:smile1: Може , скоро не съм имала майка СОЛ

от тази тема видях, че са коментирали същото  http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=3329.0
След като няма получен доход от ООД-то какво ще попълвате в колона 5.2 ?
Значи , според мен

1.при болнични за временна нетрудоспособност СОЛ дължи 4.8% в/у 420 лв здравна осигуровка

2. за периода на болнични за бременност и раждане и майчинството  8% върху 420 лв.
 Не не начислявам ДДС. Значи в ГДД посочвам общата стойност на продажбите, въпреки, че пише "нетни приходи от продажби"?

Да , Наталия , посочвате стойността на извършените от Вас продажби .

Ето и какво е нетни приходи :

Според т. 49 от §1 на ДР на ЗКПО "нетни приходи от продажби" са тези по смисъла на Закона за счетоводството (ЗСч), т.е. сумите от продажба на продукция, стоки и услуги, генерирани от обичайната дейност на предприятието, намалени с търговските отстъпки, отбивите, рабатите и данъка върху добавената стойност (т.11 от § 1 на ДР на ЗСч). Ще допълним, че по смисъла на т. 12 от § 1 на ДР на ЗСч "обичайна дейност" е съвкупност от стопански операции, извършвани регулярно от предприятието в рамките на осъществяваната от него дейност. Имайки предвид посоченото определение, при пресмятане на сумата на нетните приходи от продажби (за да се прецени дали следва да се извърши авансово облагане или не) в нея не следва да се включват приходи от финансирания, финансови приходи, вкл. приходи от лихви, извънредни приходи и всякакви други приходи, които не са с източник стопански операции, извършвани регулярно от предприятието в рамките на осъществяваната от него дейност. С други думи не трябва да се слага знак на равенство между “нетни приходи от продажби” и “приходи за предходната година”.

Вие на продажбите , които осъществявате начислявате ли ДДС ?
След като е била в болничен през този месец 12 то дължи здравна осигуровка 4.8 % върху 420 лв.
Трябва да имате програми за инструктаж утвърдени от ръководителя на фирмата. Книгите се купуват от книжарницата. Правят се като постъпи работника (начален, общо в предприятието като се запознава с вътрешните д-ти и се подписва, че запознат с тях, както и в журнала), инструктаж на работното място - при постъпване се запознава с конкретните инструкции за работа с машини, тежести и всякакви всячини (на база тези два инструктажа се издава служебната бележка за разрешаване на самостоятелна работа и се вписва в книгата към звеното) , периодичен инструктаж се прави на всеки 3 месеца и се отразява в книгата, извънреден инструктаж се прави при всяко нововъведение или след инцидент и трудова злополука. Прикачам някой неща:

Премиерче  :give_rose: за прикачените файлове
А от къде идва това ддс , след като казвате , че фирмата не е регистрирана по ЗДДС?
Подала съм декларация по ел. път  трябва да корегирам заради приложение 4 .Влязох за корегиране не ми даде импорт на файл и излязох защото ми излезе декларация 1010 а без дейност прочетох предходните коментари отпреди година но не успях може би има някаква промяна.

Не би трябвало да име проблем и да Ви разреши на направите корекция , потърсете съвет от кол центъра на НАП .
Кой и е казал, че здравните са 8% от 420.00 лв.?

Някой спец :)
В клетка 3 на Таблица 1 и 2 трябва да впишете осигурителният доход , върху който Ви осигуряват в качеството Ви на държавен служител . Прочетете указанията за попълване на таблиците.
Ако самоосигуряващо се лице / собственик на ЕООД/ подаде декларация за прекъсване на дейност на 18.03.2014 г. какъв размер социални и здравни вноски трябва да внесе за месец март?

Пропорционално на отработените дни за март,  работните дни за месеца са 20 , ако подаде на 18.03 декларация за прекъсване , ще има отработени 10 дни и дължи осигуровки за тях , осигурителния доход ще намерите така : 420 :20 х10
В програмата има - генериране на файл ,  правите го и след това него подавате в НАП
Здравейте, намерихме си неосчетоводени документи за 2013 след подаване на отчета към статистика и дан.декларация към НАП. Проблем  ли е да подадем коригиращ ГФО и съответно коригираща ГДД до 31.03?

Не е проблем , все още срокът за подаване не е изтекъл , в НАП подайте коригираща декларация , а в статистиката анулирайте отчета и създайте нов.

Публикувано е Указание на министъра на финансите за практическото прилагане на механизма за обратно начисляване на ДДС при доставките на зърно и технически култури

http://www.minfin.bg/bg/pubs/1/8327
2. минималният размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица за 2014 год. зависи от окончателния им доход от дейността като самоосигуряващи се лица за 2012 год. (деклариран към 30.04.2013 год.), както следва:

• до 5400 лв. - 420 лв.;
• от 5400,01 лв. до 6500 лв. - 450 лв.;
• от 6500,01 лв. до 7500 лв. - 500 лв.;
• над 7500 лв. - 550 лв.

Според мен продължава на 550 лева , след като има декларирани доходи като самоосигуряващо се лице с ГДД по ЗДДФЛ над 7500 лева
Здравейте,
Моля да ми помогнете със съвет за следния казус:
Искаме да регистрираме ООД, с трима съдружници. Всеки един от тях има друг ТД и се осигурява на някаква сума, но всички са под 2400 лв. . Единият има и ДУК на ЕООД.
Въпросът е ако за управител на ООД-то стане човекът с ДУК, трябва ли да му се плащат па осигуровки за управител?
Останалите двама съдружници също ще полагат труд в ООД, но няма да са ТД, а с личен труд, на тях какво трябва да се плаща?

1. За управителя , ако и в ООД-то е на ДУК осигуровките са за всички осигурителни рискове  / като на ТД/ , до размера на максималния осигурителен доход 2400 лева. Ако няма да се сключва ДУК с управителя , той ще се осигурява като СОЛ , като може и той да има или да няма възнаграждение за положен личен труд.
2. Н а другите двама съдружници , след като ще полагат личен труд в фирмата , ще подлежат на осигуряване като СОЛ мин. на 420 лева , като пак трябва да следите да не преминете мак. осиг. доход от 2400 лева.
В този ред на мисли, как подавате Д1 за лице, което в средата на месеца му се сменя длъжността от една квалификационна група в друга? В Указанието пишеше, че не може да се подава 2 Д1 на едно лицето с един и същ код на осигурен... или аз не съм разбрала?

Две декларации подавам аз в този случай .
Защо да не се отразява в Баланса?
Според мен незавършеното се отразява в актива в раздел текущи (краткотрайни) активи, част "материални запаси", ред "незавършено производство".

А какво за декларацията?

И според мен  :good: