Да го кажем така елементарно - датата на осчетоводяване си е системна дата, за ваша вътрешна консумация... А датата на документа е нещо друго, тя има "нормативна",  "материална" стойност, ако мога да се изразя така...
И малко допълнение, че нещо прекъснах предния пост. Значи при положение, че човека има възможност да работи на граждански договор, според мен е по-удачно в посочения случай да се договори за работа по трудов такъв. В случая няма какво да се икономисва на дребно. Най-добре е да се консултирате със специалист(трудови, осигурителни книжки и прочие документи, доказващи осигурителен стаж), които при наличие на всички документи биха ви дал практически съвет как е най-рационално да постъпите в конкретния случай...
Така не е коректно да се даде акъл, но ако лицето е осигурено за фонд пенсии през този период - ще се отрази, ако не е осигурено - пак ще се отрази.  :wink1:
Колежки и колеги, тъй като имам такива клиенти, от доста време ползвам подобни бланки и пускам тази, ако ще бъде полезна на някого, защото в нета, за разлика от стандартни договори такива практически липсват.  Не смятам, че е уникална и извънземна - просто я прилагам, като естествено съм отворен за всякакви забележки, коментари и критики.
Поизтрих това-онова, някои работи стоят, но се вижда общата идея...
Хм... това според мен е някакъв софтуерен проблем на програмата ви по-скоро и той не е в НОИ, ...
Част от моите болнични "били в София"...  :blink: По някаква причина "били изтеглени там"...  :blink: Сега уж всичко било наред, чакам още три фирми - има си хас да се окаже, че са в Каспичан...
Документи във връзка с комисия за защита на потребителите - фирмата и адреса на управление на търговеца, име и фамилия на отговорника на  обекта, задължително работно време,  регистър за предявени рекламации и акт за удовлетворена рекламация
Ако имате работници - Правлници за вътрешен трудов ред и работна заплата, не е лошо при проверки д имате и копия от трудови договори и справки за регистрация. Там графици и заповеди за работно време, заповед за лице представляващо работодателяя пред органите на ИТ...
Не видях в горното мнение кочан за ръчни касови бележки, кочан с фактури, уведомление на видно място клиентите да съхраняват фискалните си бонове до напускане на обекта, с телефон на ТД НАП...
Аз мога да изокам и първи... Днес от НОИ ми се обадиха, с молба да подам болничните  на няколко фирми, тъй като липсвали. Аз съм деликатен субект, но при положение, че разполагам със справки с изходящи номера и дати, изрично удостоверяващи, че съм си изпълнил скрупольозно вменените нормативно обязаности, реагирах екзотермично и в момента съм в трепетно очакване да ме уведомят, какво аджеба се случва с тази претенциозна(и сигурно много скъпа) система... 
Колежке, не знам дали ще ви успокоя, ако ви кажа, че аз съм в същото положение!  Но при мен фирмичките са мааалко повечко... :smile1: :good:
В светлината на така описната обстановка ще си имате проблем вие - въпреки, че заповедта за освобождаване има уведомителен характер и отразява единствено обстоятелството на връчване, а не съгласието на другата страна(тази която се държи вулгарно,  пцуе и блъска колежките). Според мен, при положение, че в момента на устното уведомяване сте нямали под ръка такава, което е изключило възможността да се подпишат отдолу двама оскърбени свидетели на отказа с три имена и ЕГН, пред вас стоят две възможности - по-леката е да го сторят сега и при положение, че говорим за некоректен човек, и той да си доказва връчена ли му е, или не е... Трябва да са сериозни хора и да се уточните добре какво точно ще приказвате всички при нужда, каквато би възникнала в случая евентуално.
Другия вариант е да му заличите уведомлението за прекратяване, да впишете в заповедта
"считано от датата на връчване на настоящата заповед" на мястото на дата на прекратяване и да има дата само на издаване на заповедта. След това започва ходене по мъките с изпращания по пощата с обратна разписка и изрично описание какво точно пращате, за да можете категорично и еднозначно да докажете, че сте му я връчили(ако възникне нужда). Или да я връчите чрез нотариус - по-скъпо, но и по-надеждно е...
Има и алтернатива, разбира се - да оставите нещата така и в създалата се ситуация съдът да ви го възстанови на работа, а другия път да пробвате да го освободите отново, като направите нещата по-добре.  :lol: Това в кръга на майтапа, разбира се...
