То аз като се замислям, май не съм виждал нормативно основание и възможност, на база на които какъвто и да е отпуск да може да се ползва за част от работния ден, с изключение на този по чл. 157, ал. 1, т. 6 от КТ... :hmmm:
Можете, но бабата трябва да е осигурена по трудово правоотношение(да не е безработна, пенсионерка и т.н.). А вие може да ползвате болничен при нужда.
Осигурена сте по трудово правоотношение, но сте нямала необходимия осигурителен стаж към момента на излизане в отпуск за бременност и майчинство, или сте безработна? Не е ясна много ситуацията, но във втория случай нямате право на парично обезщетение за отглеждане на дете до 2 г. Иначе от момента на придобиване на изискуемия стаж ще започнете да получавате дължимото обезщетение.
С работата и осигуряването на физическото лице не виждам никакъв проблем. ЩО се отнася до придобиването на "дялове", не намирам, че и този момент противоречи на някаква нормативна уредба. Само може ли да се поясни каква точно е правната форма на тази фирма и какво точно представляват тези "дялове", така да кажем - това дружество с ограничена отговорност ли е, а лицето с придобиването на някаква част от капитала де юре и де факто ще се превърне в съдружник, или е акционерно дружество и ще придобие въз основа на договорни клаузи някакъв вид акции(този вариант е много популярен на запад като форма на стимулиране на персонала)?
Казано грубо дължите на работника сума, представляваща минимална работна заплата, от която приспадате личните осигурителни вноски на лицето за фондовете на ДОО, ДЗПО УПФ и НЗОК. Така, елементарно казано получавате т.нар. "данъчна основа", върху която пък се дължи ДДФЛ.
Ако осигурителния доход за съответната квалификационна група професии превишава минималната работна заплата, дължите осигурителни вноски върху него.
И пак ви казвам - подходете отговорно към материята, очевидно е, че с  форумно общуване нещата няма да се получат. Едно е човек да потърси насока или просто да му бъде посочено нещо, което се намира пред очите му, а съвсем друго - да се учи на подобно място... Ако не сте отговорни към "сътрудника", то бъдете поне към себе си...
Не трябва да подавате коригиращи декларации.
Вида сигурен е според вида на трудовия договор. Специализирани кодове за пенсионери, работещи по трудов договор, няма...
Откъдето и да го погледнем, това е абсолютно недопустимо нормативно, без да изпадаме в морализъм. Тука сигурно е циркулирала дълбока идея за някаква хибридна повременно-сделано-непремиална-н'ам каква система за заплащане на труда... :blink: :blush:
Случайно попаднах на още няколко ваши питания - вие СПЕШНО и БЕЗУСЛОВНО се нуждаете от счетоводител, казано обобщаващо...
С предните - нищо. В края на годината при годишното преизчисляване ще се приспадне ДДФЛ, който е бил надвнесен.
А ако междувременно изтече срока на срочния договор, както е във вашия случай(не видях отначало, че изтича месец юни) лицето ще си подаде годишна декларация и надвнесения ДДФЛ ще му бъде възстановен...
И много важно - накарайте човека да ви напише една декларация, че на еди си коя дата е представил ЕР на работодателя...
Аз в посочения случай си мисля, че самоосигуряването е изобщо единствения коректния вариант. Както обаче каза колежката преди мен, има вероятност да привлечете внимание с промяната на осигуряването през годината. Обаче пък от друга страна такова огромно и разнообразно количество информация постъпва в системата, че вероятно никой няма да забележи, а и нещата ще вървят правилно...
И ако сменяте работодателите в посочения случай, трябва да се подаде и декларация за промяна в обстоятелства, в която да се посочи, че прекратявате трудовите си правоотношения със стария работодател и да се приложи копие примерно от заповед за прекратяване на трудовото правоотношение. Тя се подава в тридневен срок от настъпване на съответното обстоятелство.
