1
Благодаря...
Затова за тези продажби техникът трябва да програмира вид плащане " с наложен платеж", което да ползвате в този случай.
Незнам, не ми се занимава с техника... но смятам, че може да се изпишат парите чрез служебен бон, а към бона да се прикрепи товарителницата. Тава е достатъчно доказателство... товарителниците, с които тръгват продукти се пазят (по в нашата фирма)...
Затова за тези продажби техникът трябва да програмира вид плащане " с наложен платеж", което да ползвате в този случай.
Незнам, не ми се занимава с техника... но смятам, че може да се изпишат парите чрез служебен бон, а към бона да се прикрепи товарителницата. Тава е достатъчно доказателство... товарителниците, с които тръгват продукти се пазят (по в нашата фирма)...
2
Данъци и счетоводство » Re: Пак за касовите апарати и службените бонове чл. 33
15.03.2012, 14:23ок...
Само вметвам и преставам да ви занимавам с ка...
Службата за обслужване не е задължена да информира... хехех и твърдо обяснява, че фирмите нямат задължение за вписване на движението на паричните средства в касовия апарат. Само, че черно на бяло си го пише в наредбата.... Данъчните имат основание да глобяват при несъответствие между касова наличност в реална каса и отчета от касовия апарат и си го правят. Но тук не искам да коментирам основания, а поредната нефункционална глупост както за фирмите /служители/ така и за данъчните.
Та... правете служебно въвеждане на начално салдо за деня ...и ако имате отчитане на сума в главната каса и наложени платежи - изваждайте суми чрез служебни бонове.
Голямо обяснение му дръпнах аз както на продавачи така и тука... Сори ако съм дотегнала.
И наздраве за тия дето са си купили от новите касови апарати с функция служебни бонове!
Само вметвам и преставам да ви занимавам с ка...
Службата за обслужване не е задължена да информира... хехех и твърдо обяснява, че фирмите нямат задължение за вписване на движението на паричните средства в касовия апарат. Само, че черно на бяло си го пише в наредбата.... Данъчните имат основание да глобяват при несъответствие между касова наличност в реална каса и отчета от касовия апарат и си го правят. Но тук не искам да коментирам основания, а поредната нефункционална глупост както за фирмите /служители/ така и за данъчните.
Та... правете служебно въвеждане на начално салдо за деня ...и ако имате отчитане на сума в главната каса и наложени платежи - изваждайте суми чрез служебни бонове.
Голямо обяснение му дръпнах аз както на продавачи така и тука... Сори ако съм дотегнала.
И наздраве за тия дето са си купили от новите касови апарати с функция служебни бонове!
3
Данъци и счетоводство » Re: Пак за касовите апарати и службените бонове чл. 33
15.03.2012, 14:10Не остави касовата книга и тефтера... същото трябва да се въвежда и в касовия апарат посредством служебни бонове... Всяко движение в наличността трябва да се отразява в касовия апарат. Данъчните в П-в вече глобяват за това.. /сега са на проверка по аптеките/ От април сме ние най-вероятно...
Само си мисля дали всички касови апарати имат опция служебни бонове...
Само си мисля дали всички касови апарати имат опция служебни бонове...
4
Данъци и счетоводство » Пак за касовите апарати и службените бонове чл. 33
15.03.2012, 13:53Наредба Н-18
Чл. 33. (1) Извън случаите на продажби всяка промяна на касовата наличност (начална сума, въвеждане и извеждане на пари във и извън касата) на ФУ се регистрира във ФУ чрез операциите "служебно въведени" или "служебно изведени" суми.
(2) За фискалните устройства, които не притежават операциите по ал. 1, в книгата за дневните финансови отчети се отбелязва всяка промяна на касовата наличност (начална сума, въвеждане и извеждане на пари във и извън касата) в момента на извършването й с точност до минута.
На практика май всички КА, които са свързани с НАП имат опция за въвеждане и извеждане на служебни бонове/ суми/начална сума, отчети, нал. платежи и т.н./ ...
Обяснявате ли писанията в касовата книга и КА?
Правите ли го...
Дано в следващите години има по практично мислещи горе...
Чл. 33. (1) Извън случаите на продажби всяка промяна на касовата наличност (начална сума, въвеждане и извеждане на пари във и извън касата) на ФУ се регистрира във ФУ чрез операциите "служебно въведени" или "служебно изведени" суми.
(2) За фискалните устройства, които не притежават операциите по ал. 1, в книгата за дневните финансови отчети се отбелязва всяка промяна на касовата наличност (начална сума, въвеждане и извеждане на пари във и извън касата) в момента на извършването й с точност до минута.
На практика май всички КА, които са свързани с НАП имат опция за въвеждане и извеждане на служебни бонове/ суми/начална сума, отчети, нал. платежи и т.н./ ...
Обяснявате ли писанията в касовата книга и КА?
Правите ли го...
Дано в следващите години има по практично мислещи горе...
5
да няма друга фирма, не е осигурен на максимума... значи окд5
Очарована съм... очаквах, че ще ме наругаете за невежеството и ще ме пратите да чета всички закони и счетоводни стандарти с обяснението, че счетоводство не се учи бързо ... има едни такива форуми... лека и спорна.
