Процедура за дерегистрация по инициатива на органа по приходите

 



Чл. 110. (1) Регистрацията се прекратява по инициатива на органа по приходите с издаване на акт за дерегистрация, когато:

1. е налице основание по чл. 107, т. 1 и 2 за задължителна дерегистрация;

2. установи, че лицето не е изпълнило в срок задължението си за подаване на заявление за дерегистрация по чл. 109, ал. 1;

3. (нова - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) е налице основание за дерегистрация по чл. 176.

(2) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) В случаите по ал. 1, т. 1 и 2 актът за дерегистрация не се връчва на лицето, а датата на дерегистрацията е датата на възникване на съответното обстоятелство по чл. 107. В останалите случаи датата на дерегистрация е датата на връчване на акта за дерегистрация.


Четейки този текст, никаде не виждам,че НАП може да  дерегистрира служебно фирмата,след като фирмата падне под 50 000лв.  ???
 
Може да се дерегистрира по избор и няма да я дерегистрират служебно от НАП, ако за това е питането как стои въпроса ...


А фирмата, как може да разбере ,че е дерегитрирана служебно от НАП ......ще подава ли пак СД и дневниците?
 :hi: Искам да Ви попитам :

1.Фирма рег.по ДДС с оборот за предходните 12 месеца под 50 000 лв. ще изпадне ли от рег. по ДДС ,изобщо как стои този въпрос?

2.Може ли да се назначи на 8ч. работник с възнаграждение под минималната работна заплата/290лв./, че водиме стор,по този въпрос?

Благодаря Ви. :thumbup:
оК,Благоря за отделеното време  :yes3:
Добре с код 2 .
А декларациите Д1 и Д6 се пускат последния работен ден на месеца,следващ месеца за който се отнасят . В Д1 програмата прави един файл с данни за наетите по ТД и за самоосигуряващият се.
Понеже Д1 за самоосигурващисе се пуска до 10-то число, това значи ли че трябва до 10-ти да пусна Д1 с данни само за СОЛ и след това в последния работен ден на месеца да пусна Д1 и Д6/с код 2/ с данни вече само за работниците :(
Ако работодателят си им плаща по друг начин, за да избегне осигуровките,това нас не ни касае.Искам всичко ,което зависи от мен като документация да е коректно
В нашия случай заплатите са начислени, осигуровките не са преведени и заплатите не са изплатени.
Д6 с код 2 ли трябва да се пуска/ начислени ,но неплатени/  ???
Здравейте,Управителят на фирмата плаща осигуровките/ неговите и на работниците/ когато реши,бави ги с по 3,4 месеца.
Как е правилно и законно да се подава Д1 и Д6 и с какъв код,при положение ,че заплатите и осигуровките се начисляват за месеца, за който се отнасят,а осигуровките не се плащат?

Благодаря Ви  :thumbup:
При подаване в НАП на заявлението за подаване на данни на др.фирма с нашия подпис трябва ли да се представи нотариално заверено пълномощно? Има ли разлика между пълен и частъп
Задължително условие е преди да подадете документи за регистрирането на фирма като ЕООД е да проверите ,че името което сте избрали е уникално и не се повтаря с друго ,вече вписано в Търговския регистър - лесно можете да проверите по интернет от сайта на Търговския регистър в секция „Справки“ .

Относно запазване на името на фирмата –за да регистрирате фирма като ЕООД ,щом сте проверили ,че съответното име което желаете по интернет  е свободно за регистрация, то вие не се нуждаете от тази услуга ! По този начин спестявате 50лв !

Здравейте, да попитам и аз по темата  :smile1:

Какви документи се съставят при следните операции във връзка с производството:
1. 302/501-дост.цена- тук документа е фактурата за доставка
2.601/302-изписване на м-лите вложени в производството по дост.цена
3.611/601-отн.разходите за м-ли като разходи за осн.дейност
4.303/611-заприходена ГП по планова себестойност
5.501/701-приход по касов апарат- тук ПКО по касовият месечен отчет от апарата
6.701/303-изписване на ГП- тук е мемориален ордер с отчетната стойност на продадените продукти,със сумата от складовата програма

по точки 2,3 и 4 не ми е ясно  ::) помагайте
За ползване на ДК в рамките на 12 мес не си в нарушение, но ако ф-рите касаят неосчетоводен р-д за 2011, там си вече в нарушение.

Здравейте, да Ви попитам следното: ако примеро сега през месец Май включа фактура от месец Март, тази фактура от м.Март трябвало ли е да осчетоводя разхода тогава и сега през м.Май  да включа само ДДС-то по нея или може сега да осчетоводя и разхода и ДДС-то нищо ,че фактурата е от м.Март  ::)

Знам,че когато се прехвърля от една година в друга, фактурата се отнася като разход в годината за която е, а ДДС-то се ползва само в следващата год. Но незнам как стоят нещата с прехвърляне от месец в месец.
 Този текст ме наведе на тези мисли :
Често предприятията извършват както облагаеми така и освободени доставки. На практика е трудно да се идентифицират покупките, които са изцяло свързани с освободените доставки, за които лицето няма право на данъчен кредит. По тази причина онези покупки, които са свързани едновременно с освободени и с облагаеми доставки (напр: общи административни разходи – наем, електричество и др.), пораждат право на частичен данъчен кредит, т.е. само част от ДДС, начислено от доставчика, се полза от предприятието като данъчен кредит. Въпросната част се базира на съотношението на облагаемите доставки спрямо всички доставки, извършвани от предприятието.

Но явно разковничето е в думите едновременно и общи   :smile1:
Здравейте, пак съм аз  :smile1: Да Ви попитам : на фирма рег. по ЗДДС , фактурите за вода,ток,наем , интернет и др. административни разходи  са с право на частичен данъчен кредит така ли ?  :swoon:
Нещо пак се заплетох, трябва ли  всеки месец да се посочва коефициент в кл. 33 от СД?
Благодаря Ви , супер сте  :thumbup:
Мадам Божка, бихте ли ми помогнали да си разтълкувам този текст :

Разликата между клетка 50 (данък за внасяне за месеца) и клетка 70 (приспаднат данък) се посочва в клетка 71. Тази сума се внася в срока за внасяне за съответния данъчен период. Ако към датата на подаване на справката декларация този данък е внесен ефективно, в съответната клетка се попълва датата на платежното нареждане (клетка 71). Ако данъкът не е внесен до срока, клетка 71 не се попълва, т.е. лицето дължи разликата между клетка 50 и клетка 70.
Искамм да Ви попитам, при ДДС за внасяне за месец "Х" ,без прихващания от предишни месеци/ фирмата всеки месец е на внасяне/ в кл.50 посочвам сумата за внасяне, а в кл.71 пише ли се пак тази сума за внасяне  ::)
Пасат, много ти благодаря за подробните отготори!  :thankyou: