В Кодекса на труда (КТ) няма изрична забрана за работниците и служителите през периода, в който ползват платен годишен отпуск, да работят по трудово правоотношение при друг работодател. Също не е предвидено по време на ползване на отпуск за отглеждане на дете до 2 години (по чл. 164. ал. 1 КТ), майките да не могат да работят при друг работодател. Поради това би могло да се счита, че през време на ползване на този отпуск майките могат да сключват трудови договори с други работодатели, на пълно или непълно работно време. В тези случаи се счита, че това е вид работа по външно съвместителство по чл. 111 КТ.
МТСП) № 04-02-715 от 30.09.2004 г.
Освен това чл.46(3) от КСО казва, че " "Парично обезщетение за временна неработоспособност и за бременност и раждане не се изплаща на лица, упражняващи трудова дейност, която е основание за осигуряване за общо заболяване и майчинство през периодите, за които са издадени актове от здравните органи."
И ако действително е анулиран по някаква причина, лекаря(или комисията) трябва да издадат нов, с отстранени слабости на мястото на анулирания, а вие ще трябва да го подадете отново. Пак уточнявам - ако е издаден нов, с друг номер.
За декларациите имате време да си направите корекции в законовите срокове. Предполагам, че не са изчислили правилно дните - това е масово явление...
Вероятно ще му го удължат - при положение, че ще ходи на ТЕЛК. За периода на очакване практиката е да се пусне лицето в неплатен(по-лесно се коригира после) или платен отпуск, тъй като въпроса не е уреден изрично нормативно.
Така де, казано грубо, но в уточнението ви казвате, че не бил собственик на фирмата. И в тази връзка колежката с право прави тази забележка.
И аз съм доволен от бързината. Не знам дали се дължи на обстоятелството, че още е рано, или са си оправили сървърите... Ще видим как ще е накрая... :D
Като стана дума за "Ексел", ако ще си правите нещата самички, трябва да бъдете внимателни със закръгленията при разбиването на сумите по фондове и последващо подаване на осигурителните декларации!
Или казано като пример с думи прости, не една колонка "ДОО работодател III категория" 9.80%, а четири колонки фонд "Пенси" - 7.10%, фонд "Общо заболяване и майчинство" - 2.10%,, фонд "Безработица" 0.60% и колкото е там за фонд ТЗПБ. И по същия начин за личните осигуровки за ДОО, здравно и ДЗПО.
Елементарно и  досадно е да го напомням, но нерядко дребните камъчета обръщат колата. Казвам го като пряк наблюдател...
Съгласен съм в вас - просто споделям моето виждане и казвам как бих постъпил аз в подобна ситуация. По този начин бих си спестил последващи евентуални проблеми. Давам ги по установения ред, а той ако иска може да ги изгори ритуално.
Хм, не знам каква ще бъде практическата стойност на подобна декларация - според мен, това е отличен повод от НАП да кажат при евентуална проверка, че ваучерите не са предоставени на всички лица, без значение от обстоятелствата... И ще бъдат прави, буквоядски погледнато, защото в тълкуванията на ВАС изрично е подчертано, че не се третират като социални разходи придобивки, които се предоставят в зависимост от резултатите от положения труд, от отработените дни или са предоставяни избирателно,  а не на всички работещи...
Според мен, така си "вкарвате таралеж в гащите". Давате му ги и толкова - не щял... фасони...
 
Ако имате удължаване на договора, трябва да представите анекс към него на НАП, за да удължат А1-то. Може и заедно със самия договор, ако командировате работниците след като сте се договорили и тогава ще посочите периода на договора, заедно с анекса. С това А1 може да работите на цялата територия на Германия и на различни обекти(както е посочено в договора ви), защото формуляра се издава не за пребиване в държава членка на ЕС, а относно прилагане на осигуряването и системите са социална сигурност на страните-членки, по отношение на притежателя. Казвам го изрично, защото например в Белгия правят проблеми по този въпрос, тъй като си имали някакви техни кралски укази и не ги е еня за предимството на общото право на ЕС.
Предполагам знаете, че за повече от 2 години не може да получите А1.

п.с. По-горе съм написал глупост от драскане набързо - "минимална месечна часова ставка". Имах предвид минимална часова такава.
1. Дали ще ви бъде издадено Удостоверение А1 относно приложимото законодтелство в посочения случай зависи изцяло от преценката на данъчния орган, макар и субективна. Звучи донякъде абсурдно, но различните дирекции имат различни гледни точки по въпроса. Регламенти 883/2004 и 987/2009 изрично уреждат тези въпроси. Има и редица указания на НАП.
2. Минималната месечна часова ставка в Германия е  8.5 евро на час.
3. Трябва да подготвите заповед за командировка, декларация-съгласие от страна на лицето, че е съгласно да бъде командировано за повече от 30 дни, договор с контрагента от страната членка на ЕС(копия), искания за издаване на удостоверения А1, справки за наетите лица(без административния персонал), командировани в чужбина и оставащи в България, както и за реализирания общ оборот и такъв с страната и чужбина(ако има).  И много важно - не може да командировате работнците за по-дълъг срок от посочения в договора. Ако пише три месеца - значи 3 месеца.
Не съм казвала нищо подобно.  :smile1:
В ГДД не се включват "тези пари", а облагаемите доходи...

