:wave: Може ли майка да си депозира молба за ползване на 40-те дни платен отпуск , които й се полагат след майчинството , още преди да е изтекло майчинството и да има застъпване т.е да не се налага да идва да работи 1 ден и после да излезе в платен отпуск?
Здравейте , как тълкувате този текст : 3. нямат изискуеми и неизплатени данъчни задължения и задължения за осигурителни вноски по влезли в сила актове, а при наличие на такива задължения са предоставили обезпечение или им е издадено разрешение за отсрочване или разсрочване.

Аз може да нямам още акт , но да имам неплатени задължения за данъци и осигурителни вноски ?
4. доставки към нерегистрирани по този закон лица; - това как да се разбира , както към физически лица , така и към фирми нерегистрирани по ЗДДС така ли ?
т.34 -  нетното възнаграждение трябва да е само чистата заплата т.е не трябва да включвам тези 100 лева

Да

 :give_rose:
Здравейте , на лице се начислява обезщетение по чл.224 КТ сега правилно ли попълвам Декларация 1 :

Брутно 400 лева  / със обезщетението/ , обезщетение 100 лева , данък за него 10 лева

в т.31 - 400 лева
в. 31А - 40 лева
т.34 -  нетното възнаграждение трябва да е само чистата заплата т.е не трябва да включвам тези 100 лева обезщетение  / 90 чисто + 10 лв. данък/ ?

Така ли ?
 :wave:

Имам служител работил от 01.10 - 28.10 .2013г. - тъй като няма 1 месец трудов стаж аз не му изплатих обезщетение за неизползван отпуск . Пуснах запитване и отговора е следния:

 За времето от 01.10.2013 г. до 28.10.2013 г. - повече от половин месец трудов стаж, който за целите на изчислението на полагащия се отпуск се зачита за един месец (чл. 42, ал. 3 от НРВПО). Полагащ се отпуск 1 ден, база за изчисляване на обезщетението среднодневното възнаграждение по трудовия договор, тъй като няма предходен месец при същия работодател.

чл.42 ал.3 НРВПО гласи : "Работникът и служителят има право на парично обезщетение за неизползван платен годишен отпуск, когато е придобил поне 1 пълен месец трудов стаж. Последният месец при трудов стаж повече от 1 месец се счита за пълен, ако работникът и служителят е прослужил най-малко половината от работните дни на месеца".

Мислите ли , че е така , нали се иска 1 пълен месец трудов стаж , той няма толкова ????
 :wave: Здравейте , искам да попитам нали може да се сключи срочен трудов договор за 5 месеца - да кажем от сега до края на м.Март ?
Той договора е за три години , за консултацията за тази година е извършена / направа на тех.карта/ и ще се признае прихода , но за засаждането на дръвчетата е на етапи  и явно трябва да се види колко етапа са завършени?
Благодаря , и сега ако доставката се завърши другата година , а  тази имаме само двете авансови плащания , няма да имаме приход върху който да се дължи данък нали?
Здравейте , сега ми донесоха договора и видях , че тази сума която е платена не е цялостен аванс , а частичен .

Значи нещата по договора са следните :

30% авансово превеждане на сума по договора
50% - междинно плащане по договора
20% - окончателно плащане след предаване на материалите по доставката .

Сега следва за 2-те плащания - 30% авансово и 50% междинно да си издам фактура за получените пари : 411/412
503/411

Не ги отчитам като приход!

И накрая при получаване на 20% -те процента окончателно плащане също издавам фактура за цялата стойност по договора , като приспадам тези авансови плащания / 30% и 50%/ и остава реално да се платят останалите 20% , като с тази фактура вече давам цялата сума на приход по гр.70 нали?
В ТД пише че Той започва работа на 05.11.2012г. и следователно едната година свършва на 05.11.2013г. и от 06.11.2013г, вече не е на работа .

Да не би грешката да ми е ,че в ТК се записва първи неприсъствен ден 06.11.2013г.
Ок , в калкулатора на сайта ми дава тридов стаж за периода по първи метод - 1г. 0м. 1д , а по втори мерод - 1г. 0м. 2д. ? Не е ли точно 1г.
Коригирах си поста - от 06.11 вече не е на работа . Директно заповед за прекратяване издавам нали , лицето не е необходими нищо да подава във връзка с прекратяването.
 :wave: На 06.11 изтича 1г. програма с БТ с работник назначен на срочен трудов договор .Трябва да оформя трудовата му книжка:

1. Направо да издам заповед за прекратяване на ТД считано от 06.11 на база изтичане на срока на договора , без молби , предизвестия и т.н ?

2. Договора е с дата 01.11.2012 , но пише че работникът ще постъпи на 05.11 , в ТК коя дата да запиша като начална ? И от коя дата да сметна трудовия стаж?

3. На МРЗ е т.е за промяната в размера й записвам :

05.11.2012 - 01.01.2013г. - 290лв - чл.118 КТ
01.01.2013 - 06.11.2013г. - 310лв. - чл118 КТ
Забравих да Ви попитам по разходните фактури на фирмата за месеца мога да ги включвам в дневник покупки само тези издадени след 22-ра датата нали?
Благодаря момичета , то има време 45 календарни дни , но да ми се махне от главата да не ми е притеснено   :blush: :give_rose:
Да три месеца е :
Чл. 75. (1) Правото на приспадане на данъчен кредит по чл. 74 възниква на датата на регистрация по този закон.
(2) Правото по ал. 1 се упражнява през данъчния период, през който е възникнало, или в един от следващите три данъчни периода, като наличните активи, получените услуги и данъкът, включени в регистрационния опис по чл. 74, се отразяват в дневника за покупките за съответния данъчен период.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Правото на приспадане на данъчен кредит по чл. 74 не възниква и не може да се упражни от регистрираното лице, ако регистрационният опис е подаден след 45-ия ден от датата на регистрация.


Ние се рег. на 22 .10 значи трябва да ги включа или в СД за м.10 или в една от СД за м. 11,12 или 01 , нали така ?
 :wave:

1.Не съм гледала дали има вариант за електронно подаване на описа - вероятно на място.
2.След като имате вече регистрация по ЗДДС не е необходимо да чакате потвърждение на описа, за да го вкл. в СД по ЗДДС
3.Да-точно така е
4.Да, можете в 12 месечен срок.

Благодаря Ви , добре че Ви има , залавям се тази седмица да го правя описа , дано всичко да е наред.
 :wave: Регистрирахме се по ДДС и сега искам да подам опис на наличните ни активи , но имам някои въпроси :

1. Описвам в описа фактурите по които искам да ми върнат ддс-то , но описа на място ли трябва да го подам ?

2. Трябва ли да чакам от НАП да ми потвърдят , че одобряват описа и чак тогава да включа фактурите в дневник покупки ?

3. Осчетоводявам Дт 4531 / Кт 709 при включването на фактурите в дневник покупки , но може пак да излезем на вноска нали така , не е задължително НАП да ни върне парите реално по сметката ни?

4. Мога ли да не ги включвам веднага фактурите в дневник покупки след като подам описа а в 12 месечния прериод напред?

Ще съм благодарна на малко помощ  :blush: