В нашия КАТ при отписване искат заявление издадено от фирма занимаваща се с вторични суровини , че колата е предадена на площадка за събиране и обезвреждане на отпадъци.
под "чужденец" се разбира, че лицето не от страна членка на ЕС

А , не се знае кой как тълкува ;)
Ако чужденеца е от страна членка на ЕС , няма да Ви се налага да вадите разрешение от АЗ , ако не е трябва.
Може да е полезно , във връзка с попълването на Таблици 1 и 2 към ГДД по ЗДДФЛ от ЗП .

Отговаря Аспасия Петкова – експерт по социално осигуряване

    Въпрос: Физическо лице е регистрирано като земеделски производител по ЕГН. Лицето има доход от продажби на непреработена селскостапанска продукция и получени субсидии. В същото време лицето се явява като самоосигуряващо се лице, като съдружник в търговско дружество, като осигуряване се извършва върху 420,00 лв., като други доходи лицето не получава от дружеството. В този случай, като имам предвид, че регистрираните земеделски производител не изравняват осигуровки, как следва де се попълни Справката за определяне на
окончателния размер на осигурителния доход за 2012 г.?

   Отговор: Във връзка с реално получените доходи от трудова дейност, самоосигуряващите се лица определят окончателен размер на осигурителния си доход и годишен осигурителен доход за периодите на упражняване на трудова дейност в това им качество в рамките на календарната година.
Разпоредбите на чл. 6, ал. 8 от Кодекса за социално осигуряване, чл. 2, ал. 4 от Наредбата за общественото осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица и чл. 3, ал. 2, 3, 4 и 5 от Наредбата на елементите на възнаграждението и за доходите, върху които се правят осигурителни вноски, уреждат реда за определяне на окончателния размер на осигурителния доход и годишния осигурителен доход.
Самоосигуряващите се лица, които определят окончателен размер на осигурителния доход и годишен осигурителен доход са:
- лицата, регистрирани като упражняващи свободна професия и/или занаятчийска дейност;
- лицата, упражняващи трудова дейност като еднолични търговци, собственици или съдружници в търговски дружества и физическите лица, членове на неперсонифицирани дружества;
- регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, произвеждащи непреработена растителна и/или животинска продукция и получаващи доходи от положен труд без трудово правоотношение, както и произвеждащите преработена растителна и/или животинска продукция.
Изключения се допускат при:
- собственици или съдружници в търговски дружества и физически лица, членове на неперсонифицирани дружества, за които не е възникнало задължение за подаване на данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ
- регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, произвеждащи непреработена растителна и/или животинска продукция не определят окончателен размер на осигурителния доход за тази си дейност и не попълват Справка за окончателен размер на осигурителния доход, но подават годишна данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ със съответното приложение.
Съдружник в търговско дружество упражнява трудова дейност само в дружеството, но не е получил възнаграждения през съответната календарна година. Същият няма задължение да подава годишна данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ, тъй като няма доход, който следва да декларира.
Окончателният размер на месечния осигурителен доход на самоосигуряващите се лица се определя за периода, през който е упражнявана трудова дейност през предходната 2012 година, определя се въз основа на данните, декларирани в справка към годишната данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ и не може да бъде по-малък от минималния месечен осигурителен доход за самоосигуряващите се лица и не може да бъде по-голям от максималния месечен размер на осигурителния доход.
Годишен осигурителен доход на самоосигуряващите се лица се определя се за периода, през който е упражнявана трудова дейност през предходната година и се формира се като разлика между декларирания облагаем доход от упражняване на съответната трудова дейност и сбора от доходите, върху които са внасяни авансово осигурителни вноски.
Годишният осигурителен доход на самоосигуряващите се лица за 2012 г. се определя в зависимост от характера на доходите според упражняваната трудова дейност, както следва:
1. За едноличните търговци, упражняващи трудова дейност, регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, произвеждащи преработена растителна и/или животинска продукция, чийто облагаем доход се формира по реда на чл. 26, ал. 1 от ЗДДФЛ.
Облагаемия доход по чл. 26, ал. 1 от ЗДДФЛ, без да се намалява с размера на задължителните и доброволните осигурителни вноски, размерът на пренесената данъчна загуба по реда на ЗКПО и премии/вноски по договори за застраховки "Живот" и застраховки "Живот", ако са свързани с инвестиционен фонд
2. За физическите лица, упражняващи трудова дейност като собственици или съдружници в търговски дружества или като членове на неперсонифицирани дружества - възнагражденията, изплащани от дружествата, без получените дивиденти
3. За самоосигуряващите се лица, регистрирани като упражняващи свободна професия или занаятчийска дейност; регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, произвеждащи преработена растителна и/или животинска продукция, на които облагаемия доход се определя по реда на чл. 29 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица
Облагаемия доход, получен от упражняването на съответната дейност, след намаляването му с разходите за дейността по чл. 29 от ЗДДФЛ
4. За самоосигуряващите се лица, подлежащи на облагане с окончателен годишен (патентен) данък по реда на Закона за местните данъци и такси - еднолични търговци или регистрирани като упражняващи свободна професия или занаятчийска дейност - Дохода, получен от упражняването на съответната дейност, определен по условията на т. 1 и 3.
При определяне на годишния осигурителен доход на регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, произвеждащи преработена растителна и/ или животинска продукция не се вземат предвид сумите, получени под формата на държавни помощи, субсидии и друго подпомагане от Европейския фонд за гарантиране на земеделието, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и от държавния бюджет. Тези средства са подпомагане във връзка с изпълнение на определени национални мерки или реализиране на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз, а не възнаграждения за положен труд.
Съгласно чл. 2, ал. 3 от НООСЛБГРЧМЛ самоосигуряващите се лица, които извършват дейности на различни основания, внасят авансовите си вноски за едно от основанията по свой избор.
В цитираната наредба липсва нормативно основание самоосигуряващите се лица да внасят едновременно авансовите си вноски за всяко едно от основанията, за които са регистрирани. С оглед изложеното, след като лицето упражнява трудова дейност като самоосигуряващо се лице на две различни основания - съдружник в търговско дружество и регистриран земеделски производител, то следва да внася авансовите осигурителни вноски върху 420 лв., ако това е определения за него минимален осигурителен доход в качеството му на самоосигуряващо се лице.
Лицата по чл. 4, ал. 3, т. 1, 2 и 4 определят окончателен размер на осигурителния доход на основание чл. 6, ал. 8 от КСО – за периода, през който е упражнявана трудова дейност през предходната година въз основа на данните, декларирани в справка към годишната данъчна декларация по Закона за данъците върху доходите на физическите лица /ЗДДФЛ/, като този доход не може да бъде по-малък от минималния месечен осигурителен доход и по-голям от максималния месечен осигурителен доход. Регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, произвеждащи непреработена растителна и/или животинска продукция, не определят окончателен размер на осигурителния доход за тази дейност, на основание чл. 6, ал. 9 от КСО.
Здравното осигуряване на посочените лица се провежда по реда на чл. 40, ал. 1, т. 2 от Закона за здравното осигуряване /ЗЗО/. Те внасят авансово здравноосигурителни вноски върху месечен доход, който не може да бъде по-малък от минималния месечен размер на осигурителен доход за самоосигуряващите се лица и за регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, определени със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване, и окончателно върху доходите от дейността и доходите по т. 3, през календарната година, съгласно справката към данъчната декларация по реда на чл. 6, ал. 8 от КСО. Регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, произвеждащи непреработена растителна и/или животинска продукция, не определят окончателен размер на осигурителния доход за тази дейност.
Предвид гореизложеното, ако за съответната календарна година лицето има облагаеми доходи, придобити в резултат на посочената дейност като съдружник в търговско дружество и земеделски производител /без доходите от непреработена растителна и животинска продукция/, тези доходи подлежат на деклариране с ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ и следва да се вземат предвид при определяне на окончателния размер на осигурителния доход съгласно чл. 6, ал. 8 от КСО.
В конкретния случай считам, че като земеделски производител, който произвежда непреработена продукция, лицето не трябва да определя окончателен размер на осигурителния доход, а като съдружник в търговското дружество няма доходи, които трябва декларира в декларацията по чл. 50 от ЗДДФЛ.
Значи имате ВОП , съставяте протокол по чл.117 ЗДДС и самоначислявате 20% ддс . След като е товарен автомобил имате и право на данъчен кредит и следователно включвате протокола по чл.117 ЗДДС в дневник покупки и в дневник продажби :)

