Благодаря...

Затова за тези продажби техникът трябва да програмира вид плащане " с наложен платеж", което да ползвате в този случай.

Незнам,  не ми се занимава с техника... но смятам, че може да се изпишат парите чрез служебен бон, а към бона да се прикрепи товарителницата. Тава е достатъчно доказателство... товарителниците, с които тръгват продукти се пазят (по в нашата фирма)...
ок...
Само вметвам и преставам да ви занимавам с ка...
Службата за обслужване не е задължена да информира... хехех и твърдо обяснява, че фирмите нямат задължение за вписване на движението на паричните средства в касовия апарат. Само, че черно на бяло си го пише в наредбата.... Данъчните имат основание да глобяват при несъответствие между касова наличност в реална каса и отчета от касовия апарат и си го правят. Но тук не искам да коментирам основания, а поредната нефункционална глупост както за фирмите /служители/ така и за данъчните.
Та... правете служебно въвеждане на начално салдо за деня ...и ако имате отчитане на сума в главната каса и наложени платежи - изваждайте суми чрез служебни бонове.
Голямо обяснение му дръпнах аз както на продавачи така и тука... Сори ако съм дотегнала.
И наздраве за тия дето са си купили от новите касови апарати с функция служебни бонове!
Не остави касовата книга и тефтера... същото трябва да се въвежда и в касовия апарат посредством служебни бонове... Всяко движение в наличността трябва да се отразява в касовия апарат. Данъчните в П-в вече глобяват за това.. /сега са на проверка по аптеките/ >:( От април сме ние най-вероятно...
Само си мисля дали всички касови апарати имат опция служебни бонове...  :icon_question:
Наредба Н-18

Чл. 33.  (1)  Извън случаите на продажби всяка промяна на касовата наличност (начална сума, въвеждане и извеждане на пари във и извън касата) на ФУ се регистрира във ФУ чрез операциите "служебно въведени" или "служебно изведени" суми.
(2) За фискалните устройства, които не притежават операциите по ал. 1, в книгата за дневните финансови отчети се отбелязва всяка промяна на касовата наличност (начална сума, въвеждане и извеждане на пари във и извън касата) в момента на извършването й с точност до минута.


На практика май всички КА, които са свързани с НАП имат опция за въвеждане и извеждане на служебни бонове/ суми/начална сума, отчети, нал. платежи и т.н./ ...

Обяснявате ли писанията в касовата книга и КА?
Правите ли го...
Дано в следващите години има по практично мислещи горе...
да няма друга фирма, не е осигурен на максимума... значи окд5
Очарована съм... очаквах, че ще ме наругаете за невежеството и ще ме пратите да чета всички закони и счетоводни стандарти с обяснението, че счетоводство не се учи бързо ... има едни такива форуми... лека и спорна.
х10! благодаря... просто се затлачих като патка в калчища!
още една питанка... Дали съм права другия съдружник ще бъде уволнен от ет... и ще се подаде и за него ОКд5... ще полага труд в новата фирма демек ООД-то...
Извинявайте... тепърва си опреснявам счетоводните знания...завършила съм иконом.техникум преди 15 г.и винса преди 10 г., 1-2 работих като помощник но само толкова... и сега започвам тепърва да извършвам счетоводни дейности сама... чета, чета... и пак чета, но не съм уверена. Зная, че имам много да уча... но се надявам да с тъпа магарешка упоритост и много учене да навляза по-бързо... Благодаря ви!!!
т.е. да не мисля за осигуряване по дук... благодарско щеши ми се да е така.... само ке вметна, че маргината отдавна я няма
извинявай мургината... хаххаха
Надявам се да не съм ви отигчила с дългите писания... в тия часове... но утре трябва да представя окд5.
Предварително благодарско на отзовалите се!!!!!
Здравейте, за първи път пиша във вашия форум. Няколко пъти попадам на вас... страхотни дискусии... особенно предната за сатртирането на икономическата дейност и нашето законодателство... бравос!
Но да се върна на моята тема и моята главоблъсканица... За първи път се сблъсквам стакава ситуация. Значи тя е следната: Имам едно ЕТ функциониращо от 2003, собственика се осигурява като сол, но реши да създаде оод със един от работниците си...съвсем подобна дейност. В документите за регистрация на новата фирма (оод) е посочен като управител и има ДУК без възнаграждение (имахме благоразумието да впишем това въптре). Сега трябва да се подаде ОКд5  за започване на дейност до 7 дни (има сключен договор за наем на помещение, банкави такси ::), изваден печат на фирмата) А и все още няма персонал, няма закупени материали и т.н. но трябва да подаде декл. за регистрация на самоосиг. лице... ЕТ ще продължи да работи макар и с по-малки темпове и със съкратен персонал... т.е не трябва да подава декларация за прекратяване на дейност, нито за прекъсване.
В ООД ще извършва личен труд по управлението макар и без възнаграждение и най-вероятно и личен труд физически ... т.е трябва да се подаде ОКд5 за това, че ще продължи да се осигурява в ЕТ... (в първа позиция на декларацията ще се впише еик на оод, а в позицията осогуряване през еик на ет)...
Но дали разсъждавам правилно?
Колкото повече мисля толкотова повече ми се струва, че трябва да се осигурява и в оод поне като сол.... но нали може да се избере в коя фирма да се осигурява... А и човека не иска на две места, нито иска да се сключи договор за извършен труд...
Моля ви .... помагайте  :'(