За тая втора дейност не подавате нищо. Отразявате новия код само в уведомленията по чл 62 и Д1 за заетите в тази дейност. Отразявате я и в ГОД към НСИ.
За социалните дейности няма ли някакви по-специфични изисквания и регистрации (извън НАП и НСИ)?
Ако имате предвид  разрешително/лиценз за изпращане на работа в чужбина,това няма да се извършва,защото СОЛ на ЕООД ще работи за 1 месец.
Аз трябва да подам  - формуляр  за А1 за Германия.
Собственика на фирмата,които е СОЛ ще работи за един месец.
Други документи не знам дали трябват.
Благодаря за отговора!
Здравейте,
собственик на ЕООД иска да регистрира втора дейност към фирмата.
Като  дейността ще е кид 88.99-социални дейности.
Къде трябва да подам за тази втора дейност?
В НАП мисля,но не зная има ли бланка за това?
Другаде подават ли се документи?
Благодаря!


Здравейте,
собственик на ЕООД иска да регистрира втора дейност към фирмата.
Като  дейността ще е кид 88.99-социални дейности.
Къде трябва да подам за тази втора дейност?
В НАП мисля,но не зная има ли бланка за това?
Другаде подават ли се документи?
Благодаря!


Здравейте,
имам питане относно пенсиониране със стаж от страна от Европейския съюз.
Прибавя ли се стажа,който е работен в Австрия към българския за изчисляване на коефициента за пенсията?
Например-българския стаж е 30 години + австрийския е 7 години.
Как се изчислява за коефициента?
Знам,че за годините работени в Австрия ще изплащат за този години.
Но не ми е ясно как ще се вземе този стаж за българската пенсия.
И дали участва за коефициента?
Също намаля ли се нещо от изплащане на пенсията?
Благодаря.
Здравейте,
може ли да ми кажете как да осчетоводя преведени осигуровки на фирма която няма банкова сметка.
И платежните са преведени от Изипей.
Благодаря!
Здравейте,
Поради предстоящо пенсинииране искам да разбера дали, ако имам Граждански договор на Мин.РЗ и осигуровките от трудовия договор ще ми се вземат в предвид за изчисляването на пенсия?
И дали правилно съм разбрала за ГД на  933,00 като се признаят 25% не трябва да ми се удържа нищо за осигуряване?
Здравейте,
Поради предстоящо пенсинииране искам да разбера дали, ако имам Граждански договор на Мин.РЗ и осигуровките от трудовия договор ще ми се вземат в предвид за изчисляването на пенсия?
И дали правилно съм разбрала за ГД на  933,00 като се признаят 25% не трябва да ми се удържа нищо за осигуряване?
При плащането на наем се попълва СИС. В нея лицето САМО посочва каква част от дохода се облага с данък, като сам си пресмята дали е достигнал необлагаемия минимум. Може да пожелае да му се удържа данък от пълния размер на плащането без платеното през 4-то тримесечие.  Може да поиска да не му удържате авансов данък - както си направи кметката.
В края на годината си подава ГДД,  пресмята си сумарния доход (от ТД, наем и друго, ако има), приспада си данъчното облекчение, пресмята дължимия данък, сравнява го с авансово внесения и довнася или му връщат данък.

Два съвета:
- пишете с по-малко съкращения, защото трудно се разбира какво питате;
- преди изчисляване да данъка върху наема се приспадат 10% НПР

Да си попълни СИС за тримесечието или за цялата година?
Понеже ми е за първи път и не зная как точно трябва.
Сега до края на м.юли фирмата ще трябва да подава декларация чл. 55 за наема с удържания данък, които е 30 лв.(3 месеца по 100лв=300)
И сега трябва да ги плати за тримесечието.
В края на годината ли трябва да попълни СИС и там да си посочи дали иска да му се удържа данъка или сега при първото плаще ?
И той сам трябва да посочи дали е достигнал сумата от 7960.00
В неговия случай мисля,че е по-добре да не му се удържа данъка,защото е ясно че няма да стигне до облагаемия данък.
А аз трябва да подам декларация чл.55 с данък 30лв.
А лицето да не го внася.
Правилно ли съм Ви разбрала?

Здравейте,
Имам лице от м.07.2024 което е на ТД с 60% ТЕЛК,а също така за 2-  трима.има сключен договор със същата фирмата за отдаване на кола под наем.
Като за 3 мес.сумата е по100 лв.
За заплата знам,че се плаща 660лв.
намален данък .
За периода от м.07 до 12.24 са  6 месеца.
6 х 660=3960
А за наема от м.04 до м.12.24
9м х 100=900
10% данък =90.00
Сумата до 7920 за облекчение с ТЕЛК.
При ТД. 3960+90,00=4050,00- Което е по-малко от 7920.00
Ще бъде ли приспадната сумата за данъка от наем,като се подаде декл.чл.50 от лицето?

Благодаря!
Не, няма да се зачита за трудов стаж. За трудов стаж трябва трудов договор. Възнаграждението за личния труд на собственика не е трудов договор.При изчисляване на пенсията се вземат ОСИГУРИТЕЛНИЯ стаж и осигурителния доход. И нищо не се губи при изчисляване на пенсията.

Трудовият стаж се необходим единствено при определяне на допълнителното възнаграждение за трудов стаж и професионален опит /т.нар. "клас"/ при трудовите договори. За друго почти не се използва
Благодаря!
А за да се зачита и за трудов стаж трябва да има личен труд?
А при изчисляване на пенсията нали се взема трудовия стаж и се умножава по коефициент.В този смисъл ще губи при изчисляване на пенсията.
А ако има личен труд тогава ще се взима и за трудов стаж?
Здравейте,имам въпрос за трудов стаж.
Фирма ЕООД и за ЕТ също- където собственика е СОЛ-при събиране на трудовия стаж периода в който е бил само СОЛ във фирмата зачита ли се за трудов стаж за определяне на пенсията?
Да, защото вече са платили без да питат.И няма да се включи за разход.
Здравейте,
имам питане за винетка за даден автомобил под наем от физическо лице на фирма ЕООД?
Венетката е платена с дебитна карта на собственика на фирмата,а не от физ.лице което дава колата под наем.
Ще има ли проблем да се признае за разход?
Благодаря!
Здравейте,
Искам да питам какво трябва да направя за да регистрирам към фирма(която не е регистрирана по ДДС) втора дейност като Агенция за Недвижими имоти?
Благодаря!
Благодаря!А мога ли аз да я подам с КЕП за физическо лице,?