Можете да си принтнете от страницата от тук http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=bg и потвърждението , че доставчика Ви е рег. по ДДС в Словакия .
Здравейте, помогнете малко.
купуваме транспортно средство втора употреба от ЕС. Как трябва да се процедира при неговото осчетоводяване?

Дайте малко повече информация , от физическо лице ли се купува , от фирма ли ?
Например Дт Каса Кт Разчети със собственика
Ама това не при приключването, а преди касата да излезе на червено  ;)

Их тези червени каси значи ;)
Не , защото закупува горивото от краен разпоредител / бензиностанция/ . В сайта на НАП има доста материали за документиране на гориво , може да ги погледнете.
За да може да работите успешно при публикуването на ГФО в ТР трябва също така да имете инсталирана на компютъра Ви програмата  Java .
Поне намалиха малко таксите за публикуване тази година :)
Здравейте!Пообърках се малко с тези нетни приходи.В ГДД чл.92-т.1.1-част ІV-трябва да бъде различна от т.1-до колкото се ориентирах.В т.1-най-общо казано е шифър 19500 от ОПР,а в т.1.1-шифър 15100 ли се пише или не?

Тези шифри 19500 и 15100 са от ГОД за статистиката, част ОПР ,  в бланката на ОПР съгласно СС1 няма шифри .

Но по същество , да това е на нетни приходи посочвате това , което сте записали на шифър 15 100 , а на Общо приходи , това което сте записали на шифър 19500.
Пробвайте с друг браузер
Използвам темата за да попитам: СОЛ за 2013 г. се е осигурявал на 500 лв., ако базата за 2012 г. се получи по-малка от 6500лв. може ли да продължи да се осигурява на 500 лв.

Ако след това декларира приходи поне за 500 лева на месец , може . Трябва да има основание да се осигурява на 500 лева , а основанието е за има получен доход поне за толкова пари месечно, иначе ще Ви заверят ОК на 420 лева .
Обичам отговорите на Ирена , винаги с най-малката подробност  :flowers:
Имаме си 4-ри единни сметки :)
 данъка трябва да е платен в срока за плащането му.
Мали ,мали стана тя каквато стана , единната сметка от единна , стана на четворна :)
Според мен е в срок до края на месеца, следващ тримесечието, през което е взето решението за разпределяне на дивидент- чл. 65 (2) от ЗДДФЛ.

Това е  :good: