От мен да :) съответно да се подсигурите с някакво доказателство , че предаването на автомобила за ползване ще стане извън БГ.
Нещо не се разбира от въпросът Ви какво точно правите ? Ако закупувате стока от Гърция , то Вие имате ВОП и би следвало да имате издадена на Вашата фирма фактура , а не Вие да издавате?
Това е един вид самофактуриране от страна на шведската фирма за извършената от Вас услуга , или казано па друг начин пращат ви информация за това каква сума Ви дължат и съответно трябва да се издаде приходна фактура от Ваша страна за тази сума за извършената към тях транспортна услуга. Издавате фактура , осчетоводявате 411/702 и прикрепяте към фактурата кредитната нота.
Ограничението за 180 дни важи само за ведомствата.
Нали сумата за първите три дни от работодател се изчислява на база на брутното възнаграждение на работника за месеца, в който възниква временната неработоспособност , тъй като болничния е възникнал през Септември , затова и база би трябвало да е БТВ за Септември
За потвърждение на моето становище да попитам и тук :)

Лице има представен болнични за 3 дни - 2 през Септември и 1 през Октомври. Със заплатата за Септември са му изплатени 70% от работодателя за 2 дни на база БТВ за месец Септември. Остава да му се изплати 1 ден.

Сега носи нов болничен за 4 работни дни - 3 от работодателя и 1 от НОИ.

Получава се , че със заплатата за м.Октомври трябва да му се изплати:

1. 1 ден от работодателя остатък от предишния болничен , с база за изчисляване БТВ за м. Септември.
2. 3 дни от работодателя за новия болничен с база за изчисляване БТВ за м. Октомври.

Правилно :) ?
Документиране и отчитане на доставките Чл. 97а. (Нов – ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) (1) Доставките на стоки и/или услуги, описани в приложение № 2 от закона, се посочват в колона 8а "Доставка по чл. 163а от ЗДДС" на отчетните регистри по чл. 124 от закона със: а) код "01" за доставки на стоки и/или услуги по част І на приложение № 2 от закона; б) код "02" за доставки на стоки по част ІІ на приложение № 2 от закона. (2) Регистрирано лице, което извършва доставка по ал. 1, посочва в издадената фактура и известията към нея като основание за неначисляване на данъка "обратно начисляване по чл. 163а, ал. 2 ЗДДС". (3) Лицето по ал. 2 отразява издадените фактури и известията към тях в дневника за продажби, като не попълва колони 10 и 12, когато получателят по доставката е регистрирано лице. (4) Регистрираното лице, което е получател по доставките по ал. 1, отразява издадените протоколи по чл. 117 или чл. 163б, ал. 1, т. 2 от закона, като задължително посочва: а) данъчната основа в колони 9 и 14, съответно данъка в колони 10 и 15 на дневник за продажбите; б) данъчната основа в колони 9, 10 или 12 и начисления данък в колони 11 или 13 на дневника за покупките. (5) Регистрираното лице, получател по доставките по ал. 1, отразява получената фактура и известия към нея в дневника за покупките, като попълва само данните в колони от 1 до 8а на дневника за покупките.

Точно и ясно е записано в кои колони се попълват протоколите и фактурите.
Тогава текстът, който копирах вече два пъти, е неверен. Няма как лицето да е и/или получател по доставка и да попълва колона 8а от дневник продажби.

Иначе, трябва да приемем, че и протоколите се включват в колона 8а.

Има как :) може през месеца да съм и доставчик и получател на отпадъчна хартия да речем , може да съм само доставчик , може да съм само получател , текстът е напълно верен.
чл.21 ал.2  не прави разлика между това дали получателят е от трета страна или от държава членка на ЕС , щом отговаря на изискването поставено в самия член , а именно получателят да е ДЗЛ , то мястото на изпълнение е извън територията на България и няма начисляване на косвен данък. Калкулаторът съвсем точно е посочил основанието за неначисляване на ддс . Все пак ние работим по българското законодателство и спазваме неговите механизми :)
Съвсем ясно е написано и в ЗДДС и в ППЗДДС . Доставката се извършва с данъчния документ фактура , като Вие може само да доставяте , само да получавате или и двете и да доставяте и да получавате доставка по чл.163а ЗДДС . На отразяване на дневник покупки подлежи покупната фактура, по която Вие сте получатели. На отразяване в дневник продажби подлежи фактурата , по която Вие сте доставчик.

Протоколите не се отразяват в колона 8а.
Когато сте получатели , посочвате покупната фактура в дневник за покупките , като попълвате колони от 1 до 8а.
Здравейте. Имам съмнения дали правилно разбирам описването на фактури и протоколи за покупки и продажби на стоки по чл. 163а, ал. 2 от ЗДДС в дневниците.

В първия случай имаме закупени семена за посев без ДДС:
1. Включвам получената фактура в дневник покупки в колони от 1 до 8а и с нулеви стойности.
2. Съставям протокол по чл. 117 за начисляване на ДДС.
3. Включвам протокола в дневник продажби с код 09 и попълнени колони 9, 10, 14 и 15. Колона 8а попълва ли се?
4. Включвам протокола в дневник покупки с код 09 и попълнени колони 10 и 11. И тук въпросът ми е същия - попълва ли се колона 8а?

Във втория случай продаваме произведено зърно без ДДС:
1. Включвам фактурата за продажба в дневник продажби с попълнени колони 8а, 9 и 11.

то точки 3 и 4 не се попълва колона 8а при отразяване на протокола по чл.117 ЗДДС , само при отразяването на самата фактура се попълва колона 8а т.е при точка 1.

