Здравейте,
Става на въпрос за функциониране на ЕТ от преди 5 години, което вече не работи и няма стока на склад и активи.
В процеса на работата му е бракувана стока (стара дефектирала електроника), която не е изхвърлена и сега като си чистя мазето някои части и стари компоненти могат да се продадат чрез обяви за някои лев. Имам също така купувана втора употреба електроника на мен като физическо лице отново от преди 5 години и съответно нямам счетоводни документи за тях.
Въпроса ми е ако тръгна да продавам на старо чрез обяви на това което може да се продаде, приходите как трябва да се отчитат? Фирмата е била по ДДС, но всичко купено е продадено и отчетено и това са дефектирали части. Например могат кабели и ламарини да се предадат за рециклиране.
Знам, че сега куриерите всичко дават на данъчните и при една проверка ще търсят дали съм платил данък на продажбите и какво после трябва да декларирам в данъчната декларация? ДДС трябва ли?
Отново да поясня това са единични бройки от преди 5 години и с това вече не се занимавам и с цел да си изчистя мазето.
Мерси предварително!
да това го знам, но това пак не изключва варианти от това което казах
Намирам това:
НМЕ
Чл. 12. Не се издава болничен лист за временна неработоспособност:
1. на неосигурени по Кодекса за социално осигуряване (КСО) лица с изключение на случаите по чл. 42, ал. 3 КСО;
...
6. за заболяване, за което ТЕЛК (НЕЛК) е определила 50 и над 50 на сто трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане; изключения се допускат, когато са налице обективни данни за обострянето му, както и при интервенции, свързани с лечението на хронично заболяване.

Като е самоосигуряващ се (сам си е шеф) пред кого ще показва документ - пред контрагентите?

мерси за цитатите! Естествено че няма как да е за партньорите търговци а се има в предвид действия по които може да се задължава от държавата собственика да права във връзка с фирмата си. Толкова ли трудно да се предвиди?
Привет! Значи става на въпрос за самоосигуряване във фирма където собственика е с телк пенсия и плаща само здравни вноски и болничните не могат да се плащат от държавата. Но ако не може да работи не защото трябва да се плаща болничния а защото не може да работи известно време и трябва документ за времето, че не може да си върши служебната работа?
Не може ли да се вземе болнични с опцията да не се плаща от държавата или нещо такова? Сега предполагам, че не е необходимо да се лежи в болница за да се доказва болеста?
Ако част от жилището на приятеля ми се дава под наем от негов роднина нали се сещате, че той няма как да има задължение да знае дали има или няма друго лице на същия адрес при него и дали то има фирма или е данъчно задължено!
После за цитатите от закона навсякъде се казва че лице е задължено, но за това говоря, че трябва да се знае кое е лицето защото може не всички лица да са данъчно задължени!
Ето цитата "определено лице" значи трябва да има някакво идентифициране на лицето за да е ясно КОЕ е това лице! Нали така?
Чл. 15. (1) Когато в закон е предвидено, че >>> определено <<< лице е задължено да удържа и внася данъци

После от цитатите ви
"от чието име или срещу което е образувано административно производство "
име и срещу което е ... е нали трябва да се знае името му и цитата "което" ще рече, че трябва да се знае точното лице, а не по принцип лице!
Няма от това което сочите да може да се направи тълкование, че става на въпрос за лице по принцип!
Какво е ДР? от "Вижте също ДР , параграф 1, т.22"?
Здравейте. Значи мой приятел го извикаха в НАП и данъчн му е връчил искане да отговаря по проверка, но на самото искане пише само 3 те му имена и адрес без ЕГН или друго като л.карта или други номера?
Но, при разписката за връчването дето се е подписал накрая пише ЕГН то му и данъчния му вика, че там пишело ЕГН то му, но така пак не е ясно кой трябва да отговаря по това искане! Това, че му е връчено означава ли по ДОПК, че е за него, е та може на един адрес да има и друго лице със същите имена. Жилището може да е под наем и от самото семейство може да има друго лице със същите имена!
Пуснал е жалба за спиране на проверката, но му отказват като си пишат, че нямало доказателства. Може да обжалва, но аз се зачетох в ДОПК и примерно на основание

Чл. 14. Задължени лица са физическите и юридическите лица, които:
1. са носители на задължението за данъци или задължителни осигурителни вноски;

Кое е физическото лице и не е ясно дали трябва да внася данъци?
После
Чл. 10. (1) Всички процесуални действия в административното производство могат да се извършват лично от дееспособните физически лица.
5) Органът по приходите или съответният служител следи за наличието на дееспособност и представителна власт за извършване на съответните действия и при установяване на липсата им определя срок за отстраняване на нередовността.
е, като не е ясно кое е лицето след като е възаможно лице с тези 3 имена и на този адрес да е не дееспособно - как ще участва в процеса?

Не мога да намеря определение що е това ЛИЦЕ понеже това много често се исползва в ДОПК?
Мерси.
да благодаря за отговорите. Ще го направим с договор за покупко продажба и те са си 2 ра употреба
Здравейте. При започване на дейност на нова фирма тя ще използва активи втора употреба. Например офис техника като стари и евтини компютри и принтери, рафтове, маси за които има документи. Въпроса ми е може ли те да се заведат на новата фирма за да има документи за собственост - като дарение например или друго но без да се дължат данъци и такси? Знам, че за дарения на храни фирмите не ги дарявали а хвърляли понеже трябвало да плащат данъци. Не знам дали и за офис техника важи. Примерно нещо като личен наем но да няма договори с данъци и такси по тях. това ми е идеята защото са с малка пазарна стойност и не ми се занимава само с бумащина по тях да следя срокове и т.н.
Мерси.