Малко недомислено като е направено, но след потвърждаването на и-мейла, избирате името на фирмата и работата продължава по стария си начин.
Според мен няма право на ваучери съгл.чл.209, ал.1, т.1 от ЗКПО:договореното основно месечно възнаграждение на лицето в месеца на предоставяне на ваучерите е не по-малко от средномесечното договорено основно възнаграждение на лицето за предходните три месеца;
Т.е. лицето трябва да е работило 3 месеца във фирмата, за да придобие правото да получава ваучери /до 60 лв месечно/.
По коя сметка и по кой код се плаща данък върху разходите?
В банковото извлечение на банка У можете да си запишете, само номера под който е осчетоводена операцията.
Аз съвсем се обърках, защото наема е от м.юли до декември. В този случай трябва ли да се подава декларация 55, и приложимо ли е тук това, което е предложил create по-нагоре?

Наемодателят ще впише в Приложение 4 в част ІІІ таблица 1,1 данните за платеца на дохода, удържал данък през четвъртото тримесечие, а в таблица 1 ще впише и данъка удържан през четвърто тримесечие.
Да си задам и аз въпроса: наш клиент е платил наем от м.07 до м.12.14 г. през декември 2014 г., заедно с това и данъка за шестте месеца по банка :excl: :( Какво трябва да се направи в този случай?Трябва ли да се подава декларация или трябва ли да възстановим данъка на наемодателя?
Ако има лицето - неговата. Ако няма - на фирмата.
В документите, които са ми предоставени не откривам ГДД на самоосигуряващото се лице, само тези на фирмата /ще занеса тях/.
Сега се сетих още един въпрос да задам: коя ГДД трябва да занеса в НОИ - тази на фирмата, или тази на лицето?  :blush:
alfa, благодаря за отговора и разяснението! :good: Реших да не съм объркала нещо  :blush:
Извинявам се за невежеството, но за първи път попълвам осигурителна книжка и материята ми е малко мътна.
Самоосигуряващото се лице е собственик на ЕООД-то и се осигурява чрез него. Не би ли трябвало да се направи корекция на осиг.доход, след като е по-голяма печалбата?
Здравейте,

попълвам осигурителна книжка за заверка от 2007 до 2009 год. на самоосигуряващо се лице собственик на ЕООД. Лицето е родено след 1960 година. Като осигурителен доход за 2007 година е избрал минималния (220 лв) и ниския процент осигуровки. Сега изрових ГДД за 2007 год. и виждам, че печалбата на фирмата за годината е била 39 745 лв. Следва ли да се прави корекция на осиг.доход?
Трябва ли да вписвам нещо допълнително в осиг. книжка, или от НОИ ще ми направят предписания за корекция?
svetlakercheva   :good: Ще го използвам като информация, тук поне е уточнено какво точно искат.
Дружеството е ЕООД, и не подлежи на задължителен одит. Фирмата ще  участват в проект, за който са дали необходимити изисквания и документи за участие. На Формуляра няма нито адрес, нито телефон на който да попитам какво точно искат. Цитирам точно съответната точка: "Копия на заверени баланси и отчети за приходите и разходите през последните 3 години." Нищо повече. Затова се зачудих коя е институцията, която може да ми завери балансите и отчетите. На първо време ще ги подготвя само с подпис на управителя, фирмен печат и гриф "Вярно с оригинала". Пък ако не ги устройва ще търся още информация.
Благодаря на всички за отговорите!
Като начало ще пробвам да са заверени само с подпис и печат от управителя, ще приложа и входящите номера. А ако не е достатъчно тогава ще ги заверявам в НСИ /дано не се наложи/.
Това е единствената информация с която разполагам-дали са списък с необходимите документи на управителя, в който пише единствено това: копия на заверените баланси и ОПР-та.
От там нататък трябва да се оправям аз. Къде по принцип се заверяват баланси и ОПР-та?
По мои разсъждения в НАП могат да ми заверят единствено ГДД  :hmmm:
Здравейте,

за участието ни в един проект ни искат копия на заверените баланси и отчети за приходите и разходите през последните 3 години. Някой знае ли къде се заверяват и каква е процедурата?
Кенира, много благодаря за отговора!
До тези изводи достигнах и аз, т.е. за да бъде даден под наем на хотелски начала един апартамент, ФЛ трябва да бъде регистрирано като ЕТ, да си плати патент, да се категоризира апартамента, да има касов апарат и т.н. Това, което ме озадачи бяха думите на една служителка в МДТ, според която се прави само категоризация и се плаща туристически данък в общината всеки месец /без патент и касов апарат/, но аз никъде в законите не намерих потвърждение на нейните думи  :question: :noexpression:
Прочетох го! Но там пише "Регистрирате се като търговец", а мен ме интересува варианта физическо лице да дава апартамента си под наем на хотелски начала.
  • Дали трябва да плаща патента, или само туристически данънк?
  • И дали му трябва касов апарат?
Здравейте,
имам няколко въпроса свързани с отдаването на стаи под наем:
  • ФЛ отдава стаи под наем - освен категоризацията на стаите, нужно ли е да плаща патент или само туристически данък?
  • Трябва ли да има касов апарат?
Моля, някой който е наясно с материята да ми отговори?
irenabrili, огромно благодаря за разяснението! :give_rose:
Чисто счетоводно как трябва да се отрази?Къде отива сумата от с-ка 602?

Т.е. за физическото лице /наемодателя/ това ще е доход за 2014 година, нищо че се отнася за 2013?