Здравейте! Искам да попитам дали има някакъв срок, в който трябва да се сторнира грешно маркирана сума на касов апарат. Четох НАРЕДБА № Н-18 ЗА РЕГИСТРИРАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА ПРОДАЖБИ В ТЪРГОВСКИТЕ ОБЕКТИ ЧРЕЗ ФИСКАЛНИ УСТРОЙСТВА, но там не видях да пише такъв срок. Питам, тъй като грешната сума е маркирана в август, но лицето не я е сторнирало и сега не знам как да оправям тази каша. Моля за съдействие, ако някой знае или е имал подобен случай!

Благодаря за отговорите, само се притеснявам да няма проблеми с тези разлики в УП-тата при пенсиониране.
Здравейте! Имам лице, което е назначено на 12.12.2013 г. и е прекратено на 01.07.2014 г. при 5-дневна работна седмица, на 8-часов работен ден. Аз му изчислявам трудовият стаж, че е 6 месеца и 19 дни. Програмата ми изчислява в УП-2 трудов стаж 6м и 20 д, а в УП–3 6м. и 11д. Трябва ли да има разлика в двете УП–та? Знам, че УП-3 е за осигурителния стаж и може би от там и разликата, но все пак не трябва ли трудова книжка, УП-2 и УП-3 да са с един и същ трудов стаж?
Благодаря! А това разрешение от Агенцията по заетостта лицето или работодателя трябва да извади, че някъде май ми се мерна, че то се вади от работодателя?
Здравейте! Някой да е назначавал чужденец на работа? Може ли да ми кажете какъв е реда и какви документи са необходими?
Благодаря! И аз така знам, но объркването ми дойде от програмата ми. Явно трябва да й погледна настройките!
Здравейте! Искам да попитам дните в болничен за лице, работещо на трудов договор, считат ли се за трудов стаж? Винаги съм мислела, че се зачитат за трудов стаж, но моята програма не го отчита така.
Тъй като съм ходила на доста проверки в ИТ и винаги гледаха дали е попълнена трудовата книжка при постъпване и дали е върната на лицето. Много държаха на тези 2 неща. От тази гледна точка ми е притеснението. Явно ще оставя нещата така, както са си, пък ако се наложи ще му мисля. Но пък , ако утре реши това лице да напуска или пък да му прекрати Управителя договора къде ще му впиша назначението и т.н. Мога единствено да дам УП, ако лицето не си даде трудовата книжка. Може би в този случай ще трябва да му я изискам с писмо с обратна разписка, за да я попълним и ако то не я донесе тогава да си е на негова отговорност. Не знам, но досега винаги съм си попълвала трудовата книжка навреме и сега за първи път пропуснах да го направя и се замислих как е редно да постъпя.
Точно това ме притеснява. Макар, че при постъпването им давам да подписват една декларация, че не работят на трудов договор при друг работодател. И той се е подписал, че не работи, но не знам дали това изобщо ще ми върши работа при една евентуална проверка от Инспекцията по труда.
Здравейте! Какво трябва да направя, ако при назначаване лицето не си е носило трудовата книжка и ми е обещало да я донесе на другият ден и вече доста време ми казва, че я е забравило у дома. Аз съм си го назначила с всичките му документи, както е реда, но единствено не съм попълнила трудовата книжка. Как да задължа лицето да я донесе? И има ли някакъв документ, с който да удостоверя, че аз съм я поискала, но то не я е дало? Знам, че въпросите са малко глупави, но досега не бях имала подобен случай. Грешката си е при мен, че му се доверих, че ще си я донесе на следващият ден, след като подписа трудовият си договор. Аз си мисля просто да го накарам да си подпише една молба, че лицето си е загубило книжката по негова вина и да му издам нова. Но така пък ще има глоба за него, но това е единственото, което ми хрумва. Ако някой може нека да помогне с мнение.