Toчно  :good:

и аз съм за Б  :smile1:

Пъпешче, то няма друг вариант - чрез дружеството трябва да са, защото само така могат да се приспадат при определяне на данъчната основа.

(2) (Доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Месечната данъчна основа се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с удържаните от работодателя задължителни осигурителни вноски, които са за сметка на физическото лице, по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване или за задължително осигуряване в чужбина. Месечната данъчна основа на самоосигуряващи се лица за доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, буква "и" от допълнителните разпоредби се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с авансово внесените чрез дружеството осигурителни вноски, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за своя сметка по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване.
Здравейте , пак ще помоля ако някои колега има достъп до тази статия , ако може да я качи  :blush:

http://zakonnik.bg/document/view/qanda/148144/5260012
зависи от стойността на офис обзавеждането , може да се третира и като ДМА .
http://www.nssi.bg/benefits/insurance/1913-singlel


от линка:

" . Срок, в който самоосигуряващите се лица могат да променят вида на осигуряването си:

Срокът, в който самоосигуряващите се лица могат да променят вида на осигуряването си, е до края на януари на съответната календарна година. В течение на годината видът на осигуряването не може да се променя, дори и в случаите, в които самоосигуряващите се прекъсват и възобновяват дейността си или започват нова трудова дейност като самоосигуряващи се (чл. 1, ал. 3 и ал. 4 от НООСЛБГРЧМЛ)."


 :good: :good:
Видът на осигуряването на самоосигуряващите се лица може да се променя за всяка календарна година, ако е подадена декларация по утвърден образец от изпълнителния директор на НАП. Срокът за това е 31 януари на съответната година.
 :give_rose: :give_rose: Благодаря ти,  много ми помогна .
Здравейте , ще бъда благодарна ако някой има абонамент и ми предостави тази статия :
 http://zakonnik.bg/document/view/qanda/147415/0
Здравейте, ще си позволя да ползвам темата, макар въпросът ми да е малко по-различен.
Работя по трудов договор и ме осигуряват на доход над максималния за 2015г. Регистрирах преди няколко дни ЕООД. Трябва ли да подавам в НАП и ОдК5 независимо, че няма да дължа осигуровки?
Предварително благодаря на всички отзовали се!

Да , следва
Какъвто и доход да има лицето като ЗП , след като няма други доходи подлежащи на изравняване си остава на минимума 420 лева. Дохода като ЗП не участва . Ето и едно становище на НАП :)
Скрит текст :
Аз ги приспадам.

Аз също  , и ако в ООД -то не е получил доходи не попълвам Таблици 1 и 2 .
Да , следва да включите в справката изплатения доход на адвоката http://www.trudipravo.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=2078:schet201310&Itemid=35
Не знам да има все още някаква процедура за тези, постъпващи за пръв път на работа. Актуална си е, мисля, старата процедура - ДЗПО и оттам НОИ разпределя.

 :good: Точно така , само че НАП разпределя.
Здравейте, фирмата е закупила компютър и стоки от физическо лице.Заприходени са в склад. Трябва ли да се подават данни в справката по чл.73. Съответно физическото лице, според мен не е задължено да подава годишна декларация, но моля и за вашето мнение, трябва ли да подава ГДД?

Да , прочетете указанието за попълване на Справката по чл.73 ЗДДФЛ.
За можене може , но гледайте след това в ГДД лицето да декларира годишен доход, който ще покрие авансовия месечен осигурителен доход , защото иначе Вие може и на 2000 да решите да внасяте , но ще се зачете минимума за лицето съгласно ЗБДОО .
Аз пък си нося всички документи, за всеки случай - я неполучен болничен ще поискат, я флашката ще се счупи... не ми се ходи пак. Ако не ги искат ползвам гръбчето за драскане :)
  :good: и аз съм на този принцип на работа.
Пак благодаря!
И аз така мисля, но гледах, че миналата година нищо не са декларирали, не знаех въобще, че има такива суми, а на всичко отгоре са ми изпратили и бележка без подпис и печат на фирмата.
Значи си попълвам колона 3 на таблиците и Приложение 1, а също и прикачвам файл със служебната бележка, и приключвам ....

Да , но в колона 3 на Таблица 1 и 2 се вписва месечния осигурителен доход на лицето по ТД , така че ако нямате от къде да го видите изискайте служебна бележка с месечния осигурителен доход.
Ох, ще ме "навиете" да коригирам.

Лорета Цветкова – главен експерт в НАП
Данъци
   В сп. „Счетоводство +”, бр. 5/2011 г. Лорета Цветкова – главен експерт в НАП, отговаря на въпроса: Как да се декларират разходи на дружество в справката по чл. 73 от ЗДДФЛ, изплатени на нотариуси, за които е издадена сметка/фактура от нотариуса? Едните са с БУЛСТАТ и ДДС № (ЕГН на нотариуса), другите също с БУЛСТАТ, но ДДС № е не ЕГН, а БУЛСТАТ - това е нотариална кантора, но печатът и в двата случая е на физическо лице - съответния нотариус и неговия номер. В кол. 4 на справката по чл. 73 от ЗДДФЛ кое се записва - ЕГН или БУЛСТАТ на нотариуса? Трябва ли да се декларира изобщо вторият вид сметка/фактура от описания казус, след като няма ЕГН, а само БУЛСТАТ (ЕИК) с ДДС № и ако да - БУЛСТАТ ли се вписва?
На основание чл. 73, ал. 1 от ЗДДФЛ дружеството е длъжно да изготви справка по образец за изплатените доходи на физически лица през данъчната година. В справката не се включват само доходите, изчерпателно изброени в чл. 73, ал. 2 от закона, а именно изплатените доходи от:
• трудови правоотношения;
• задължително социално осигуряване и
• доходите на чуждестранни физически лица, подлежащи на деклариране по реда на чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ.
Нотариусите са физически лица, упражняващи свободна професия по смисъла на § 1, т. 29 от допълнителните разпоредби на ЗДДФЛ, поради което изплатените от дружеството доходи следва да се включват във въпросната справка.
Имайте предвид, че нотариалната кантора е само мястото, където нотариусът осъществява
дейността си - там се помещават канцеларията на нотариуса и служебният му архив, но данъчно задължено лице е физическото лице - упражняващо свободна професия като нотариус.
Актуалният образец на справката по чл. 73, ал. 1 от ЗДДФЛ е утвърден от министъра на финансите със Заповед № ЗМФ-1806 от 22.12.2010 г. и е обнародван в „Държавен вестник", бр. 1/04.01.2011 г. В колона 4 на посочения образец е предвидено като възможност да се вписва и ЕИК (в т.ч. и БУЛСТАТ), когато платецът на дохода не разполага с информация за ЕГН на физическото лице - притежател на изплатения доход.
По смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Закона за нотариусите и нотариалната дейност нотариалната такса е възнаграждението, което се заплаща на нотариус за извършената услуга. Това възнаграждение именно следва да се посочи в справката за изплатени суми по чл. 73, ал. 1 от ЗДДФЛ - разбира се, без начисления ДДС, когато нотариусът е регистрирано по ЗДДС лице.
Здравейте,
Когато самоосигуряващ се ЕТ има доходи от трудови правоотношения и в служебната бележка пише, че данъка удържан до 31. януари на следващата година, следва ли да се попълва и Приложение 1 на ГДД и да се включват доходите в таблица от 1 и 2 от справката?
Благодаря!

Да , принципа е че се декларират всички видове придобити доходи от лицето през данъчната година.