1
имам запитване относно сключен договор за учредяване на безвъзмездно право на ползване между общината и читалището. В тази връзка общината ни уведомява, че ще начисли като приписан приход за наем към 31.12.2018г. съответната сума Х.
Въпросът ми е трябва ли ние да осчетоводим този приписан приход и как ако трябва, т.к. не се дължи сумата?
Въпросът ми е трябва ли ние да осчетоводим този приписан приход и как ако трябва, т.к. не се дължи сумата?
2
ЮЛНЦ » приписан приход за наем
18.03.2019, 12:04имам запитване относно сключен договор за учредяване на безвъзмездно право на ползване между общината и читалището. В тази връзка общината ни уведомява, че ще начисли като приписан приход за наем към 31.12.2018г. съответната сума Х.
Въпросът ми е трябва ли ние да осчетоводим този приписан приход, т.к. не се дължи сумата?
Въпросът ми е трябва ли ние да осчетоводим този приписан приход, т.к. не се дължи сумата?
3
ЮЛНЦ » Счетоводно отчитане на приходи и разходи
28.11.2018, 10:30Здравейте,
счетоводител съм в читалище, което е сдружение с нестопанска цел. Упражняваме както нестопанска, така и стопанска дейност.
Стопанската ни дейност се изразява в: - Продажба на билети (издаваме касов бон);- Техническо обслужване на зали при ползване от трети лица, напр. кинопрожекции (издаваме фактура ); - Отдаване под наем на земеделска земя
До момента приходите от билети и ползване на зали се осчетоводяват по сметка "Приходи от регламентирана дейност", нестопанска дейност, а приходите от отдаване на земя под наем осчетоводяваме по сметка "Други приходи от дейността", стопанска дейност.
Въпросът ми е дали е правилно по този начин да осчетоводяваме или трябва всички тези приходи да се осчетоводяват като стопанска дейност - по сметка "Други приходи от дейността"?
Допълнително ни предстои да въведем платени Школи по изкуства. За тях важи същия въпрос, вкл. дали трябва да издаваме касов бон на участниците.
До сега не са се декларирали никакви разходи по стопанската дейност, въпреки, че имаме такива. Как да определим размера на разходите по двете дейности?
Във връзка с предходните въпроси, как да попълним отчетите към НСИ?
Благодаря предварително за съдействието!
счетоводител съм в читалище, което е сдружение с нестопанска цел. Упражняваме както нестопанска, така и стопанска дейност.
Стопанската ни дейност се изразява в: - Продажба на билети (издаваме касов бон);- Техническо обслужване на зали при ползване от трети лица, напр. кинопрожекции (издаваме фактура ); - Отдаване под наем на земеделска земя
До момента приходите от билети и ползване на зали се осчетоводяват по сметка "Приходи от регламентирана дейност", нестопанска дейност, а приходите от отдаване на земя под наем осчетоводяваме по сметка "Други приходи от дейността", стопанска дейност.
Въпросът ми е дали е правилно по този начин да осчетоводяваме или трябва всички тези приходи да се осчетоводяват като стопанска дейност - по сметка "Други приходи от дейността"?
Допълнително ни предстои да въведем платени Школи по изкуства. За тях важи същия въпрос, вкл. дали трябва да издаваме касов бон на участниците.
До сега не са се декларирали никакви разходи по стопанската дейност, въпреки, че имаме такива. Как да определим размера на разходите по двете дейности?
Във връзка с предходните въпроси, как да попълним отчетите към НСИ?
Благодаря предварително за съдействието!