Може основна работна заплата 420 за пълно работно време. Осигуровки ще се дължат върху МОД.
Самоосигуряващото лице не може "да иска" на колко пари да си осигурява - размерите и реда са определени нормативно. И при последващо заверяване на осигурителна книжка, ако се заверявт осигурителни книжки, ще има проблем с този доход...
На мен ми е много интересно какво точно ще представлява този "друг управител без възнаграждение" в ЕООД...
Koлега, в случая понятието ПРАВИЛНО е относително, за да са нещата максимално коректни е удачно да се разберете с човека да му подмените трудовия договор с такъв, на който датата на постъпване 16(като естествено подмените и други документи, в които фигурира тя - например бележката за проведен инструктаж). Не мажете върху документите, защото това привлича внимание, а изгответе нови. Обикновено при сключване на договорите хората са по-диалогични, отколкото при прекратяването им.
По неудачно е да заличите уведомлението (и договора) - все пак, ако се замислите, по този начин ще се окаже, че работника е загубил там няколко дни трудов и осигурителен стаж, което е предпоставка за разностранни последващи проблеми, включително и пред ИТ, защото човека ще е прав да попита какво точно се е случило през периода 16.01 - 22.01(ако приемем, че днес му сключите нов договор, считано от утре) и къде са му изчезнали няколко дни, през които той реално си е работил...
Като счетоводна кантора би трябвало да осъзнавате тези неща и да гледате на тях многопластово...
Освен това е в противоречие с нормативната уредба да сключите трудов договор със себе си ,,,  :smile1:
Ами масово постъпват така безотговорно платците на доходи - удържат само данък и си "измиват ръцете". Съответно изпълнителят по гражданския договор не може нито да си удържи осигуровки, нито да си подаде декларация 1 за своя сметка и от името на платеца. В този случай най-удачно е да си подава годишната декларация на база на вписаното в документите и толкова. Не казвам, че е най-правилното...
Ами може да го "изкажете" в НАП - прилагате си договор за наем(ако имате писмен такъв), банкови извлечения за постъпвали суми...
Съгласен съм с рационалните доводи, но както гласи поговорката "дали камък ще се блъсне в стомна, или стомна в камък - все лошо за стомната". Направили са на колежката(или колегата) предписание - добре. Просто е загуба на време и енергия, и предпоставка за други работи надхващането в случая... Не споря, че вероятно основанията ни са по-здрави и сме достатъчно компетентни...


п.с. Аз на моите фирми им написах така подробно - чл.119... ПМС 375... Досега дума не са ми казали, то по принцип много рядко ми казват отнякъде нещо.  :smile1:
Значи, колежке, казано накратко - когато промяната е едностранна и произтича от страна на работодателя, ползвате чл. 118, ал. 3 от КТ(и с важното уточнение, че работодателя е ограничен в своето право за въвежда изменения в условията на трудовото правоотношение. Пример: Работодателя едностранно увеличава основното трудово възнаграждение на работника). Когато промяната става с писмено съгласие между страните, ползвате чл.119 от КТ. Пример: Страните се споразумяват за намаляване на основното трудово възнаграждение).
Сега, ако се отдадем на схоластични спорове, можем да потънем в дълбоки анализи дари коректното основание в случая е 119 и дали тази промяна не е императивна и вменена по силата на подзаконов нормативен акт, каквото е писмото на МС. И дали в тази връзка не е съвсем естетично да бъде оформено примерно "На основание чл. 119 от КТ и във връзка с ПМС 375/28.12.2016г." или обратното, или минималистично "във връзка с ПМС 375/28.12.2015г."...
И само да обърна внимание, че дисциплинарното уволнение не е едно елементарно буквоядско занимание! Трябва да спазите стриктно и пунктуално цялата процедура, за да  сте изрядни, доколкото е възможно в тази ситуация. Трябва да можете да докажете по безусловен начин, че сте положили всички възможни усилия да връчите документите на лицето!
Не, че ще се върне вероятно и ще има претенции, но трябва да се застраховате в максимална степен.
 
Аз бих включил основно плюс допълнително трудово възнаграждение. Не откривам логика в това да вземете за база новата минимална заплата(пропорционално), а да не начислите  "клас".
По този начин освен всичко останало ще парирам в зародиш мераците някой старателен служител да ми търси "кал под ноктите". Както полазва практиката, по-добре да те питат защо си дал(с дребни изключения), отколкото защо не си дал...