И помнят много - но избирателно. Аз така наскоро писах на една бабка 43 набор документи, и я успокоих шеговито, че ще й издам всякакви УП-та - 2, 3 4, 5... Тя дойде да си ги вземе по някое време и пита с очакване "Ами УП-4 и 5  къде са?"... Пак колизия, че се е помайтапил човек...
Значи, действително с нормативните промени подобна задължение отпада, но при искане от страна на работниците аз издавам подобни документи(без вписването, което коментирахме). По-възрастните хора(не, че аз съм съвсем първа младост) имат по-различни виждания и понякога подобни неща им се виждат абстрактни без съответно материално изражение. Казвам го, без да влагам някакъв негативен смисъл - с цялото ми уважение към тях. За собственото им спокойствие издавам подобни документи при настояване - по-лесно ми е да ги пусна, вместо да се надхващаме и обясняваме и в крайна сметка те да останат с впечатление, че в цялата работа има нещо нередно и ги ощетявам по някакъв начин.
Не можах да разбера какво точно сте направила?
Приложение 9 - Удостоверение и придружително писмо - Приложение 12.
Може да си ги изтеглите от този сайт:
http://www.nssi.bg/forusers/forms/239-maternity
Скъпи колежки и колеги, искам да ви попитам, срещал ли е някой в някакъв нормативен акт, указание на НОИ или съдебна практика изискване в трудовата книжка да се прави вписване "Осигурителният стаж НЕ е равен на зачетения трудов (служебен) стаж."? В чл. 40, ал. 4 от Наредба за пенсиите и осигурителния стаж е казано:
"За времето след 31 декември 2002 г., ако продължителността на осигурителния стаж за лицата, работещи по трудово или по служебно правоотношение, е равна на продължителността на трудовия или на служебния стаж, в трудовата или в служебната книжка при прекратяване на правоотношението се вписва от осигурителя следният текст: "Осигурителният стаж е равен на зачетения трудов (служебен) стаж." Ако в трудовата или в служебната книжка не е направено посоченото вписване, осигурителният стаж се установява с документ по образец, утвърден от управителя на Националния осигурителен институт, издаден от осигурителя."(или УП-3 по нашенски).
Питам, тъй като периодично имам пререкания със служители в разни НОИ-та, проявяващи такива щения, поради отказа ми да правя подобни вписвания в трудови книжки, каквито и никога не съм правил от 2003г, от когато датира изискването. Днес пак имах един подобен спор с една особено словоохотлива дама, на която казах, че не само няма да направя подобно допълнение, ами и няма да издам УП-3, позовавайки се на нескорошните промени в КСО, пък да видим дали ще стане нещо(освен, че ще притесняват човека, представил документите си в НОИ, който в крайна сметка обаче не е виновен, че по някаква причина някой не желае да ползва електронния регистър на осигурените лица, да чете и прилага на практика нормативната уредба, касаеща тези аспекти)...
Благодаря.
Каква е тази утвърдена съдебна практика, регламентираща невъзможност да бъде връчено предизвестието на рождения ден? Може ли някакъв линк или препратка?
Съществена е не датата на връчване, а настъпването на събитието(в случая - освобождаването). С важното уточнение, че всичко е изчислено както трябва, за да няма после "Ми то к'о стана - не ми стигат еди колко си дни"...
Ако това имате предвид:
в клетка 14 - 0100000000
в клетка 16 - 02084, 20 дни в осигуряване, 8 часа законоустановено време, 4 часа дневно работно време

Ами ако сте го посочила така, това означава, че този служител им смътна представа от трудово законодателство.  :wink1:
Възможно ли е да сте посочили, че осигуряването продължава от предходен месец в първо поле на клетка 16? Съмнява ме, че е станало нещо по клетки 14 и 16. На това може да се дължи подобна забележка от НАП...
А може и инспекторът да е недогледал - няма да е първия и последен такъв...
И аз съм виждал подобно указание на НАП, ако длъжностите са от една квалификационна група и при един осигурител.  :wink1: Още повече, че във вашия случай са с еднаква продължителност на работното време - 2.0 часа. Ако бяха с различна, аз бих казал категорично, че трябва да са на два реда.