Taka, e - не се изразих, добре. Извинявайте за неправилната интерпретация.
В случая няма чудодейно или елегантно решение, поне според мен. Както каза пишещия преди мен колега(или колежка) единствения начин тези пари да се включат в данъчната декларация, да се обложат както си му е редът и да се "придобият" реално. И с уговорката, че приказваме най-вероятно да подозираме за какви бакии става дума в действителност. Споменават се и ДДС-та...
Най-умния вариант в тази ситуация е да си намерите действително компетентен счетоводител, да си му разкажете откровено всичко и човека вече да мисли какво може да се направи в тази ситуация... С форумни консултации и преразкази няма да се реши нищо...
Аз не мога да разбера как "ей-сега разбрахме от счетоводителката"? Вие до този момент сами ли сте си "водили" нещата или тази счетоводителка е спала като спящата красавица 7 години?  :blink:
Според мен - не е уместно. Трудовият договор от такъв тип се сключва именно за извършване на определената работа и се прекратява с приключването й, което обикновено се установява с констативен протокол, акт или нещо подобно. Още повече, че в самия трудов договор би трябвало да си опишете какво точно е естеството на тази работа.
Сега отделен въпрос е, ако бъде описано някак йезуитски, че това е част от първоначалната договорена работа...
Ние мисля, че не ви казахме нещо различно. Лекарят не е страна, която да изисква от работодателя каквото и да е. Той издава болничния(или ЛКК), и за последващи проблеми, свързани с него - обикновено неправилно изчислени дни, си комуникира със съответните специалисти от НОИ,
Ами като начало трябва да подаде декларация по образец за самоосигуряващо лице(някак съдя, че управителя ви ще се осигурява по този ред) до съответната ТД на НАП, че прекъсва дейност от дата до 7 дни назад.
Значи тази ситуация не е изрично регулирана нормативно и е масова практика за такива периоди лицата да се пускат в платен, че и неплатен отпуск(ако платения е изчерпан, или пък работодателя не желае да го предостави на работника). После се правят корекции, ако се окаже, че за периода е издадено продължение на болничния, или пък напротив - не е...
Както много правилно посочи пищещия преди мен колега или колежка(извинявам се за неопределеното обръщение), най-лесно е да го пуснете е неплатен, защото после ще е по-лека корекцията по фондовете, но пък някои работодатели предпочитат платение отпуск, защото по този начин хората получават някакъв доход за периода на неопределеност...
Принципно наредбата е достатъчно мъглява - след като мине периода, за който ЛКК издава болнични(180 дни), по преценка на ТЕЛК лицето може да бъде инвалидизирано, или пък ако се очаква възстановяване да бъде продължено издаване на болнични. Казано просто...
Ами нормативно така стоят нещата, че принципно няма как да не я използвате, поне по документи. А ако не я използвате - да, в края на краищата ще пропадне след две години и за вас ще остане парещата горест...

Погасяване на правото на ползване
Чл. 176а. (Нов - ДВ, бр. 18 от 2011 г., в сила от 01.03.2011 г.) (1) Когато платеният годишен отпуск или част от него не е ползван до изтичане на две години от края на годината, за която се полага, независимо от причините за това, правото на ползването му се погасява по давност.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2015 г., в сила от 17.07.2015 г.) Когато платеният годишен отпуск е отложен при условията и по реда на чл. 176, ал. 1, правото на работника или служителя на ползването му се погасява по давност след изтичане на две години от края на годината, в която е отпаднала причината за неползването му.
Защото 380 лева е нормативно установения размер на МРЗ за този период.
Има съдебни решения, в които категорично е упоменато, че е задължение на съдебния изпълнител да изясни какви са доходите на лицето. Работодателя няма нормативен ресурс да прави подобно нещо, няма и основания да се занимава с подобни неща. Изготвя си уведмоителното писмо със справката за брутен и нетен доход(защото пък поради липса на такава, доказваща категорично какво точно получава лицето има решения в полза на ЧСИ) и с това би трябвало да се приключи, Съдията като желае - да си направи проверка, все пак той има достъп по опредлен ред до масивите с данни на НАП - там се вижда какво е получено бруто и нето...