Ако на основния ТД е на 8ч , при Вас не начислявате клас .
Според мен, правилните статии са:

411 / 705

705 (балансовата стойност)
241                                      / 20

Ще се получи дебитно салдо по прихода, което отразява продажбата на загуба.

В ОПР в Приходи вписвате нетните приходи от продажба, а в Разходи - балансовата стойност на продадения актив.

Няма основание за преобразуване на финансовия резултат.

И аз съм за това осчетоводяване .
Защо мислите , че трябва да продадете нещо на цената , на която е купено ? Фирмата ви може да продаде активите на цена, на която са се споразумели с купувача, и съответно да начисли върху нея изискуемия данък, ако сте рег, по ЗДДС .

РАЗЯСНЕНИЕ ИЗХ. № 96-00-418 ОТ 28.09.2011 Г. НА НАП ОТНОСНО: ПРИЛАГАНЕ НА РАЗПОРЕДБИТЕ НА ЗДДС

НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ

В Дирекция "ОУИ" – постъпи Ваше писмено запитване с вх. № … / 16.09.2011 г. Изложена е следната фактическа обстановка:
Дружеството е регистрирано по ЗДДС. Предстои доставка на стока на американски клиент, като тази стока впоследствие той ще продаде на свой клиент в Европа /Германия/ - данъчно задължено лице. Американският клиент желае стоката да бъде изпратена директно в Германия, като фактурата се издаде на американската фирма. Дружеството не може да продаде директно изделията в Германия, тъй като те се произвеждат по поръчка и патент на американската фирма, а директната доставка до Германия ще намали транспортните разходи и срока на доставката.
Поставени са следните въпроси:
Какъв вид е описаната доставка, как да се оформи документално и съответно как да се отрази в дневника за продажби.
Предвид изложената фактическа обстановка и съобразявайки относимата нормативна уредба, по зададените от Вас въпроси, изразяваме следното становище:
За определяне данъчния режим на доставка на стоки от съществено значение е да се установи мястото на изпълнение на доставката, съобразно посочените в чл. 17 от ЗДДС правила. При доставка на стока, която се изпраща или превозва от доставчика, получателя или от трето лице, мястото на изпълнение на доставката, на основание чл. 17, ал. 2 от ЗДДС е местонахождението на стоката към момента, в който се изпраща пратката или започва превоза й към получателя.
Доставката на стоки, които се изпращат или превозват от място на територията на страната до място извън нея, е с място на изпълнение на територията на България и на основание чл. 12 от ЗДДС е облагаема доставка.
В закона са предвидени някои случаи, в които се прилага нулева ставка на данъка, но за целта е необходимо кумулативно изпълнение на няколко условия.
За да се приложи нулева ставка на данъка по отношение на доставка на стоки, е необходимо да са изпълнени визираните в чл. 28 от ЗДДС изисквания, а именно:
- извършва се доставка на стоки, които се изпращат или превозват от място на територията на страната до трета страна или територия от или за сметка на доставчика;
- извършва се доставка на стоки, които се изпращат или превозват от място на територията на страната до трета страна или територия от или за сметка на получателя, ако получателят е лице, което не е установено на територията на страната.
Когато стоките се изпращат или превозват от място на територията на страната до трета страна доставчикът следва да удостовери наличието на обстоятелства по чл. 28, т. 1 и т. 2 от закона с визираните в чл. 21, ал. 1 от ППЗДДС документи, а именно - писмен митнически документ, в който доставчикът е вписан като износител на стоките, заверен от изходно митническо учреждение, фактура за доставката и документ за превоза на тези стоки.
В настоящия случай не може да се приеме, че е налице доставка, облагаема с нулева ставка по чл. 28 от ЗДДС, тъй като стоките предмет на доставката не се изпращат или превозват от територията на страната до трета страна или територия, а ще се транспортират до Германия.
По смисъла на чл. 7, ал. 1 от ЗДДС, вътреобщностна доставка на стоки /ВОД/ е доставката на стоки, които се транспортират от или за сметка на доставчика - регистрирано по ЗДДС лице, или на получателя от територията на страната до територията на друга държава членка, когато получателят е данъчно задължено лице или данъчно незадължено юридическо лице, регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка. Следователно необходимите условия за определяне на една доставка като ВОД са следните:
- доставката да е възмездна;
- доставчикът да е регистрирано по ЗДДС лице;
- получателят по доставката да е регистриран за целите на ДДС в друга държава членка;
- стоките да се транспортират от територията на страната до територията на друга държава членка.
Видно от изложената фактическа обстановка, Вашето дружество има клиент – американска фирма, за който няма данни да притежава валиден ДДС номер, издаден от държава-членка. Поради това, доставката която се извършва, не може да бъде окачествена като ВОД по смисъла на чл. 7, ал. 1 от ЗДДС и не може да се приложи нулева ставка на данъка по чл. 53, ал. 1 от закона.
Предвид изложеното по-горе, считаме, че продажбата на стока на американски клиент /за който няма данни да притежава валиден ДДС номер, издаден от държава-членка/ и транспортирането й до Германия, попада в хипотезата на чл. 12, ал. 1 от ЗДДС и доставката е облагаема със ставката от 20 % по чл. 66, ал. 1, т. 1 от закона.
За документирането на доставката следва да издадете фактура по чл. 113, ал. 4 от ЗДДС, не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането, като реквизитите следва да съответстват на разпоредбите на чл. 114, ал. 1 от закона.
Издадената фактура следва да намери отражение в дневника за продажби за съответния данъчен период, като се посочи в колона 11 – ДО на облагаемите доставки със ставка 20 % и в колона 12 – Начислен ДДС.
 ЗЗД "Чл. 286. (Изм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.) Доверителят е длъжен да заплати на довереника възнаграждение само ако е уговорено."
Дано да може с една Декларация обр.6 с две колони да стане декларирането на осигуровките и данъка . Ще видим дали софтуера ще го позволи.
Здравейте ! Имам получена фактура от Чилийски доставчик за участие на нашата фирма в търговско изложение в Чили през м.май 2014 год. Въпросът който ме мъчи е : Следва ли да издам протокол по чл.117 и да самоначисля ДДС ,или не трябва ? Това което разбрах е, че съгл.чл.21 ал.4 т.3 от ЗДДС при подобни изложения и панаири мястото на изпълнението е там където е изложението. Моля който има яснота при подобни ситуации да ми помогне..........

