1
Благодаря valenciq,
В моя случай физическо лице (фл) отдава под наем помещение на юридическо лице (юл).
Ползвайки твоя опит ще процедираме така:
1. ФЛ издава бележка за брутната сума на получения наем
2. ЮЛ удържа 9% авансов данък от брутната сума {[(наем-10%*наем за разходи)*10%]=9%наем} и издава РКО с 9% по-малко.
3. ЮЛ подава на тримесеч декл. по чл.55 и внася удържания данък.
4. В края на годината юл издава сл. бележка по новия обраазец
5. През следв. година юл. подава Декл. чл.73, а фл. ГДД към която прилага служебната бележка.
Мисля си, че така е чисто
В моя случай физическо лице (фл) отдава под наем помещение на юридическо лице (юл).
Ползвайки твоя опит ще процедираме така:
1. ФЛ издава бележка за брутната сума на получения наем
2. ЮЛ удържа 9% авансов данък от брутната сума {[(наем-10%*наем за разходи)*10%]=9%наем} и издава РКО с 9% по-малко.
3. ЮЛ подава на тримесеч декл. по чл.55 и внася удържания данък.
4. В края на годината юл издава сл. бележка по новия обраазец
5. През следв. година юл. подава Декл. чл.73, а фл. ГДД към която прилага служебната бележка.
Мисля си, че така е чисто
2
Данъци и счетоводство » Re: наеми
04.02.2014, 08:29В новата бланка за СИС няма графа за периода за който е извършено плащането , нещо много важно за периодични плащания, както е плащането на наем.Обратното.
СИС - месец за месец, т.е. за всяко плащане, ако сте пщали всеки месец на лицето.
А служебна бележка - втората от линка - СЛУЖЕБНА БЕЛЕЖКА по чл. 45, ал. 4 от ЗДДФЛ.