Нищо чудно и за това да я ползват новата точка 1.1 . Спомням си , че миналата година при възстановяване на надвнесен корпоративен данък ми искаха подробна разбивка на различните видове приходи ,явно с чел да видят нетните приходи и ето сега са се улеснили :)
• Съпрузи са: лицата, които са сключили граждански брак помежду си
• Роднини по права линия са всички възходящи и низходящи – възходящи:
баща, майка, баба; низходящи: деца, внуци
• Роднини по съребрена линия: братя и сестри, както и техните деца
(племенник, племенница); братя и сестри на родителите (леля и чичо), както
и техните деца (първи братовчеди); братя и сестри на родителите на
родителите и техните деца (втори братовчеди)
• Роднини по сватовство са: родителите на съпруга (свекър, свекърва, тъст,
тъща), както и братята и сестрите на съпруга (шурей, девер, балдъза, зълва)
И да не забравите , че за наема на автомобила  се подава деклрация по чл.55 ЗДДФЛ
Да това е ясно за осигуровките.
ДС не се представя в НАП.Само в Д 1 отразяваме промяната.
Благодаря.
Тази мисъл за щастието е е хубава и вярна. Само дето не я осъзнаваме и все го търсим...

Спорен и слънчев ден !

Не ако се сменява само заплатата , не се подава уведомление в НАП .
Чл. 118. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Работодателят или работникът или служителят не могат да променят едностранно съдържанието на трудовото правоотношение освен в случаите и по реда, установени в закона.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Не се смята изменение на трудовото правоотношение, когато работникът или служителят е преместен на друго работно място в същото предприятие, без да се променят определеното място на работа, длъжността и размерът на основната заплата на работника или служителя.
(3) (Нова - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) Работодателят може едностранно да увеличава трудовото възнаграждение на работника или служителя.
Изменение на трудовото правоотношение по взаимно съгласие
Чл. 119. Трудовото правоотношение може да се изменя с писмено съгласие между страните за определено или неопределено време.

Направете го с ДС.
И аз в тази връзка питам......има я информацията в извлеченията, защо да я дублирам и с платежни ? Едно напълно излишно действие, но ме е "страх" да се реша.......

И аз съм пред тази дилема , досега не съм ги принтирала , но скоро се замислих за това и още не мога да реша :)
Здравейте! Моля да ми отговорите може ли за 4-то тримес. наемателя ЮЛ да плати данъка за наем на ФЛ  ако примерно е удържан. До края на м.01 да се преведе а декл.по чл.55 до кога е срока за подаване? Благодаря!

Не трябва да удържате данък за 4-то тримесечие . Ако сте удържали следва да го възстановите на лицето. Декларация по чл.55 за наем за 4-то тримесечие не се подава. Лицето декларира и внася данъка за 4-то тримесечие с подаване на ГДД за 2013г.
http://www.dnevnik.bg/biznes/lichni_finansi/2014/01/15/2220176_kakvo_novo_v_danuchnite_deklaracii/

От НАП обясниха пред печатното издание, че издадените през 2013 г. служебни бележки по стар образец ще важат при подаването на годишните данъчни декларации от гражданите. Тези, които се издават през 2014 г. (дори и да са за доход, получен през миналата година), трябва да бъдат по новия образец - с разбивка по тримесечия. Той беше публикуван на страницата на приходната агенция на 21 декември и обнародван с първия брой на Държавен вестник от 3 януари.

Подаването на данъчни декларации със стария образец на служебни бележки обаче може да създаде затруднение на физическите лица, защото там авансово удържаният данък не е разбит по тримесечия. Всеки ще трябва да изчисли  сам кои са доходите, получени през последните три месеца на годината и да внесе за тях данъка.
Аз в новата служебна бележка попълних облагаемия доход, а в ГДД- придобития.
Каквото искат-това попълвам.

Точно :)
401/501 за плащането в брой
 340*0,6% х 12

Ако фирмата дава по 1% за ТСПО пак не влиза в базата нали тъй беше с новата промяна
По сметка 123 Ви седи счетоводната печалба , а вече в данъчната декларация след преобразуване на фин.резултат се вижда колко е дължимия данък и с него си вземата операцията за начисляването му в счетоводството.
Да, и аз така си мислех, че ще минем с издадените през годината служебни бележки. Явно ще е като в казармата, всяка заповед ще е предпоследна!  :smile1: Това по отношение на правилно и не правилно. И след като ще преиздаваме служебни бележки, идва пак на дневен ред какво пишем на реда облагаем доход. И след като няма указания, всеки може да си го тълкува както иска. След като служебната бележка е одобрена със Заповед от 17 декември 2013 г. имаше бол време да се пише и указание или в забележка отдолу на самата бележка.

Така е create , след като няма указание за попълване , се позававаме на ЗДДФЛ за това що е то облагаем доход и това попълваме .
Не е нито износ , нито е ВОД , начислявате ддс на основание чл.12 ал.1

Вижте и становище на НАП № 96-00-418/ 28.09.2011г.
Катя, аз не се изказах правилно по СИС имах предвид служебната бележка. Връщали са ги, като им искали само тази новата служебна бележка  :hmmm:

И в крайна сметка на облагаем доход какво трябва да се пише?
Логично е да е след НПР, но при попълването на ГДД няма ли пак да се намали сумата?

Мда, искат новата служебна бележка и това си е , аз вече попълних две , като писах облагаемия доход след НПР и за 4-те тримесечия.
Абе Кол центъра , повече вярвам на записаното в образеца на Служебната бележка :)
Колеги,
Днес най-сетне получих заветното обаждане (писах по-горе) от Кол центъра на НАП.

В бележката по чл.45 ал.4 се записва придобития доход по тримесечия и удържания данък.

Очаква се да излезе нова СИС и указания за попълване на тази прословута бележка.

Според мен вече може да издаваме бележки. Всичко е ясно

п.с. В бележката се записва само ЕИК 9 разряда или 10 за ЕГН

В новата бележка е посочено ,че се иска да се декларира облагаемия доход
И когато осчетоводите така през м.януари дали няма да се появи фатална грешка без данъчна основа?

fatal error  :laugh:
От НАП ми казаха да издавам новия образец на служебната бележка.Но не получих ясен и кокретен отговор как да се попълва.Ако месечния наем е 100 лв , то според ме трябва в таблицата облагем доход , първия ред общо 1080 лв и за  четирите тримесечия да се запише еднаква сума , т.е 270 лв , в графата авансово удържан данък да се впише удържания данък за първо , второ и трето триемесечие , т.е по 27 лв и общо 81.Така лицето остава да си довнася 27 лв.Как ще си попълни ГДД е друг проблем ,тъйкато там е посочен придобит доход

Точно така е както сте го написали , в новия образец попълвате облагаемия доход от 90лв х12 = 1080лв , за тримесечията е по 270лв , и данъка за тримесечие е 27лв.
Според мен следва да се спазва хронологията на издаване на документи. Издавала съм служебни бележки за тримесечията както е бил в сила тогава образеца. Сега кво да издирвам хората да им издавам по новата служебна бележка инфото ли?

И аз съм на този принцип и мисля ей сега да си направя една обобщена по стария си образец , пък здраве да е :)