Очарована съм... очаквах, че ще ме наругаете за невежеството и ще ме пратите да чета всички закони и счетоводни стандарти с обяснението, че счетоводство не се учи бързо ... има едни такива форуми... лека и спорна.
6
х10! благодаря... просто се затлачих като патка в калчища!
още една питанка... Дали съм права другия съдружник ще бъде уволнен от ет... и ще се подаде и за него ОКд5... ще полага труд в новата фирма демек ООД-то...
Извинявайте... тепърва си опреснявам счетоводните знания...завършила съм иконом.техникум преди 15 г.и винса преди 10 г., 1-2 работих като помощник но само толкова... и сега започвам тепърва да извършвам счетоводни дейности сама... чета, чета... и пак чета, но не съм уверена. Зная, че имам много да уча... но се надявам да с тъпа магарешка упоритост и много учене да навляза по-бързо... Благодаря ви!!!
още една питанка... Дали съм права другия съдружник ще бъде уволнен от ет... и ще се подаде и за него ОКд5... ще полага труд в новата фирма демек ООД-то...
Извинявайте... тепърва си опреснявам счетоводните знания...завършила съм иконом.техникум преди 15 г.и винса преди 10 г., 1-2 работих като помощник но само толкова... и сега започвам тепърва да извършвам счетоводни дейности сама... чета, чета... и пак чета, но не съм уверена. Зная, че имам много да уча... но се надявам да с тъпа магарешка упоритост и много учене да навляза по-бързо... Благодаря ви!!!
7
т.е. да не мисля за осигуряване по дук... благодарско щеши ми се да е така.... само ке вметна, че маргината отдавна я няма
извинявай мургината... хаххаха
извинявай мургината... хаххаха
8
Надявам се да не съм ви отигчила с дългите писания... в тия часове... но утре трябва да представя окд5.
Предварително благодарско на отзовалите се!!!!!
Предварително благодарско на отзовалите се!!!!!
9
Здравейте, за първи път пиша във вашия форум. Няколко пъти попадам на вас... страхотни дискусии... особенно предната за сатртирането на икономическата дейност и нашето законодателство... бравос!
Но да се върна на моята тема и моята главоблъсканица... За първи път се сблъсквам стакава ситуация. Значи тя е следната: Имам едно ЕТ функциониращо от 2003, собственика се осигурява като сол, но реши да създаде оод със един от работниците си...съвсем подобна дейност. В документите за регистрация на новата фирма (оод) е посочен като управител и има ДУК без възнаграждение (имахме благоразумието да впишем това въптре). Сега трябва да се подаде ОКд5 за започване на дейност до 7 дни (има сключен договор за наем на помещение, банкави такси , изваден печат на фирмата) А и все още няма персонал, няма закупени материали и т.н. но трябва да подаде декл. за регистрация на самоосиг. лице... ЕТ ще продължи да работи макар и с по-малки темпове и със съкратен персонал... т.е не трябва да подава декларация за прекратяване на дейност, нито за прекъсване.
В ООД ще извършва личен труд по управлението макар и без възнаграждение и най-вероятно и личен труд физически ... т.е трябва да се подаде ОКд5 за това, че ще продължи да се осигурява в ЕТ... (в първа позиция на декларацията ще се впише еик на оод, а в позицията осогуряване през еик на ет)...
Но дали разсъждавам правилно?
Колкото повече мисля толкотова повече ми се струва, че трябва да се осигурява и в оод поне като сол.... но нали може да се избере в коя фирма да се осигурява... А и човека не иска на две места, нито иска да се сключи договор за извършен труд...
Моля ви .... помагайте
Но да се върна на моята тема и моята главоблъсканица... За първи път се сблъсквам стакава ситуация. Значи тя е следната: Имам едно ЕТ функциониращо от 2003, собственика се осигурява като сол, но реши да създаде оод със един от работниците си...съвсем подобна дейност. В документите за регистрация на новата фирма (оод) е посочен като управител и има ДУК без възнаграждение (имахме благоразумието да впишем това въптре). Сега трябва да се подаде ОКд5 за започване на дейност до 7 дни (има сключен договор за наем на помещение, банкави такси , изваден печат на фирмата) А и все още няма персонал, няма закупени материали и т.н. но трябва да подаде декл. за регистрация на самоосиг. лице... ЕТ ще продължи да работи макар и с по-малки темпове и със съкратен персонал... т.е не трябва да подава декларация за прекратяване на дейност, нито за прекъсване.
В ООД ще извършва личен труд по управлението макар и без възнаграждение и най-вероятно и личен труд физически ... т.е трябва да се подаде ОКд5 за това, че ще продължи да се осигурява в ЕТ... (в първа позиция на декларацията ще се впише еик на оод, а в позицията осогуряване през еик на ет)...
Но дали разсъждавам правилно?
Колкото повече мисля толкотова повече ми се струва, че трябва да се осигурява и в оод поне като сол.... но нали може да се избере в коя фирма да се осигурява... А и човека не иска на две места, нито иска да се сключи договор за извършен труд...
Моля ви .... помагайте