Щета на стока

19.10.2021, 10:11 228 4
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) този раздел.

19.10.2021, 10:11
Публикации: 90 / 2
Здравейте,
Фирмата ни има договор с куриерска фирма за доставка на стоката до клиентите ни.
Но при транспортирането е настъпило ПТП стоката не е доставена  при клиента .След 10 дни е върната  в наш склад с повредено съдържание и липси. Как би следвало да процедираме?
Да съставим протокол за брак, но ще ми бъде ли призната  липсата за данъчни цели/ като непреодолима сила съгласно чл.28, ал.3, т.1/
Относно ДДС-то дали чл.80, ал.2, т.2 от ЗДДС ми дава право да не начислявам ДДС?
Кои са правилните контировки ?
#1 | 19.10.2021, 10:48
Публикации: 73 / 5
Куриерът няма ли да ви обезщети за нанесените вреди?
#2 | 19.10.2021, 11:24
Публикации: 90 / 2
Ние предявихме претенцията и предполагам ,че ще ни обезщетят стойностно.
Но въпросите ми са за изписването на  увредената стока, която е непродаваема.
#3 | 19.10.2021, 12:23
Публикации: 73 / 5
Съставяте протокол за брак. Изписвате стоката Дт. Разчет вземане от куриерска фирма по рекламация/Кт. Стока. Когато куриерската фирма изплати обезщетението, ако ви обезщетят за по-малка сума, разликата следва да се отчете като разход, който е не признат за данъчни цели. "Непреодолима сила" в практиката на НАП много рядко го признават и в случая не мисля, че може да се позовете на този текст.
За ДДС - погледнете чл. 80, ал. 2, т. 2 от ЗДДС
#4 | 19.10.2021, 12:31
Публикации: 90 / 2
Много благодаря,за Вашия ясен и бърз отговор.
Ползотворен ден Ви желая!
В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост
Пълен достъп в КиК Инфо
за 9.89 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група