Благодаря много!
Като фактура със знак минус. КИ се издава при намаляване на данъчната основа по сделката, а тук такова няма.
Здравейте,
Темата е коментирана, но пак да попитам... Две фактури, без ДДС, са  двойно осчетоводени и съответно се повтарят два пъти  в дневник покупки. Как да направя сторното - като  фактура със знак минус или като кредитно.
Бургаските болници го изискват, аз лично съм издавала. За нас може да е излишно, но за тях - не. Така че за да не правите проблем на човека, издайте служебната бележка.
Здравейте!
Искам да попитам задължен ли е "Личен състав"да издава   на служител който е в болнични,"служебна бележка" колко дни е ползвал болнични в последните 3 години,за да му бъде издаден болничен лист.Защото от болницата му отказват да издаде болничния в противен случай.А това изискване е само от Бургаските болници,не желая да отказвам на болните,но мисля ,че това е излишно.
Благодаря.
благодаря  :give_rose:
И аз се поколебах между двете, но не е търговия в чистия и вид / идва някой, купува си уиски и си тръгва /  , а си е направо дейност на заведение - пие си уискито там . Така си мисля . :smile1:

Хубава вечер !
Аз се колебая между това - 56.30 и 47.25 търговия на дребно с напитки.

Благодаря, Делфинче  :good:
56.30 Дейност на питейни заведения ?
Здравейте,

Затруднявам се да определя кода на икономическата дейност на кафе-бар-винотека.
Моля за съдействие.
Здравейте!
Имам същия случай: "ФЛ, което се осигурява през ЕТ, подава декларация че започва дейност като ЕООД..." .
Въпросът ми е: като попълвам ОКД 5 за ЕООД попълвам само датата на упражняване на дейността, а за осигуряване нищо не попълвам - ФЛ ще продължи да се осигурява през ЕТ. Така ли е?

Благодаря предварително!


Можете да обявите започване на дейност, но не и осигуряване. СОЛ винаги се е осигурявал само през един ЕИК
Благодаря много!
Заявление за регистрация по чл. 100, ал. 1;
Декларация от собственика по чл.  176 а, ал. 1 от ЗДДС;
Справка за облагаем оборот за последните 12 месеца.

След това ще получите искане с други документи за представяне. Най-често е ОВ и стандартна анкета за дейността, която ще се извършва.
Моля някой колега да изброи какви документи са необходими за доброволната регистрацияна фирма по ДДс. Нещо не мога да се ориентирам в комплекта документи.

Благодаря предварително!
Днес говорих с НАП - инф. телефон - нямало нови бланки. Само новото допълнение, както казва и колегата по-горе - свободен текст декларация /ще ползва или не данъчното облекчение/.

А тази декларация не би ли трябвало да е вкарана в самия образец на декларациите, така както е вкарана декларацията от другия родител, че няма да ползва облекчението?
Мисля да изчакам в сайта на НАП да се появят нови формуляри.
Привет, колеги!

Как ще процедирате тази година с облекченията за деца от основния работодател - ще изисквате ли документ, така както е записано в закона, че лицето няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.
Благодаря!
Здравейте!
Нормално ли е вече година и половина да стои ГФО в ТР със статус "обработва се"? Още не са ми публикувани отчетите за 2015, подадени през май 2016. Почвам да се притеснявам.
Здравейте!

Влиза ли като осигурителен доход в УП 2 платеното майчинство /за гледане дете до 2 г/ за 2006 и 2007, което е съответно 160 и 180 лв. Видях, че за тези 2 години то е начислявано във ведомостта като обезщетение, но не ми е ясно как да го посоча в УП 2.
Благодаря!
Намерих го - "По втори въпрос: Микропредприятието може да публикува в ТР и само Баланс (без ОПР). Съгласно чл. 38, ал. 4 от ЗСч малките предприятия (в т. ч. и микропредприятията), които не подлежат на задължителен независим финансов одит, могат да не публикуват своите отчети за приходите и разходите и докладите за дейността. Тоест микропредприятията, които не подлежат на одит, могат да публикуват само баланс."
Благодаря!
Намерих го - "По втори въпрос: Микропредприятието може да публикува в ТР и само Баланс (без ОПР). Съгласно чл. 38, ал. 4 от ЗСч малките предприятия (в т. ч. и микропредприятията), които не подлежат на задължителен независим финансов одит, могат да не публикуват своите отчети за приходите и разходите и докладите за дейността. Тоест микропредприятията, които не подлежат на одит, могат да публикуват само баланс."
Привет!

Съгласно Закона за счетоводство било вече прието и е в сила, че малките предприятия, ако не подлежат на одит, не публикуват ОПР, а само Баланс и приложение.

Вярно ли е това и дали вече се прилага на практика.




Здравейте!
В една от фирмите пак имам назначена майка, която ще ползва 50% майчинство, но документите ще ги нося на място в НОИ, защото нямам ел. подпис.
Прил. 8, акт за раждане, прил. 10 и придружително писмо - това ли са необходимите документи?