Здравейте,
задължително ли е при назначаване по чл. 114 да се вписва и във връзка друг член - чл.67 или чл.68 или за определена работа и при назначаване всички необходими документи ли се изискват - медицински, свидетелство за съдимост и т.н. Става въпрос за сезонна работа, с кой член е най- удачно да обвържа чл.114 като незнам колко месеца ще продължи работата...Някой има ли примерен график за сумарно работно време, тъй като такова ще бъде ..., а инструктаж - всеки път когато идват ли трябва да се разписва...много неясноти имам по този чл.114...ако може някой да помогне, ще съм много благодарна.
А как точно става начисляването на ДДС на бракувани стоки и с какъв документ?
благодаря, по принцип знам, но все нещо не съм сигурна  :flowers:
за внасяне, извинявам се
Здравейте, трябва да издам фактура на фирма, нерегистрирана по ДДС. Аз обаче съм регистрирана, има ли някакво значение, пиша и осчетоводявам фактурата по обичайния за мен начин - с  начислено ДДС и я включвам в дневника за продажби за възстановяване.
Здравейте, искам да попитам при закриване на магазин и спиране на касови апарати каква е процедурата - спрямо НАП и други институции?
Здравейте,
имам такова питане: закриваме магазин към ООД, което има и друга дейност. Дали сме предизвестия на персонала по чл. 328, ал. 1, т.2/правилно ли е?/ и има ли начин да се избегне този член, поражда ли той други ангажименти и към кои институции? Датата на предизвестието е 01.06.2013г. - един месец - считано от 01.07.2013 ги прекратяваме - с каква дата трябва да е заповедта и кога трябва да се връчи - последния работен ден - който е 28,06-петък, или понеделник - 01.07.2013? Може ли да задължим продавачките да си ползват отпуск през това време, за да се намали поне обезщетението за неизползван платен отпуск? Благодаря!
Всъщност Ви разбрах, работата е там, че наемодателят трябва така или иначе да ми възстанови сумата за данъка, а ако не ...ще ми остане салдо и ...ще си търся парите ...
Да , ние сме ООД- платец и наемател от ФЛ. Значи да не си я приспадам от последния наем, а да чакам да ми я върне? Малко съмнявам, че ще я върне ...
Здравейте, искам да попитам как трябва да се оформи приключване на договор за наем, в смисъл - платен е депозит и последния месец наемът няма да се плаща, но незнам как стои въпроса с данъка, понеже от депозита не е удържан данък, а сега следва ли да го удържа и него от последната сума, която ще преведа, тоест да удържа данък два пъти?
Благодаря на всички!
Здравейте, да се включа, защото имам същият проблем и да попитам има ли нормативен размер за брака, защото се оказа, че управителят си бракувал стоки ежедневно в една тетрадка като не ги е отразявал никъде / месо, млека , бири, безалкохолни / и сега се е натрупал брак. Месото е в камерите, как да унищожим, документираме, преоценим, осчетоводим и така нататък изобщо пише ли някъде по-подробно за този процес? А също така предстои затваряне на магазина, няма много стока, но е хранителни продукти, как да оправя тази каша, трябва ли да уведомявам някъде, че затварям магазина, не се закрива фирмата, тя има и друга дейност? Моля за помощ, ако някой се е сблъсквал с такъв проблем, най - вече как да бъде чисто документално и за пред данъчните.
Благодаря отново!
А има ли значение как е назначен счетоводителят във фирмата, за да може да заверява ГФО, в смисъл може ли да е оперативен или задължително трябва да е главен ...във връзка с НКП и МОД
Здравейте, при промяна на длъжност и заплата, трябва ли да се прекрати стария трудов договор и да се подписва друг и може ли сам с допълнително споразумение. Ако е само допълнително споразумение, но има промяна на длъжност, пак трябва да се подаде уведомление, нали? Ако е само промяна в заплатата - не /промяна надолу?
Здравейте, някой може ли да ми помогне - трябва да издам удостоверение за доход на лице, работило по граждански договор под минимална заплата/ нужно е за получаване на детски добавки/ и се затрудних при попълване - има ли дни с осигурителен доход, след като не са внасяни осигуровки, коя сума се пише на брутен - преди или след приспадане на НПР и коя на осигурителен доход, след като има само облагаем?
Има фактура, но не са издали кредитно, а протокол с номер и т.н всички реквизити като КИ, официален документ
Здравейте,
фирма е издала протокол, с който си е взела стоките с изтекъл срок на годност. Как да осчетоводя този протокол, за да влезе  в дневниците по ДДС? Имам опция ф-ра, кредитно и дебитно извести е протокол за ВОП...а този протокол незнам как да стане? някой имал ли е такъв случай?