другите точки ми изглеждат наред нещата.
3.3. При дерегистрация
При прекратяване на регистрацията лицата дължат ДДС върху своите налични активи към датата на дерегистрацията, за които са ползвали изцяло или частично данъчен кредит (чл. 111, ал. 1 ЗДДС). В такива случаи данъчната основа беше пазарната цена на активите (стоки или услуги) към момента на дерегистрацията.
От 01.01.2014 г., по силата на новата ал. 5 от чл. 27, данъчната основа на доставка на стоки и/или услуги по чл. 111 от закона, определена към началото на месеца, в който е прекратена регистрацията на лицето, ще е данъчната основа при придобиването или себестойността на стоката, а в случаите на внос - на данъчната основа при вноса, или на направените преки разходи за придобиване на услугата. Тази стойност ще подлежи на намаляване с разходи за изхабяване предвид обичайния икономически живот на стоката или услугата. При положение че данъчната основа не може да се определи по този ред, тя ще е равна, както и досега, на пазарната цена на наличния актив.
Идеята е законът ни в тази си част да бъде съобразен с практиката на СЕС (и най-вече с Решение от 08.05.2013 г. по дело C-142/12), изискваща да се отчита промяната на стойността на активите от датата на тяхното придобиване до датата на преустановяването на облагаемата икономическа дейност (датата на дерегистрацията). Смятам, че това условие ще е спазено, ако облагането при прекратяване на регистрацията се извършва на база балансовата стойност на актива към датата на дерегистрацията.


За активите - основа остатъчната им стойност към началото на месеца на дерегистрация .
Здравейте , за първи път ми се случва да се занимавам със служебна дерегистрация по ЗДДС на фирма от страна на НАП , поради системно неплащане на дължимото ддс.

Фирмата по оборотна ведомост има налични стоки за 20 000 лева , но поради това , че не "чука" на касовия апарат продажбите в действителност на магазина стоките са на половина.

Има и активи в ДАП и САП , който се амортизират все още .

Чл. 111. (1) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) Към датата на дерегистрацията се смята, че лицето извършва доставка по смисъла на закона на всички налични стоки и/или услуги, за които е ползвало изцяло или частично данъчен кредит и които са:
1. активи по смисъла на Закона за счетоводството, или
2. активи по смисъла на Закона за корпоративното подоходно облагане, различни от тези по т. 1.

чл.27 (5) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Данъчната основа на доставка на стоки и/или услуги по чл. 111, определена към началото на месеца, в който е прекратена регистрацията на лицето, е данъчната основа при придобиването или себестойността на стоката, а в случаите на внос - на данъчната основа при вноса или на направените преки разходи за придобиване на услугата, намалена с разходи за изхабяване предвид обичайния икономически живот на стоката или услугата. Когато данъчната основа не може да се определи по този ред, данъчната основа е пазарната цена.

Трябва да самоначислим ддс с протокол за наличните стоки и активи и сега питането ми е :
1. стоките са заведени по отчетна стойност в оборотната ведомост и са на стойност 20 000 лева , начислявам ддс върху тази сума / въпреки , че в действителност са на половина като сума/
2. За амортизируемите активи в ДАП и САП начислявам ддс върху данъчната основа посочена във фактурата за придобиването им?
Извинявам се за невежеството, но за първи път попълвам осигурителна книжка и материята ми е малко мътна.
Самоосигуряващото се лице е собственик на ЕООД-то и се осигурява чрез него. Не би ли трябвало да се направи корекция на осиг.доход, след като е по-голяма печалбата?

печелбата на фирмата няма нищо общо с осигурителния доход на лицето и заверката на книжката му , важното в случая е какви доходи има придобити самото физическо лице.
Здравейте, попълвам осигурителна книжка за заверка и имам следния проблем. Самоосигуряващият се работи като ЕТ и е роден след 1960 година. Избран е авансов осигурителен доход например 500 лева. При годишното счетоводно приключване се оказва, че печалбата на фирмата не надхвърля  5040 лева. Ако разнеса 500 лв. месечно като авансова вноска, после в графа 10 следва ли да разнеса със знак - намалението до  420 лв. Не ми звучи много добре. Някой имал ли е такъв случай?

Попълвате 420лв за осигурителен доход , ако лицето се е осигурявало на високия процент и за фонд ОЗМ то не се прави корекция на Декларация 1 - заверявате книжката с 420лв , след това в НАП подавате искане за възстановяване на неоснователно внесени осигуровки , най-вероятно ще Ви ги оставят за покриване на бъдещи осигуровки.
Ако товарен автомобил е напълно амортизиран , при покупката не сме ползвали ДДС , как да постъпим при неговата продажба,

Доставка на стоки или услуги, за която не е ползван данъчен кредит

Чл. 50. (1) (Предишен текст на чл. 50 - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Освободена е доставката на стоки или услуги:
1. които са използвани изцяло за извършването на освободени доставки и на това основание не е било упражнено правото на приспадане на данъчен кредит по отношение на начисления данък при тяхното производство, придобиване или внос;
2. при производството, придобиването или вноса на които не е било налице право на приспадане на данъчен кредит на основание чл. 70.
(2) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Алинея 1 не се прилага, когато по реда на чл. 79, ал. 8 е упражнено право на данъчен кредит или е извършена корекция.
 :good:
Аз отдавна не ползвам имейла си за получаване на съобщенията от НАП - в смисъл не ги гледам въобще от там. Просто си разпечатвам от страницата на НАП Протокола за приети данни . Не виждам причина да се безпокоите .  :smile1:
При нас когато има нарушение искат да се издаде кредитно известие за намаляване на фактурата , съответно -411/-703 и наказателното постановление 609/непризнати разходи/ 503.
Някой път се бавят ел.писма на пощата , важното е че имате входящ номер от системата на НАП и виждате декларацията в секция - подадени данни.