Анулиране на КИ в следващ данъчен период

17.12.2015, 12:54 5120 5

17.12.2015, 12:54
Публикации: 50 / 2
Поради проблеми от софтуерен характер са издадени 2 Ки в края на месеца абсолютно идентични на един и същи клиент. Клиента в дневника си за покупки е отразил само едното КИ-, но ние и двете. В текущия период открихме дублажа, но тъй като става въпрос за явна грешка единствения вариант при погрешно издадени документи е да бъде анулиран. В случая с фактура се дава със знак минус, но за КИ е проблем, защото би следвало да е със знак плюс т.е да увеличи данъка. Софтуера обаче няма да приеме при тип на документа КИ знак плюс. За преправяне и уведомяване на НАП просто няма смисъл, сумата е доста малка. Някакви идеи? Благодаря.
#1 | 17.12.2015, 13:35
Публикации: 11934 / 2174
 Софтуера обаче няма да приеме при тип на документа КИ знак плюс.

Пробвахте ли го това ? Стана ми интересно и опитах - става / с моя софтуер / .
#2 | 17.12.2015, 13:37
Публикации: 21 / 5
Доста неща имате да съобразите. Явно няма как да анулирате това кредитно, заради софтуера. Съгласно ЗДДС трябва да уведомите НАП, но тъй като пишете, че сумата е малка за вашето дружество.. единствената идея ми е да издадете дебитно известие в този месец и така ще нулирата салдата. Няма нужда да го давате на клиента дебитното...
#3 | 18.12.2015, 07:58
Публикации: 50 / 2
Пробвахте ли го това ? Стана ми интересно и опитах - става / с моя софтуер / .

Техническо решение все се намира, но явно става въпрос за недоизмислена формулировка в ППЗДДС, за такива случаи. Би следвало да пише вместо се отразява същия документ със знак минус, да е формулирано да се отразява с противоположен знак. Но теоретиците не се сблъскват с практиката. :good:
#4 | 18.12.2015, 10:56
Публикации: 11934 / 2174
" Би следвало да пише вместо се отразява същия документ със знак минус, да е формулирано да се отразява с противоположен знак."

Доколкото - (- ) = + можем да сметнем, че и сегашният текст устройва ситуацията. :smile1:
#5 | 18.12.2015, 12:12
Публикации: 47 / 2
Здравейте
Имам фактура  от Германия за покупка на материали, но с начислен  19% ДДС. Казахме, че във фактурата не трябва да се начислява тяхното ДДС, но те си държаха че са прави.Издаден е протокол чл.117 върху сумата с данъка и посочен в СД за м.11.2015г. Но  днес  ни уведомяват,че издадената фактура е сторнирана  и издадена нова. Как да постъпя:   
1.Издаденият вече протокол / примерно № 25/11.11.2015/ да го посоча в дневниците и СД за м.12 /същият номер и дата/ със знак минус.
2.Да го анулирам и да издам нов за новата фактура.
Моля за съвет.
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група