Аз от 2008г. не съм ги заверявала. Преди трябваше да направят ревизия на юридическото лице и тогава ги заверяваха. Дали и сега е така?

Миналата година заверявах на един път от 2006 до 2012г. и нямаше проверка или нещо по-специално :)
Здравейте , и аз имам един казус:
1. БГ фирма регистрирана по ЗДДС е наета за извършване на транспорт на дадена стока до Швейцария, транспортният разход ще се заплати от Швейцарската фирма, издадена е фактура и инвоис с  нулева ставка на ДДС...
Как да отразя продажбата в Дневник продажби?
Необходимо ли е подаване на други документи?
Благодаря !!! :wink1:

чл.22 (3) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Мястото на изпълнение при доставка на услуга по транспорт на стоки в рамките на Европейския съюз или извън него, предоставена на данъчно задължено лице, се определя по реда на чл. 21, ал. 2 и 3.

чл.21
(2) Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получателят е данъчно задължено лице, е мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност. Когато тези услуги се предоставят на постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност, то мястото на изпълнение е мястото, където се намира този обект. Когато няма място на установяване на независима икономическа дейност или постоянен обект, мястото на изпълнение на доставката е мястото на постоянния адрес или обичайното пребиваване на получателя.
(3) Когато получателят по ал. 2 използва услугите изключително само за лични нужди или за лични нужди на работниците и служителите си, мястото на изпълнение се определя по реда на ал. 1.

Ако имате потвърждение , че фирмата клиент от Швейцария , която ще ползва Вашите услуги е данъчно задължено лице , то издавате фактура не с 0% ДДС  , а без да посочвате никаква ставка , защото мястото на изпълнение на услугата е там където е установено данъчно задълженото лице получател на услугата , във Вашия случай това е Швейцария. Отразявате фактурата в дневник продажби в колона 23 и в колона 18 на СД.
Здравейте. Нищо не попълвайте в старата книжка, независимо че има място. Със старата заверена от НОИ книжка закупувате нова книжка и от 2010 разнасяте в нея според указанията за попълване на новите книжки - в страницата на нои -указания 2010 № 91-01-157/12,05,10 г. Дори и да имате стара незаверена книжка - връщат и искат да се попълни нова, от новия образец.
Вие си попълвате книжката, декларациите годишните, пълномощно от лицето, ако Вие ще ходите да я заверявате, също пълномощно и за получаване на новата книжка. Не е необходима нотариална заверка. Успех на всички.

това не ми се е случвало до сега .
фактурата не се включва в дневниците , а протокола за самоначисляване на ддс по чл.117 ЗДДС във връзка с чл.82  , за ддс номер впишете 15-се деветки.
Доставка на стоки или услуги, за която не е ползван данъчен кредит

Чл. 50. (1) (Предишен текст на чл. 50 - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Освободена е доставката на стоки или услуги:
1. които са използвани изцяло за извършването на освободени доставки и на това основание не е било упражнено правото на приспадане на данъчен кредит по отношение на начисления данък при тяхното производство, придобиване или внос;
2. при производството, придобиването или вноса на които не е било налице право на приспадане на данъчен кредит на основание чл. 70.
(2) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Алинея 1 не се прилага, когато по реда на чл. 79, ал. 8 е упражнено право на данъчен кредит или е извършена корекция.
Да , взема се брутното трудово възнаграждение за месеца с отработени поне 10 дни преди да излезете в отпуск . А брутното възнаграждение включва основна заплата +клас+ допълнително възнаграждение.
Попълвате в старата осигурителна книжка когато има място , след това в НОИ ще Ви издадат нова , в която вписват , че е продължение. Вие вписвате данните и оставяте на ревизора за проверка и заверка.
Ако бракувате машината , вижте както казва ХХХХХ чл.79 и 80 ЗДДС относно корекция на ползвания данъчен кредит . Последващата продажба на бракуваната машина на лицензирана фирма за отпадъци ще Ви е по чл.163а ЗДДС.
Каква е причината за продажбата на тази машина ?
Ако Вие сте рег. по ДДС и продавате машината на лицензирана фирма за изкупуване на отпадъци и тя е рег. по ЗДДС не начислявате ДДС на основание чл.163а ЗДДС . Но ако изкупуващата фирма не е рег. по ЗДДС начислявате 20% ддс.
Аз въобще не смятам, че закупуването на оборудването влече след себе си задължение за подаване на ОКД5.

