видим кога и какво ще отговорят  :hmmm:
Относно майчинството: отпуск за бременност и раждане в размер на 410 дни може да се прехвърли само на таткото при брак или ако живеят в едно домакинство. Отпускът за гледане на дете може да се прехвърля със съгласието на майката (осиновителката)  на бащата (осиновителя) или на един от техните родители, когато работят по трудово правоотношение.

Но предполагам тези неща ти си ги знаеш, дано тякой дето е по-запознат с материята да се включи :)