Добре.
Тук в Справочника сме систематизирали официалните контакти на
Депутатите в 43-то Народно събрание, като има филтър да могат да се вземат имейлите по парламентарни групи, като и на всички депутати накуп.
Имената на вносителите са на този лобистки законопроект са
написани в сайта на НС и те са:
ДАНАИЛ ДИМИТРОВ КИРИЛОВ (ГЕРБ)
ПЕТЪР ВЛАДИСЛАВОВ СЛАВОВ (Реформаторски блок)
ЕМИЛ ДИМИТРОВ СИМЕОНОВ (Патриотичен фронт)
РАЛИЦА ТОДОРОВА АНГЕЛОВА (ГЕРБ)
ХРИСТИАН РАДЕВ МИТЕВ (Патриотичен фронт)
СВИЛЕН ФИЛИПОВ ИВАНОВ (ГЕРБ)
АННА ВАСИЛЕВА АЛЕКСАНДРОВА (ГЕРБ)
ЧЕТИН ХЮСЕИН КАЗАК (ДПС)
Шефовете на отговорните пармаментарни комисии, освен ДАНАИЛ ДИМИТРОВ КИРИЛОВ (ГЕРБ) са:
НАЙДЕН МАРИНОВ ЗЕЛЕНОГОРСКИ (Реформаторски блок)
АТАНАС ПЕТРОВ АТАНАСОВ (Реформаторски блок)
Всеки от вас има електонен подпис и може да изпрати подписан имейл с него на официалните им имейли, които са:danail.kirilov@parliament.bg, petar.slavov@parliament.bg, emil.dimitrov@parliament.bg, r.todorova@parliament.bg, hristian.mitev@parliament.bg, svivaka@parliament.bg, anna.aleksandrova@parliament.bg, tchetin.kazak@parliament.bg
atanas.atanassov@parliament.bg, nayden.zelenogorski@parliament.bg
със следния текст:
Subject: Относно внесения законопроект за изменения на Закона за адвокатурата
Уважаеми Дами и Господа,
Присъединявам се към становището на Асоциацията на специализираните счетоводни предприятия относно внесения законопроект за изменения на Закона за адвокатурата. Становището е внесено с входящ № ПГ-506-01-31 / 12.02.2015 година в деловодството на Народното събрание.
В законопроекта редица дейности, които по своята същност са чисто административни, счетоводни, консултантски и дори куриерски, са окачествени като “адвокатски” в чл. 24, ал. 1 и по тази причина чрез чл. 150 са забранени за извършване от други лица. Очевидно е, че в законопроекта не става дума за това и адвокати да вършат тези дейности, а само адвокати да ги извършват, заради административната санкция по чл. 150.
Така например при всяка данъчна проверка или ревизия, фирмата-клиент ще трябва да плаща и на адвокат и на счетоводител. Защото счетоводителят няма да има право да представлява клиента си пред НАП по повод работата си, както и да получава документи и справки, каквато е обичайната и логична търговска практиката. Това се отнася за пред всеки административен орган, където има нужда от счетоводител, а такива органи са много.
Текстовете на чл. 24, ал. 1, във връзка с чл. 150 и чл. 153 са неприложими и тотално неадекватни на потребностите на обществото и бизнеса, особено на малкия и среден бизнес в България. Ако те се приложат по начина, по който са предложени, биха взривили стопанския живот.
Абсолютно неприемливо е управителите на фирмите да не могат да възлагат на външни счетоводители, консултанти, сътрудници или куриери да ги представляват пред административни органи, служби и търговски, имотен и други регистри (които не са съдилища), да правят справки в тях, да получават и подават документи, каквато е практиката до момента. Това се отнася за органи като НАП, НОИ, Търговски регистър, Булстат, Община, Инспекция по труда и други административни органи и служби, с които ние по възлагане от клиент, като счетоводителите работим ежедневно и извършваме част от забранените дейностите, посочени в чл. 24, ал. 1 от законопроекта.
Предложенията са във вреда на бизнеса и потребителите, защото ще се намали качеството на цитираните услуги, които до момента са извършвани от различни тесни специалисти (например счетоводители и ТРЗ специалисти), както и ще повишат цените, защото клиентите няма имат възможност за свободен избор.
Потребителите ще трябва да възлагат споменатите административни, счетоводни, консултантски и дори някои куриерски дейност, само и единствено на адвокати. Специално за малкия бизнес, който не може да си позволи да плаща и на адвокат - това е убийствено.
В тази връзка, обръщаме внимание, че законопроектът е в противоречие с програмата на правителството по провеждане на политика в подкрепа на малките и средните предприятия, както и целите заложени в стратегията за насърчаване на малките и средни предприятия, а именно:
• Пълно съобразяване на законодателството, което се приема или изменя, с нуждите на малките и средните предприятия и съобразяване с принципа „Мисли първо за малките”, законодателния акт на малкия бизнес в Европа т.е. винаги да взема предвид характеристиките на малки и средни предприятия, когато се изготвя законодателството, така че то да не носи допълнителни тежести за малкия бизнес, а където е възможно – да се опростяват съществуващите норми.
• Въвеждане на задължителна оценка на въздействие на всички промени и нови законови и подзаконови актове относно ефекта върху стопанската активност за избягване на допълнителната административна тежест
Моля да оттеглите този спорен законопроект, докато се прецизират и коригират текстовете в полза на бизнеса и обществото и при съгласуване с всички засегнати страни.
С уважение,