1
Здравейте на всички! Предварително се извинявам ако темата е в грешния раздел, нека бъде преместена. Също така се извинявам за невежеството, но реших да се допитам и до форума.
Ще опиша накратко казуса и съответните въпроси към него, и ще съм изключително благодарен за вашите отзиви и мнения!
Идеята е че лицето е започнало работа в чужда компания и заплатата, която ще получава, иска да минава през лична фирма, под формата на заплащане за извършване на услуга.
Фирмата беше създадена края на миналата година като ЕООД (НЕ е регистрирана по ДДС), и от тогава до сега не е имала никаква активност. Съвсем скоро се очаква да има такава и да започнат да постъпват ежемесечно приходи от чужбина (дистанционна работа в чужда компания, приходите ще бъдат реално заплатата). От тук произтича въпрос номер 1:
- Нужно ли е подаване на декларация, че не е имало активност за 2020г.? Ако да - какви документи са нужни, и как се случва процедурата?
Очаква се приходите да надхвърлят 50 000 лв. годишно и ще се наложи регистрация по ДДС. Единственият човек във фирмата ще бъде управителят. Въпрос номер 2, 3 и 4:
- Какви документи са нужни за назначаване на управител, или това е по подразбиране?
- Има ли минимална и максимална раб.заплата за управител или и те следват установените от закона минимален и максимален осигурителен праг?
( идеята е приходите да са в резултат на издадена фактура от името на фирмата, след това да бъдат преведени под формата на заплата към управителя, или по удачен вариант ако има такъв? )
- Как се процедира с НОИ? Става въпрос за самоосигуряващо се лице.
Относно плащането, както споменах, идеята е да бъдат издавани фактури за извършена услуга. Заплащането на тези фактури ще е по фирмената сметка. Тук е следващият въпрос:
- Има отворена сметка в Уникредит Булбанк. Има отворена и бизнес сметка в Револют. Везните клонят към използване на Револют, но все пак кой от двата варианта е по удачен, и има ли друг още по-добър вариант? Съответно как се осчетоводят тези приходи?
- След постъпването на средствата, каква е процедурата за прехвърлянето им в лична сметка, и какви данъци има, ако се дължат такива?
- Има идея част от тези приходи да бъдат теглени и изплащани под формата на целеви награди (бонуси). Каква е процедурата?
Извинявам се отново за може би глупавите въпроси, но не съм изцяло в час с материята. Възможно е и аз да бъркам някъде в това което съм описал или да не съм се изразил правилно. Ще се радвам да отговоря на въпроси, пък може така и на мен да ми се изяснят още повече нещата. А може и на мен да ми изникнат още въпроси, които ще допълня. Ако искате може да дискутираме и на лично. И отново ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ на всички отзовали се и съдействали. Приятна вечер!
Ще опиша накратко казуса и съответните въпроси към него, и ще съм изключително благодарен за вашите отзиви и мнения!
Идеята е че лицето е започнало работа в чужда компания и заплатата, която ще получава, иска да минава през лична фирма, под формата на заплащане за извършване на услуга.
Фирмата беше създадена края на миналата година като ЕООД (НЕ е регистрирана по ДДС), и от тогава до сега не е имала никаква активност. Съвсем скоро се очаква да има такава и да започнат да постъпват ежемесечно приходи от чужбина (дистанционна работа в чужда компания, приходите ще бъдат реално заплатата). От тук произтича въпрос номер 1:
- Нужно ли е подаване на декларация, че не е имало активност за 2020г.? Ако да - какви документи са нужни, и как се случва процедурата?
Очаква се приходите да надхвърлят 50 000 лв. годишно и ще се наложи регистрация по ДДС. Единственият човек във фирмата ще бъде управителят. Въпрос номер 2, 3 и 4:
- Какви документи са нужни за назначаване на управител, или това е по подразбиране?
- Има ли минимална и максимална раб.заплата за управител или и те следват установените от закона минимален и максимален осигурителен праг?
( идеята е приходите да са в резултат на издадена фактура от името на фирмата, след това да бъдат преведени под формата на заплата към управителя, или по удачен вариант ако има такъв? )
- Как се процедира с НОИ? Става въпрос за самоосигуряващо се лице.
Относно плащането, както споменах, идеята е да бъдат издавани фактури за извършена услуга. Заплащането на тези фактури ще е по фирмената сметка. Тук е следващият въпрос:
- Има отворена сметка в Уникредит Булбанк. Има отворена и бизнес сметка в Револют. Везните клонят към използване на Револют, но все пак кой от двата варианта е по удачен, и има ли друг още по-добър вариант? Съответно как се осчетоводят тези приходи?
- След постъпването на средствата, каква е процедурата за прехвърлянето им в лична сметка, и какви данъци има, ако се дължат такива?
- Има идея част от тези приходи да бъдат теглени и изплащани под формата на целеви награди (бонуси). Каква е процедурата?
Извинявам се отново за може би глупавите въпроси, но не съм изцяло в час с материята. Възможно е и аз да бъркам някъде в това което съм описал или да не съм се изразил правилно. Ще се радвам да отговоря на въпроси, пък може така и на мен да ми се изяснят още повече нещата. А може и на мен да ми изникнат още въпроси, които ще допълня. Ако искате може да дискутираме и на лично. И отново ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ на всички отзовали се и съдействали. Приятна вечер!