1
Вариант 2, но разходите за куриер или транспорт се включват в стойността на материалите, т.е само 601/401 и съответно ако има ддс си го отразявате по 4531
2
Данъци и счетоводство » Re: Материали, отчетени дирекно на разход
31.03.2020, 13:22 НСС 2 - Отчитане на Стоково-Материалните ЗапасиРазходи по закупуване
" 5.1. Разходите по закупуване включват покупната цена, вносните мита и такси, невъзстановимите данъци и акцизи, разходите по доставката и други разходи, които допринасят за привеждане на материалите и стоките в готов за тяхното използване вид. Търговската отстъпка, рабатът и други подобни компоненти се приспадат при определяне на разходите по закупуване.
5.2. Разходите по доставката могат да бъдат свързани със:
а) превози;
б) товарни и разтоварни операции;
в) монтаж и пробна експлоатация.
5.3. Не се включват в разходите по закупуване:
а) складовите разходи за съхраняване на материалните запаси;
б) административните разходи;
в) финансовите разходи;
г) извънредните разходи.
Тези разходи се отчитат като текущи разходи за периода, през който са извършени."
Нормално е материалите първо да бъдат заприходени, но след като не поддържате склад, това губи смисъл само да се превъртат през сметките, относно транспортните разходи отговора е даден от НСС2 - отчитане на стоково - материални запаси.
Дано да Ви е от полза, успешен ден
" 5.1. Разходите по закупуване включват покупната цена, вносните мита и такси, невъзстановимите данъци и акцизи, разходите по доставката и други разходи, които допринасят за привеждане на материалите и стоките в готов за тяхното използване вид. Търговската отстъпка, рабатът и други подобни компоненти се приспадат при определяне на разходите по закупуване.
5.2. Разходите по доставката могат да бъдат свързани със:
а) превози;
б) товарни и разтоварни операции;
в) монтаж и пробна експлоатация.
5.3. Не се включват в разходите по закупуване:
а) складовите разходи за съхраняване на материалните запаси;
б) административните разходи;
в) финансовите разходи;
г) извънредните разходи.
Тези разходи се отчитат като текущи разходи за периода, през който са извършени."
Нормално е материалите първо да бъдат заприходени, но след като не поддържате склад, това губи смисъл само да се превъртат през сметките, относно транспортните разходи отговора е даден от НСС2 - отчитане на стоково - материални запаси.
Дано да Ви е от полза, успешен ден