Зависи от това , дали само ще посетите изложението или ще вземете участие в него с цел предлагане на продуктите на фирмата Ви .

Скрит текст :
Съгласно чл. 6, ал. 7, т. 1 от КСО осигурителните вноски за лицата по чл. 4, ал. 3, т. 1 и 2 от КСО, в т.ч. за собствениците на търговски дружества, се дължат авансово върху месечен осигурителен доход между минималния и максималния месечен размер на дохода, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване (ЗБДОО) за съответната година.
Окончателният размер на месечния осигурителен доход за тези лица се определя въз основа на данните, декларирани в справка към годишната данъчна декларация по Закона за данъците върху доходите на физическите лица (чл. 6, ал. 8 от КСО)

Ако са под прага Ви в счетоводната политика , изпишете ги на разход в гр.60 и ги заведете задбалансово.
Внимвайте с този осигурителен доход , още повече , че не получава възнаграждение , как ще го докаже?
1. На 1000 лева ще му зачетат само вноската за ОЗМ , но не и за пенсия - там ще е минимума 420 лева щом няма доходи.
2. Ако внесе вноскте след 25-то число и за ОЗМ ще падне на 420 лева , защото е закъснял с плащането .
Според моята практика не е необходимо да подавате искане за възстановяване по ДОПК.Достатъчно е да
попълните кл.80, в която записвате сумата за възстановяване от трите месеца и данъчните сами ще ви потъсят. Естествено подавате и прил.6 към чл.68, ал.4.

