Право на данъчен кредит

24.11.2011, 12:03 5185 2
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) този раздел.

24.11.2011, 12:03
Публикации: 7 / 0
Здравейте,  шефа ще купува автомобил с Хомологация N1 .
В месец ноември ще извършим авансовото плащане по въпросната сделка, автомобила обаче ще бъде прехвърлен на името на фирмата в началото на 2012.
Питането ми е свързано с правото да данъчен кредит.
#1 | 24.11.2011, 12:43
Публикации: 11 / 1
Тук има една интересна статия по този въпрос:
http://www.borbabg.com/?action=news&news=2972
може да ти е от полза.
#2 | 24.11.2011, 13:16
Публикации: 781 / 161
Смятам, че статията в borba.bg не е написана коректно, тъй като слага под един знаменател много типове автомобили.

N1 е подкатегория на сегмента N на товарните автомобили, който е удобен за извършване на различни търговски и транспортни дейности и при който компанията собственик ползва данъчен кредит при покупка, а след това - и при консумативите и разходите му.
Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници, т.е. автомобилът да има преобладаваща товарна функционалност. Като такива автомобили могат да бъдат регистрирани обикновени хечбеци като Peugeot 308, 3008, Renault Megane, Hyundai i30 и много други, които притежават съответния сертификат от производителя.

Проблемът, или по-скоро объркването е, че в категорията се класират съвсем обикновени леки автомобили, които не изглеждат като товарни.
Също така често се бърка категория N1 с категория M1 – леки автомобили с монтирани допълнителни седалки. Докато при M1 се извършва допълнителен монтаж, при N1 не е нужно да се правят каквито и да било промени по серийния автомобил, те просто пристигат така от завода производител.
И на второ място – допуска се незнание относно едни и същи автомобили: като модел, външност, двигатели…и т.н. Та, такива автомобили има с категория М1, но има и с категория N1.
Например модела на  Хюндай - i30 се представя от производителите като пътнически и като товарен.  Ей това е основното неразбиране н проблема. Единият идва хомологиран с N1 – защото е преустроен от производителя като товарен, а другия - пътническия с М1.

Знаем за  желанието  на финансовия министър да прибара ДДС-то, но то не може да се случи за автомобили от клас N1. Автомобилите от този сегмент са товарни автомобили и  имат право на  всички екстри по ЗДДС.

Тази класификация не е измислена от С.Д., а е за целия ЕС.
Производителите издават общоевропейски сертификатът N1, който важи за всички страни от ЕС.
Национален сертификат, издаден от отделна страна - членка на съюза, също се   
признава у нас!
 
В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост
Пълен достъп в КиК Инфо
За 7,99 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
група с над 25 000 членове