Благодаря, и аз прочетох, че може да се подаде нова-вярна декларация в срока на подаване, но се паникьосах от факта, че правя имрорт на файл и ми се дублират данни. Каква е гаранцията, че и сега няма да стане така? Прегледах файла, декларацията и приложенията съществуват само един път. Ще опитам пак.
Моля за помощ! Предадох декл.по чл. 50 на ЕТ и съм забравила да прикача сканирания ТЕЛК.  Влязох в ел. услуги и дадох "преглед" на декларацията, която съм предала и изпаднах в ужас. Отвори ми се декларацията  в три екземпляра, едни и същи цифри, данни. Сякаш съм я предала три пъти, а аз само веднъж я подписах с ел. подпис. Исках да пусна Коририраща, но не ми позволява. Моля, някой да помогне.
Голямо БЛАГОДАРЯ. Това за мен беше непозната и много объркана материя.
Да разбирам ли, че тя може да подаде заявление до работодателя за отпуск по майчинство от 20.09. и приложение 2 в НОИ , след навършване на 1 г. на детето - прил.3?
Да, след като изчислих тя все още има право на отпуск до 410 дни, но мене ме притеснява, че от ВУЗ са й изплатили обещетение 2880 лв., което е до навършване на 1 г. на детето - то ще навърши  1г. на 5.11.2013г. Нещо не мога да разбера, ако към днешна дата пусне заявление  за отпуск , няма ли да стане двойно плащане за един същ период?
Благодарна съм, че съществува този форум. Няколко пъти съм попадала в заплетени ситуации и винаги получавам компетентни и бързи отговори.ГОЛЯМО Б Л А Г О Д А Р Я !
     И сега имам непосилен за мен проблем. Снахата на собственика е редовна студентка. Преди около година роди и от висшето учебно заведение й изплатиха обещетение, колко точно не знам. Сега обаче я назначихме на работа, детето не е навършило още една година и тя иска да ползва платено майчинство до навършване на 2 години на детето. Сумарно има 12 м. трудов стаж. От НОИ и казали да подаде Приложение 2 и Приложение 3. Второто приложение ми е ясно, но защо и Пр.2 не ми е ясно.
Мисля, че трябва да подаде молба за ползване на отпуск за гледане на дете от 1 до 2 г. и Приложение 3, но дали съм права?
Това вече го разбрах.Благодаря за усилията Ви да ми помогнете.
За данъка е ясно, но не ми е ясно след като нямаме висящи осигуровки как ще ги покривам. Те са внасяни редовно, както и ДДС-то през 2012г.
Не не стои в салдото на 4538.При него всичко е наред, но от НАП ми обясниха, че в следствие на ДДС-то от 2011г се размествал данъчния период и от там излизало.
В АПВ буквално пише: В резултат на направените констатации и основанията за тях
 І.Прихващам  --
              суми за възстановяване   -ДДС      период  01.08.2011-31.10.2011 - 1119.56
                                                                             01.04.2012 - 30.06.2012 - 1023.56
                                                                                          Общо :           2143.12
             Изискуеми вземания/ групирам ги/  ДДС   -  1695.58
                                                              ДОД,ЗО -    240.67
                                                              Лихви   -     101.34
                                              Сбор:                        2037.59

         ІІ. Възстановявам  сумата в размер 105.53  за ДДС
                                     сумата в размер 723.55 за корпоративен данък/имахме надвесен и използвахме момента да си го възстановим/

                 Да сумите са посочени в съответните клетки.
Притеснява ме, че е от минали години.Вярно,че не променя финансовия резултат, но става голяма каша.
Успях да намеря Справките-декларации от 2011г.
м.07 на внасяне м.08  4538-4532   1983.04
                        м.09 4532-4539    276.58
                                4539-4538    276.58
                         м.10 4532-4539   586.90
                                 4539-4538  586.90   - трябвало е да се поиска възстановяване 1119.56
                          м.11 4538-4532  1039.74
                         м.12  4532-4539  3021.26
                                  4539-4538  2159.30 /1039.74 плюс 1119.56/ ?- това не мога да си го обясня защо е взето
   Аз поемам фирмата от 2012г. и всичко е наред, но сега не знам как  да осчетоводявам.
       
Грешно съм записала сумата за възстановяване  Трябва да бъде 2143.12.
В декември месец е покрито.
В началото на април шефа си извади удостоверение за данъчни задължения и се оказа, че всички осигуровки и ДДС  внасяни от началото на 2013 г. стоят като задължения.Започнах да правя справки и се оказа,че през 2011г. м. октомври има недекларирано ДДС за възстановяване т.е. непоискано.  От НАП ми обясниха, че се е нарушил  периода и сега трябва да направим Искане по чл. 129. Направих го и резултата е - Акт
                                вземания                               суми за възстановяване
    І.Прихващам  -- ДДС        1695.58                            ДДС  1119.56
                           ДОД,ЗО     240.67                                   1023.56
                           Лихви        101.34                         
                ОБЩО:               2037.59                  ОБЩО:        2037.59

    ІІ. Възстановявам  -      105.53

       Всичко трябва да го начисля, само не ми е ясно по кои сметки, защото осигуровките са начислени и внесени - няма задължения. ДДС то също няма висящи суми по сметките. Моля за помощ.
 
Благодаря за отговора. Хубав ден и весели празници!
 Собственик ЕТ - пенсионер е опериран и лекарите му издават болничен, като му обясняват, че може да си намали данъците с тоя болничен. Няма право на обещетение след като се е осигурявал само здравно.
През време на болничния не спира дейността си, защото той има работници и те си вършат работата.
Тогава за какво намаление на данъците може да се говори? Аз ли нещо пропускам?
Много благодаря за бързия отговор. Хубав ден Ви желая.
За да не отварям нова тема, моля за отговор- къде съм сгрешила
 2012г. м.04   - 24.71 за възстановяване, преди м. 04 фирмата и била на внасяне и всичко е наред
           м.05   - 639.63 за възстановяване
           м.06   - 359.22 за възстановяване
           м.07   - 1390.93 за внасяне/ кл.50/, кл.70 - 998.85 /639.63+359.22/приспадната, кл.71-392.08 внесен

Сумата за м.04 е пропусната да се приспадне и сега 998.85 излиза като данъчно задължение на фирмата.
Моля, отговорете какво съм пропуснала да направя?