А ако не е подала приложение 6 , какво правим :) - искане по ДОПК .
Здравейте, Отново се допитвам до вас по повод декларация 6 за м.01.14 кога трябва да се подаде сега до 24.01.14 или следващия месец до тази дата? Благодаря предварително!

Аако през м.01 сте изплатили заплати , декларация 6 за данъка подавате в срок от 01 до 25-ти 02.2014г.
Моля, за вашата помощ. Заплатите за месец 12.2013г. ще бъдат платени СЛЕД 25.01.2014г. В такъв случай Д6 без ДОД / и съответно Д1, за да има едновременност/ на 25.01.2014 ли да се предадат в НАП или на датата , на която ще бъдат платени, примерно на 29.01.2014 година ?

До 25.01 подавате Д1 и Д6  само с осигуровките . Щом ще ги изплащате след 25.01 Д6 за данъка ще подадете от 1 до 25-то число на месеца , следващ месеца на изплащането на заплатите.
Извинете ме за въпроса, но каква е новата версия на продукта 6.01 ли е, защото май не видях новости при попълването?

Не мога да Ви кажа , не ползвам програмата на НАП , някой друг дано да се включи и да каже.
Благодаря много!

Ние сме регистрирани по ЗДДС, но ни предстои регистрация по режима за касова отчетност и се колебаех дали услугите, които сме извършили на клиенти от ЕС трябва да се включат в облагаемия оборот.

Успех с регистрацията :)
Олеле, пълна каша.  :no:
Дано да се справя с тези новости!

Ще се справите :)
Заплатите за декември 2013 са начислени и изплатени на 31.12.2013 г. Осигуровките и данъкът са преведени вчера. Трябва ли да се актуализира с новата версия от сайта на НАП програмата за декларация 1 и 6? Благодаря!

Предполагам , че трябва , за да може да подавате за данни след 01.01 Декларация 6 само за данъка с код 8 , също така и за едновременното подаване на Д1 и Д6 и засечката на осигуровките , най-добре си актуализирайте софтуера :)
      Колеги,имам питане : Чуждестранно лице /от страна членка на ЕС/ открива ЕООД в България има ли възможност собственика на ЕООД да не подлежи на осигуряване в България,за осигуряването е ясно или СОЛ или ДУК.....
      Ако някой знае нека ми отговори МОЛЯ?

 Във връзка с осигуряване на чужди граждани с фирми в страната :


Чуждестранни граждани, които упражняват трудова дейност на територията на РБ, подлежат на задължително обществено осигуряване по бълг. законодателство. Задължителното осигуряване на чужденец - собственик на търговско дружество възниква от деня на започване или възобновяване на дейността до нейното прекъсване/ прекратяване.
Когато собственик на търг. дружество /ЕООД/ получава възнаграждение за управление на дружеството, подлежи на осигуряване за всички осигурит. рискове по договор за управление и контрол / чл. 4, ал.1, т.7 от КСО/.
Ако чуждестранното лице не получава възнаграждение, но упражнява труд. дейност, се осигурява като самоосигуряващо се лице върху избран осигурителен доход между минималния и максималния размер, определен със ЗБДОО.
За да отпадне задълженито за осигуряване на собственика на търг. дружество, при положение че има дейност, е необходимо:
- да има упълномощено друго лице, което от негово име да управлява дружеството / според мен тук се има предвид прокурист, вписан в търговкия регистър/
- да преустанови дейността в дружеството си и да подаде декларация за прекъсване на дейност като самоосигуряващо се лице.
Ако собственикът наеме лице да управлява по трудов договор или по гражд. договор, без да е вписано като прокурист в Търг. регистър, задължението му за осигуряване не отпада.
Прокуристът има право да извършва всички действия и сделки, които са свързани с упражняването на търг. заниятие, както и да представлява търговеца и да упълномощава др. лица/ чл.22 от ТЗ/
Упълномощаването на прокуриста трябва да е с нотариално заверени подписи. Уреждането на отношенията става с договор - трудов или гражданси. Ако е трудов, то осигуряването е за всички осигурит. рискове /чл.4, ал. 1, т.1/ Ако е облигационен - договор за управление и контрол -чл.4, ал.1, т.7 от КСО, но също за всички осигурени соц. рискове.