Вие не смятате , но НАП са на друго мнение.
Оставете ги така нещата , дано да няма някакви последствия :)
По важен е тук момента , че при една проверка това закупуване на уреди през м.01.2014г. да го зачетат за упражняване на дейност => трябвало е да подадете по -рано Окд5
Щом не е от страна членка на ЕС , ще Ви трябва разрешение от Агенция по заетостта за назначаването му.
Ето от тук може да се насочите за възникване на данъчното събитие

В бр. 6 от 2011 г. на сп. “Експерт” е разгледан следният казус: Получена е фактура за доставка на стоки от доставчик от Германия с дата 27.05.2011 г. Фактическото пристигане на стоките на територията на България обаче е на 01.06.2011 г. При тези обстоятелства:
- в кой месец е редно да издадем протокол по чл. 117, ал. 2 от ЗДДС, т.е. да начислим дължимия данък, съответно да използваме възможността за данъчен кредит;
- в Интрастат декларацията за кой месец е коректно да отразим пристигането на стоките?
При посочените обстоятелства е налице ВОП на стока и от решаващо значение за датата, на която получателят на стоката следва да състави протокол по чл. 117, ал. 2 от ЗДДС за начисляване на дължимия данък за придобиването, е датата, на която данъкът става изискуем. Съгласно чл. 117, ал. 3 от закона протоколът следва да се издаде най-късно 15 дни след датата, на която той е станал изискуем. Редът, по който се определя датата, на която данъкът става изискуем за ВОП, е регламентиран в чл. 63, ал. 3 и ал. 4 от ЗДДС. Нейното определяне не е свързано с датата, на която дадена доставка преминава националната граница на страната, а с датата за възникване на нейното данъчно събитие и с датата за издаване на фактурата.
По силата на чл. 25, ал. 2 от закона данъчното събитие за доставките на стоки възниква на датата на прехвърляне на собствеността върху тях. От търговскоправна гледна точка тази формулировка е недостатъчно прецизна, тъй като съгласно чл. 14 и чл. 20 на Директива 2006/112/ЕО при доставките на стоки като обстоятелство, което поражда възникването на данъчното им събитие, е не прехвърлянето на собствеността върху тях, а правото на лицето, което ги придобива, да се разпорежда с тях като собственик. Както е известно, от юридическа гледна точка правото да се разпореждаш с дадено имущество е различно от това да си негов собственик. Поради това в международната търговия е прието като момент, в който купувачът на стоката получава правото да се разпорежда с доставяната стока, да се приема моментът, в който рисковете и разноските за доставката є преминават върху него. При най-големия брой случаи от търговската практика това е датата, на която стоката се предава от продавача на купувача или на трето лице за сметка на последния.
При положение че в споразумението за доставката є не е посочен изрично търговски термин от стандартните международни правила за условия на доставка (известни като “Инкотермс”, т.е. EXW, FCA, СРТ и др. - 13 на брой) и не можете да ни посочите такъв, за определяне датата на възникване на събитието е от съществено значение датата, на която стоката е предадена на нейния превозвач.

Данъчното събитие за доставката на стоката ще възникне на датата, на която немската фирма е предала стоката на превозвача. Ако тази дата и датата за издаване на фактурата за доставката є е една и съща, т.е. 27.05.2011 г., то съгласно чл. 63, ал. 4 от ЗДДС данъкът за придобиването ви става изискуем на датата на издаване на фактурата. На практика това означава, че в срок до 11.06.2011 г. следва да си самоначислите данък за придобиването си.
С Интрастат декларациите се декларира движението на стоките на територията на ЕС при вътреобщностната търговия и в нея се декларират съответно изпращанията и пристиганията на доставките им от и на териториите на държавите членки, откъдето и закъдето те се изпращат. Следователно във вашия случай декларацията следва да се издаде за м. юни, тъй като стоката е пристигнала на територията на България на 01.06.2011 г.
Доставката на стоката съгласно правилата на „Инкотермс" ли е ?
Здравейте,
СОЛ/ет/ има гр.договор с фирма.
1,На СОЛ-а се изплаща брутната сума по договора.
2.СОЛ -а попълва декларация, че е СОЛ.
3.СОЛ-ът трябва да издаде фактура към Възложителя / но не от името на фирмата си и чрез БУЛСТАТ/ а чрез ЕГН-то си за извършената услуга.
4.СОЛ-ът не подава декл. 55 за ДОД, а го внася при изготвяне на ГДД до 30 април следващата година.
Всички тези твърдения правилни ли са? и ма ли нещо ,което изтървам?

Точка номер 4 не е вярна . след като възнаграждението е изплатено през тримесечието , СОЛ-ът подава Декларация по чл.55 до края на месеца следващ тримесечието , през което е изплатено възнаграждението по ГД. Ако сега през м.06.2014г. се изплати дължимото , то до 31.07.2014г. се подава Декларация по чл.55 ЗДДФЛ и се плаща дължимия данък. Само през последното тримесечие на годината СОЛ няма задължение да подава декларацията , а плаща данъка директно с ГД по чл.50 ЗДДФЛ.
Според мен разходът си е данъчно признат , просто нямат право на данъчен кредит.