Здравейте,

Спрели сме временно фирмата ни която е по ДДС и като сме прекратили и
счетоводното обслужване. Планираме да пуснем фирмата след няколко месеца
но до тогава трябва да се подават нулеви ДДС декларации от 1 до 14
число. Докато си намерим нов счетоводител може ли да си пускам аз
декларациите, имам ел.подпис.

Въпроси -  къде в менюто на НАП се пускат, как се създават нулевите ДДС декларации,
само от счетоводна ли програма - коя е тя?

Значи за последния месец счетоводителя ни е дал текстовите файла които да се
качат, а след това ще стане ли ако само променяме датата във файловете?

Просто ни трябва малко време докато си намерим счетоводител и заради
това търсим временно решение с нулевите декларации.

Мерси.
Лице което упражнява дейност като ЕТ и си плати данъците до 31 март и ползва отстъпка от 5% за това, може ли да ползва отстъпка и за платени данъци до 31 март от доходи като физическо лице. Съответно предполагам това са две отделни декларации.
А ако това физическо лице беше прекратило дейност със спирането на ЕТ и след това нямаше друга дейност, пак ли щеше да доплаща тези здравни осигуровки за цялата година?
Може ли едно ООД ако подаде информация за дължимите данъци до 31 март и ги плати да се възползва от 5 процента отстъпка?
Лице с телк по болест 50 процента упражнява дейност в ЕТ за половин година. След което прекратява дейността с в ЕТ-то. Открива ООД където се осигурява само здравно до края на годината. За дейността си в ЕТ-то лицето е внасяло предварително здравни осигуровки и в края на годината трябва да довнесе здравни осигуровки на база на дохода си в ЕТ-то, до максималния месечен размер на осигурителния доход.
И тъй като в края на годината има годишно изравняване на доходите следва ли лицето да плати изравнителните вноски и за останалата половин година където упражнява дейност в ООД, на база на това че през първата половин година доходите на ЕТ са били големи.