По отношение на здравно осигуряване: Чуждите граждани, които упражняват дейност на територията на РБ, подлежат на здравно осигуряване само ако имат разрешение за дългосрочно постоянно пребиваване или ако е предвидено друго в международен договор, по който РБ е страна. Задължението за осигуряване на тези лица възниква от датата на получаване на разрешение за постоянно пребиваване. Чуждите граждани, които пребивават краткосрочно в страната, не подлежат на сдравно осигуряване. В случай на необходимост те заплащат оказаната им медицинска помощ.
Здравейте,

бих искала да попитам още нещо във връзка с изчисляването на облагаемия оборот по чл. 96: включват ли се услугите по чл. 21 ал.2 т.е. с място на изпълнение извън територията на страната?

Колебанието ми идва от факта, че в чл. 12, където е дефинирана "облагаема доставка" се казва, че мястото на изпълнение трябва да е на територията на страната. (като в края е добавено "освен в случаите, в които този закон предвижда друго").

От друга страна в чл. 69  чл. 2 е записано, че за целите на ал. 1  такива услуги се приравняват на облагаеми.

Моля за мнения! Благодаря!


Не , не се включват в оборота за регистрация , тъй като са с място на изпълнение извън страната :) Само внимавайте , ако не сте рег. ЗДДС и получавате или извършвате услуга по чл.21 ал.2 попадате в чл.97а ЗДДС.

Скрит текст :
Да, ще трябва , попадате в чл.42 ЗКПО .

   По отношение на данъчното третиране на разходите по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане:

    Данъчното третиране на разходите по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) е в зависимост от необходимостта от извършването им с оглед реализиране на дейността на предприятието. Възнаграждения за управление се начисляват и изплащат на основание сключен договор, който е регламентиран с нормативен акт и с който са определени задълженията и правата на лицето във връзка с управление на дейността на дружеството. Същите участват при формирането на счетоводния финансов резултат, който предвид изискванията на чл. 18 и чл. 22 от ЗКПО е базата за определяне на данъчната основа за облагане с корпоративен данък. При положен труд по управлението на фирмата и съответно издаден документ по реда на чл. 7, ал. 2 от Закона за счетоводството (ведомост, служебна бележка или друг без значение от наименованието) и чл. 10 от корпоративния закон разходът за начисленото възнаграждение следва да бъде признат за данъчни цели. Тук следва да се отбележи, че за целите на Закона за облагане доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) правоотношенията, възникващи по силата на договор за управление и контрол, са приравнени на трудови правоотношения по смисъла на § 1, т. 26, б. 'з' от ДР на ЗДДФЛ. Тази норма е от значение единствено и само за целите на данъчното облагане на този вид доходи по реда на ЗДДФЛ.

    Ето защо при приключване на данъчната година и изготвяне на годишната данъчна декларация за 2009 г. дружеството е необходимо да има предвид разпоредбите на чл. 42 от ЗКПО. Съгласно чл. 42 от посочения закон разходите на данъчно задължени лица, представляващи доходи на местни физически лица по ЗДДФЛ, които не са изплатени към 31 декември на текущата година, не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане. Същото се отнася и за разходите за задължителни осигурителни вноски, свързани с непризнатите разходи за доходи. Тази разпоредба не се прилага за разходите, представляващи:

    1. основно или допълнително трудово възнаграждение, определено с нормативен акт;

    2. доходи на еднолични търговци.

    Непризнатите разходи за доходи и осигуровки се признават за данъчни цели в годината, през която доходът е изплатен, до размера на изплатения доход, а осигуровките са внесени в приход на бюджета.