1
Здравейте.
Чета ЧМР-конвенцията, и за конкретния случай - не мога сама да определя правилния начин на тълкуване.
Чл.30
т.1 Когато получателят е получил стоката, без да е установил състоянието й съвместно с превозвача, или е направил възражения пред превозвача най-късно в момента на доставянето, ако се касае за явни липси и повреди, или в срок от седем дни, считано от доставянето (празничните и неделните дни не се броят), ако се касае до скрити липси и повреди, като посочи общото естество на липсата или повредата, счита се, до доказване на противното, че е получил стоката в състоянието, описано в товарителницата. Тези възражения трябва да са направени писмено, когато се касае до скрити липси или повреди.
"Когато получателят е получил стоката, без да е установил състоянието й съвместно с превозвача...."
Получателят реално не е присъствал при получаването, респ.разтоварването на стоката, и не е нанесъл забележка в ЧМР за повредена опаковка, но работникът товаро-разтоварни дейности е направил достатъчно ясни снимки за установената повреда на опаковката, и разпиляната стока. В срок от един работен ден след датата на разтоварване, получателят е направил писмено възражение за неустойка, което превозвача не иска да признае, позовавайки се на липса на забележка в ЧМР-то.
Моля за вашия коментар - фактическа причина за неустойка има, доказано със снимковия материал; документално ЧМР е приключено без забележка. претенцията е отправена веднага след това.
Чета ЧМР-конвенцията, и за конкретния случай - не мога сама да определя правилния начин на тълкуване.
Чл.30
т.1 Когато получателят е получил стоката, без да е установил състоянието й съвместно с превозвача, или е направил възражения пред превозвача най-късно в момента на доставянето, ако се касае за явни липси и повреди, или в срок от седем дни, считано от доставянето (празничните и неделните дни не се броят), ако се касае до скрити липси и повреди, като посочи общото естество на липсата или повредата, счита се, до доказване на противното, че е получил стоката в състоянието, описано в товарителницата. Тези възражения трябва да са направени писмено, когато се касае до скрити липси или повреди.
"Когато получателят е получил стоката, без да е установил състоянието й съвместно с превозвача...."
Получателят реално не е присъствал при получаването, респ.разтоварването на стоката, и не е нанесъл забележка в ЧМР за повредена опаковка, но работникът товаро-разтоварни дейности е направил достатъчно ясни снимки за установената повреда на опаковката, и разпиляната стока. В срок от един работен ден след датата на разтоварване, получателят е направил писмено възражение за неустойка, което превозвача не иска да признае, позовавайки се на липса на забележка в ЧМР-то.
Моля за вашия коментар - фактическа причина за неустойка има, доказано със снимковия материал; документално ЧМР е приключено без забележка. претенцията е отправена веднага след това.