1
Здравейте,
управител съм на нерегистрирано по ДДС ЕООД, което все още няма служители и аз самият не се осигурявам, тъй като работя и на трудов договор и заплатата ми е над минималния праг за самоосигуряване. Тоест за момента не се нуждая от ежемесечно счетоводство.
Въпросът ми е дали мога да сключа граждански договор (от името на фирмата) с лице, което ще извършва определена работа за срок от 3 месеца, като в договора бъде упоменато, че цялото възнаграждение ще бъде изплатено в края на третия месец. Задължен ли съм да заплащам осигуровки всеки месец през тези три месеца (тоест задължен ли съм да водя ежемесечно счетоводство в този случай) или мога да го направя еднократно в месеца на плащането? Тоест мога ли сега да сключа договор и след 3 месеца да заплатя на счетоводна къща да осчетоводи труда по този договор?
Предполагам вече разбирате, че съм се ориентирал към следния вариант след като се консултирах с Ваши колеги счетоводители - работя на трудов договор, през свободното си време изпълнявам някои поръчки от името на едноличното дружество, в качеството ми на управител, полагащ личен труд. За всички разходи и приходи събирам фактурите и ще ангажирам счетоводна къща през януари или февруари, когато съм задължен да направя годишния счетоводен доклад и т.н.
Сега обаче искам да ангажирам човек да свърши определена работа и ме интересува дали има начин да избегна ежемесечното осчетоводяване на труда му като формулирам договора по гореописания начин.
Благодаря Ви.
управител съм на нерегистрирано по ДДС ЕООД, което все още няма служители и аз самият не се осигурявам, тъй като работя и на трудов договор и заплатата ми е над минималния праг за самоосигуряване. Тоест за момента не се нуждая от ежемесечно счетоводство.
Въпросът ми е дали мога да сключа граждански договор (от името на фирмата) с лице, което ще извършва определена работа за срок от 3 месеца, като в договора бъде упоменато, че цялото възнаграждение ще бъде изплатено в края на третия месец. Задължен ли съм да заплащам осигуровки всеки месец през тези три месеца (тоест задължен ли съм да водя ежемесечно счетоводство в този случай) или мога да го направя еднократно в месеца на плащането? Тоест мога ли сега да сключа договор и след 3 месеца да заплатя на счетоводна къща да осчетоводи труда по този договор?
Предполагам вече разбирате, че съм се ориентирал към следния вариант след като се консултирах с Ваши колеги счетоводители - работя на трудов договор, през свободното си време изпълнявам някои поръчки от името на едноличното дружество, в качеството ми на управител, полагащ личен труд. За всички разходи и приходи събирам фактурите и ще ангажирам счетоводна къща през януари или февруари, когато съм задължен да направя годишния счетоводен доклад и т.н.
Сега обаче искам да ангажирам човек да свърши определена работа и ме интересува дали има начин да избегна ежемесечното осчетоводяване на труда му като формулирам договора по гореописания начин.
Благодаря Ви.